Martin Postat 12 januari 2015 Postat 12 januari 2015 (redigerat) Skulle behöva ha lite tips på möblering i en etta. Känns inge vidare bra just nu, så nån med bra akustisk koll / heminredning skills kanske kan ge mig input. Det är betong åt alla håll, ekar på fint, så behöver få mycket absorbation, upplever också som att basen går direkt igenom rutorna, kanske front-firing speakers är bättre? eller blir det samma problem? Rita hur du vill, blir det inte bra så flyttar jag! 🙂 Ett vitt drapperi skulle kunna funka att dela av det med, känns som man sover mitt i en studio/kök nu. Kylskåpet låter en hel del, vet inte om jag får det bytt. Kan bygga dämpskärmar o ställa för vid köket och skjuta dom till väggen intill när jag vill gå ut och in! Redigerat 12 januari 2015 av Martin
JJRockford Postat 12 januari 2015 Postat 12 januari 2015 Mixa i lurar om du inte är nöjd med akustiken?
Martin Postat 12 januari 2015 Trådstartare Postat 12 januari 2015 (redigerat) Mixa i lurar om du inte är nöjd med akustiken? Vill ju gärna kunna prata, umgås, och äta, och leva också, och spela gitarr och sjunga och skriva låtar. Det handlar ju inte bara om att "mixa". Att skapa en bra ljudmiljö är grunden för det där. Redigerat 12 januari 2015 av Martin
Linus Postat 12 januari 2015 Postat 12 januari 2015 Skulle behöva ha lite tips på möblering i en etta.Vad behöver du få plats med? Laptop? 160 cm skrivbord? 48-kanaler Neve-bord? Trumset och skärmvägg?
Martin Postat 12 januari 2015 Trådstartare Postat 12 januari 2015 Haha. Det står i hörnet, skrivbord, monitorer (bakom), och en säng. jag möblerar efter dessa 2. eftersom placering av dessa är viktigast (sömn & arbete).
everlastingrecords Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Jag skulle vinkla sängen/-arna 90 grader för att frigöra utrymme längs långväggen. Var tänkte du äta, i soffan? Är tv viktigt? Annars kan du ha ett nedfällbart bord där tv:n står på ritningen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.