jhammarback Postat 7 januari 2015 Postat 7 januari 2015 Hej, Undrar hur jag gör en sidechain på en egen kick kanal utan output? Kick utan output, som är kopplad direkt till kompressorn. Så att kicken låter bli att spela om det är någon takt där jag inte vill ha något sidechainpump.
Naymari Postat 7 januari 2015 Postat 7 januari 2015 Lägg bussen som skickar side-chain informationen i Pre-fader (blå PRE knapp i send-fönstret). Då kan du muta/ ta bort utgången på det spåret, men ljudet skickas fortfarande via bussen.
jhammarback Postat 7 januari 2015 Trådstartare Postat 7 januari 2015 Okej, måste man ha en buss, för nu har jag en audio spår med en extra kick där jag vill att det skall börja pumpas. om du har tid skulle jag vara väldigt tacksam om du kunde skicka upp en bild hur det skall se ut. 🙂 //Jesper
Naymari Postat 7 januari 2015 Postat 7 januari 2015 (redigerat) Du kommer behöva en buss om du vill skicka vidare signalen från kicken till en kompressor där side-chain effekten ska ske. https://www.youtube.com/watch?v=w0gVnm9xzRg Här går han igenom hur det fungerar i PT. Det du behöver göra för att mute:a kanalen är att trycka i PRE-knappen på senden. ligger här: Hoppas det hjälper dig. 🙂 Redigerat 7 januari 2015 av Naymari
dreas Postat 7 januari 2015 Postat 7 januari 2015 Även om detta inte har direkt med PT att göra så kan jag rekommendera pluggen Kickstart för sidechaining av Nicky Romero & Cableguys. Använder själv väldigt sällan kompressorer till sidechaining numera.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.