Niclas Iwato Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 tja! jag heter Niclas Iwato och är 16 år! 😆 jag hittade hit av en ren slump, när jag sökte efter lite hjälp me min produktion! jag har spelat in en version av en gammal houselåt, och hoppas att kunna få sjunga på denna typen av produktioner i framtiden! min flickvän som också är min producent, beskriver min röst som en blandning mellan prince och barry white, men jag vet inte riktigt... nu så till mitt problem! filen jag behöver hjälp med är mest en sångdemo som ska skicka runt lite skivbolag. jag har köpt ett soundblaster live för att kunna göra bättre inspelningar. jag är nöjd med ljudkvaliten nu, men har ni några tips på hur jag ska få nivåerna rätt? tycker att sången ligger lite "utanpå" nu. 😛 Your browser does not support the HTML5 audio tag mvh niclas iwato 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 (redigerat) Hej och välkommen. Detta blev ju både en medlemspresentation och en demopost i ett. Du får gärna läsa reglerna för demopostningar innan du lägger upp dem här. Inte meningen att låta aggro, men det är mest för att det inte ska bli så stökigt här. 😛 EDIT: Charmig låt det där 😆 (Ibland undrar man om man inte ska lyssna på låtarna även de i sig inte har något med ens text att göra... 😆 ) Redigerat 13 april 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJMusik Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 haha. inte visste jag att barry white och prince lät sådär. tummen upp för robotrösten, klart unika stämband. det skriver jag under på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 nattvaktaren, är du där? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 hahahahahhaaahahahaha 😆 snacka om att det här va en ordentlig spark i röven åt Cher. Nu måste hon ju slå detta för att bli värst igen 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 (redigerat) ...tycker att sången ligger lite "utanpå" nu... 😆 Vad har du gjort med rösten? Välkommen i a f Niclas 😆 Redigerat 13 april 2005 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niclas Iwato Postat 13 april 2005 Trådstartare Dela Postat 13 april 2005 ...tycker att sången ligger lite "utanpå" nu... 😄 Vad har du gjort med rösten? Välkommen i a f Niclas 😏 tack! vad jag gjort med rösten? du menar disten... jag hör att den distar lite fult nu! kanske ska dra ner ingångsvolymen på ljudkortet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 ...du menar disten... jag hör att den distar lite fult nu... Nej, jag menar inte disten (den har jag inte observerat). Men har du lyssnat på mp3:an? Har du använt en autotuner på sången? Har du gjort mp3:an i sequenserprogrammet, eller hur har du gjort? Något skumt har hänt med sången i alla fall. Har svårt att tänka mig att det ska låta så här. Tycker jag skymtar en bra röst bakom allt "wobblande" och "pitchåkande". Verkligen fundersam... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
camena (oregistrerad) Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Jag hoppas det är ett skämt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Procedomani Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Nåt måste vara fel. Snälla säg att jag har rätt. Jag hör bara Smurfarna som möter 11 september... 😲 /H Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
x-pander Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Hahahahahahahahahahaha 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claesson Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 😛 ha ha..coool Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Men hallåå!!! Innan vi börjar att snacka nivåer, distorition och annat.. Du måste ha länkat till fel låt eller nåt??? Det enda jag hör i sångväg är en felpitchad och felinställd autotune (fel tonart och skala bl.a) som wobblar. Inget Barry White eller Prince inte. Nog måste du skämta lite med oss nu va Niclas ? 😄😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Klart bästa Sångprestationen jag hört på Länge .. Har ett par House Låtar liggandes.... Kom in så kan vi spela in en demo å tjäna FETT med Cash .... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Säger som i Poltergeist - they're back! Välkommen tillbaka! /nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BearHugger (oregistrerad) Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Hahaahahaha, Barry White , hahahahaha 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Säger som i Poltergeist - they're back! Välkommen tillbaka! /nemo 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Säger som i Poltergeist - they're back! Välkommen tillbaka! /nemo 🙂 Är du kvar? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 (redigerat) Han är 16 år och hans flickvän som jag gissar på är antingen två år yngre honom eller inte äldre jämnförde hans röst med Barry White och Prince! Den var bra den. Jag orkar inte utveckla mitt argument mer för hans sångröst gör att jag tappar koncentrationen. MvH Rickard Gerthsson Edit: Fan, vilken hit denna är. Hans sång är ju bara så skön. Jag tappar snart andan. Redigerat 14 april 2005 av punkrockdude Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 (redigerat) Hahahahaha. Oj oj oj! Den här är verkligen en låt som växer med antalet lyssningar. Den är helt genial! Notera om eventuellt skivsläpp så har du en säker köpare här. -edit- Niclas, snälla - du måste posta lyriken. Allvarligt. Redigerat 14 april 2005 av Chrille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niclas Iwato Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 oj man tackar! här kommer texten! Time marches on never ending, time keeps its own time, Here we stand at the beginning, and then goes passing us by, And I, I, I can dream for us all, I hope I'm in a better state, When here and now crumbles and falls and you, you, you who make worlds collide I knew you'd come knocking one day, unannounced like a thief in the night. PS. det är bara Nemo som fattat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Straka Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) Det här var det märkligaste jag hört på länge! Fan det är magknip för hela slanten. Grymt! Det känns dock tryggt att veta att Barry och Prince inte kan få barn ihop Redigerat 15 april 2005 av Straka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Säger som i Poltergeist - they're back! Välkommen tillbaka! /nemo dbd! det här var väl en av anledningarna till att du tänkte lämna forumet... Det går troll i skiten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.