Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

FrÄn och med i Är sÄ kommer Mats inte lÀngre vara huvudansvarig för studio forum utan efter sin strÄlande insats sÄ har jag fÄtt detta Àrofyllda uppdrag. Ni kanske mer kÀnner mig som gizmozis, som jag tidigare hette pÄ forumet. Jag ser verkligen fram emot detta och vet att det kommer bli jÀttespÀnnande! Som första insats jag gjorde va att frÄga om den stora annonsen som kommer upp pÄ hela skÀrmen titt som tÀtt kunde tas bort och det ska vara gjort nu sÄ jag hoppas det mÀrks och att det bidrar till en trevligare upplevelse av forumet :-)

I denna trÄd kan ni gÀrna skriva Àven era tankar kring vad ni skulle vilja förbÀttra pÄ forumet sÄ tar jag med mig det :-)

Passar pÄ att Àven skriva lite kort om mig sjÀlv hÀr nedan:

Anders heter dÄ jag. Kan sÀga att jag gick frÄn att ha spelat pÄ alla mina raster i grundskolan, tagit privatlektioner i piano till att gÄ den estetiska linjen med inriktning musik under min gymnasietid. Det va Àven under gymnasietiden som intresset för studioteknik kom fram dÄ jag tillbringad oerhört mycket tid i skolans studio. Samtidigt hade jag ett stort intresse för piano och gitarr som dÄ va mina instrument (pianot va dock mitt huvudinstrument). Under tiden pÄ gymnasiet sÄ va mitt mÄl helt klart och det va att jag ville utbilda mig mer inom musik. SÄ efter gymansiet sÄ sökte jag in pÄ musikhögskolan i göteborg och kom in som musiklÀrare med piano som huvudinstrument.

Under min tid i göteborg sÄ ville jag inte slÀppa studioteknik sÄ jag sökte in pÄ fristÄende kurser pÄ musikhögskolan i ljudteknik och nÀr jag hade gÄtt dem alla som erbjöds sÄ frÄgade jag lÀraren om han kunde tÀnka sig att ta in mig med de elever som lÀste ljudteknikerutbildningen (eller va den nu hette) och det fick jag :-) Samtidigt sÄ tillbringade jag oerhört mycket tid i skolans studio och spelade in studenterna och gjorde Àven inspelningsuppdrag som jag fick genom min lÀrare. I slutet av min utbildning sÄ gick jag en dag ut pÄ nÀtet och sökte information om man kunde trÀffa andra ljudtekniker pÄ nÀtet och utbyta erfarenheter och det va sÄ jag först kom i kontakt med studio forum.

Efter min utbildning i göteborg sÄ fick jag jobb som musiklÀrare pÄ den estetiska linjen i vÀstervik. DÀr jag Àn idag undervisar i musikproduktion 1 och 2, piano och ensemble. Under min tid i vÀstervik sÄ spelar jag med olika band frÄn bÄde tradjazz - fusion till coverband. NÀrmast i tiden för mig ligger en sverigeturné med Jan Johansen och Annika StagÄrd. Samt hÄller vi pÄ att göra en lokal variant av "sÄ mycket bÀttre" dÀr jag ingÄr i husbandet. Blandat med alla dessa musikeruppdrag sÄ hÄller jag alltid pÄ med nÄgot projekt att mixa dÄ mixning har blivit nÄgot jag verkligen fastnade för i musikproduktionen.

Ser fram emot ett hÀrligt 2015 pÄ forumet och passar pÄ att ge ett varmt tack till Mats!

MVH

Anders

• Gilla 3
Annons
Postat (redigerat)

Hej Anders. Tack för att du tar dig an forumet och jag hoppas att du hĂ„ller uppe glöden och arbetar efter orden "lite snack, mycket verkstad" 🙂

Det finns redan en bra trÄd skapad av k9 hÀr: http://forum.studio....av-detta-forum/ dÀr mÄnga uttrycker sina önskemÄl om forumet. Hoppas att du/ni finner en del matnyttigt dÀr!

EDIT: Stavat rÀtt

Redigerat av Implasticyde
Postat

VĂ€lkommen Anders! Inte visste jag att du var en VĂ€sterviks-bo... det e jag med. Ska bli kul Ă„ se vad som kommer ske med forumet framöver â˜ș

Postat

Tack för alla lyckönskningar och tack för lÀnken till trÄden med förslag pÄ förbÀttringar. Ska lÀsa igenom den noggrant!

MVH

Anders

Postat

InstÀmmer med Mats, det kÀnns tryggt att du tar rodret!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.