XtommyX Postat 2 januari 2015 Postat 2 januari 2015 Hejsan. Har en ny lokal på g. Den lilla lokalen med sne vägg kommer bli entre/kök soffa och tv. Typ.
Hemmpe Postat 3 januari 2015 Postat 3 januari 2015 Åhh Vilken jobbig yta .. Snett och jäkligt ..Finns dom på Forumet som har handlag för detta.. Men det blir nog till att Bygga om en hel del för att få det Schyst.Stora Rummet måste Bearbetas något grymt..För att få till Bra Akustik.. Mvh Hemmpe
XtommyX Postat 3 januari 2015 Trådstartare Postat 3 januari 2015 Tänker att snett är positivt? Kontrollrum och mindre sångrum med fönster mot kontrollrum och live kommer ju byggas i den stora lokalen.
saverman Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Varför inte kapa av den "djupa spetsen" för att få ett diamantformat kontrollrum? Den ytan som blir över innanför kan agera förråd eller ännu ett inspelningsområde. Isolerat förstärkarrum kanske?
XtommyX Postat 5 januari 2015 Trådstartare Postat 5 januari 2015 Så som jag tänkte det nu. För att få ett så långt insprum som möjligt. Tänker att det kan uppstå en cool delaytid.
XtommyX Postat 8 januari 2015 Trådstartare Postat 8 januari 2015 har varit där idag igen och kollat. kanske kan få entre, toa/dusch och kök på en annan plats i fastigheten. så då kan jag göra något i stil med bifogad bild. vinkeln ser inte alls lika extrem ut i verkligheten som på bild.
XtommyX Postat 14 januari 2015 Trådstartare Postat 14 januari 2015 Funkar det bra att bara måla betonggolv rent akustiskt? nya lokalen har ju betonggolv och betongväggar. Skulle vara väldigt billigt om jag slipper lägga trägolv. Bilden nedan är från vibe factory. Snarlika förutsättingar i nya lokalen.
XtommyX Postat 8 april 2015 Trådstartare Postat 8 april 2015 Hejsan! Fastighetsägaren har fått godkänt för att lokalen kan ändras från lager till verksamhetslokal med musik osv. Så det bådar ju gott. Var där nere igår och även om allt är i betong nu så är det inte speciellt jobbigt ljud alls. Känns oväntat bra. Tänkte kanske bygga något i den här stilen. Toalettens placering beror på att avloppet finns på andra sidan väggen där så den måste vara där.
technic Postat 8 april 2015 Postat 8 april 2015 (redigerat) Det behövs lite mer information för att kunna göra en bedömning av lokalen. Vad är det för mått på de olika väggarna? Hur hög är takhöjden? Finns intilliggande verksamhet som kan störas eller störa? Spontant så ser kontrollrummet ut att vara lite väl litet. Tänk på att väldigt mycket yta går åt till akustikbehandling och att ljudisolera. Edat: Kan vara bra att läsa hela tråden 😛 Såg att det fanns mycke info som jag inte såg tidigare Redigerat 8 april 2015 av technic
XtommyX Postat 8 april 2015 Trådstartare Postat 8 april 2015 På ritningen står det 209 i takhöjd i "kontrollrummet" men det är 240 i verkligheten. Skulle gissa att kontrollrummet är ca 15-18 kvm. Vilket jag har i min studio idag och vet att jag klarar mig bra på. Planen är ju att ha all outboard i väggen så jag kopplar från andra rummet om det skulle behövas.
JJRockford Postat 8 april 2015 Postat 8 april 2015 Har inget mer att tillägga i tråden än att det verkar vara ett väldigt kul projekt! 🙂
pHISTERmILL (oregistrerad) Postat 9 april 2015 Postat 9 april 2015 Jag skulle nog se till att besökare som kommer in inte gör det in i studion utan till kontrollrummet. Är innerväggarna flyttbara eller är de bärande?
XtommyX Postat 9 april 2015 Trådstartare Postat 9 april 2015 Har som du beskriver i min nuvarande studio. Inget fan av att bära gear genom kontrollrum. Och dra in snöiga/skitiga skor där. Alla väggar är bärande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.