Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Jag har funderat väldigt länge på att släppa en EP och jag har äntligen tagit tag i det och fått ihop tre låtar som jag är väldigt nöjd med.

Nu är nästa steg att försöka få ut det här och jag vill hemskt gärna släppa det på spotify och annat. Jag har sökt på internet och kommit fram till att Spinnup är bra för att släppa på spotify osv. men jag vill höra lite åsikter och om någon kanske har tips på vad jag ska tänka på? Och något jag tycker verkar vara onödigt är att registrera sina låtar på Stim men vad har ni för tankar kring det? Värt eller inte?

Annons
Postat (redigerat)

Jag släpper mina på Youtube. Och så har jag även laddat upp flera på detta forum. Finns då att ladda ner som mp3 om jag fattat rätt. Alla mina ser jag samlade i min profil.

Redigerat av Erik dP
Postat (redigerat)

Jo men det är ju det som poppar upp i huvudet som lättaste alternativet tycker jag. Jag har släppt flera låtar på Soundcloud till ex. men jag vill känna att jag har lagt ner lite tid och pengar på att släppa någonting och känna att det är någorlunda bra amatörmässigt liksom!

Så att det ser bra utåt tänker jag mest.

EDIT: Värt att tillägga är att jag har proddat allt själv hemma så det är verkligen självständigt!

Redigerat av Luffarpatte
  • Gilla 1
Postat

Jo men det är ju det som poppar upp i huvudet som lättaste alternativet tycker jag. Jag har släppt flera låtar på Soundcloud till ex. men jag vill känna att jag har lagt ner lite tid och pengar på att släppa någonting och känna att det är någorlunda bra amatörmässigt liksom!

Så att det ser bra utåt tänker jag mest.

EDIT: Värt att tillägga är att jag har proddat allt själv hemma så det är verkligen självständigt!

Spotify mm kan du fixa själv, men vill man komma ut på en större marknad så finns bra distribituons/produktionsbolag som kan hjälpa en med det. Kostnadsfråga naturligtvis, men det behöver inte vara svindyrt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.