gunlis Postat 9 januari 2015 Dela Postat 9 januari 2015 Hej! Jag är på jakt efter en portabel inspelningsenhet till ett eventuellt podcastprojekt. Ofta så kommer jag behöva "slänga upp" utrustningen utan att installera/koppla ihop massa grejer så jag utesluter data/ljudkort och Mixer/mickar/porta... Det jag behöver är en enhet som är så stor som ett focusrite saffire pro-ljudkort ungefär, med 4 XLR-kontakter och bra ljudkvalitet. Och man ska INTE behöva koppla in den till datorn... Tips mottages TACKSAMT!!! Har letat som en gnu. Allt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 9 januari 2015 Dela Postat 9 januari 2015 Jag är iofs nöjd med min Roland R-26, men blir ju fyra inbyggda mickar+2xlr (6 kanaler). Möjligen inte vad du tänkt: http://www.thomann.de/se/roland_r26.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gunlis Postat 9 januari 2015 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2015 Hej! Den verkar grym 🙂 det är just det där med 4 kanalers XLR som fattas. Jag tittade på Roland R-44 som jag antar är typ samma sak fast fler just XLR ingångar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Kanske en porta isåfall? Tror det är svårt att hitta en bärbar inspelningsenhet med fyra XLR. Min Zoom H4n har två stycken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Den där R44'an ser fin ut 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Zoom H6 uppfyller kraven. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Radiogossen Postat 15 januari 2015 Dela Postat 15 januari 2015 Använder min Edirol R-44 ofta. passar utmärkt till enkla inspelningssituationer och ger fin kvalitet. Batterier "inhouse" gör den mycket portabel. Saknar dock editeringsmöjligheter. Kanske Zoom H6 är bättre om det är ett krav. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SignOfFeelings Postat 26 januari 2015 Dela Postat 26 januari 2015 Varför inte en porta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gunlis Postat 26 januari 2015 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2015 anledningen till att jag lite vakt bort porta är att den e så stor. Det känns även som att Roland r-44 är bättre lämpad för den här typen av uppdrag då det bara verkar vara att "slänga upp och trycka på Rec" men jag vet inte... Jag köpte tidigare en zoom h4 men fick ett måndagsexemplar så jag vill ine köpa en 6:a även om den skulle passa rent funktionsmässigt. Men kul att höra att R-44 fungerar bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 2 februari 2015 Dela Postat 2 februari 2015 Om du har en iPad, kanske en sådan här funkar? http://www.sweetwater.com/store/detail/iOMix Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.