HanZolo Postat 13 april 2005 Postat 13 april 2005 Per Boysen visade för en tid sedan hur man fixar hur man separerar t.ex. trumljud i EXS-samplern. Alltså jag vill kunna separera t.ex. kick och snare från övriga kitet och lägga dem på separata reglar. Spelar ju ingen roll om de hamnar egna sub-grupper bara de är separerade. Någon kan tricket eller kommer ihåg i vilket nummer Per Boysen skrev om detta trix? //H
Mr Keys Postat 13 april 2005 Postat 13 april 2005 (redigerat) Detta är jag också väldigt intresserad av......kan jag inflika med......tyvärr kan jag inte ge något vettigt svar.... Har inte ens lyckats utnyttja Stylus RMX möjlighet att skicka till olika outputs ännu, då jag inte vet hur fan jag ska få upp som på egna reglar.... 😉 Kan gissa att det är samma princip som gäller där.... Redigerat 13 april 2005 av Mr Keys
Jocke Postat 13 april 2005 Postat 13 april 2005 Det är ganska enkelt! Öppna en multi-channel EXS24. Ladda ljuden. Tryck på edit för att öppna "instrument editor". Där kan man gruppera olika ljud för att sedan välja EXS Output. Sätt exempelvis kagge på stereospår (3-4), virvel på (5-6) o.s.v. Sen får du skapa aux-spår om du inte har det i din autoload. På dom väljer du "instrument 1" som input och den specifika kanal som du vill ha på den aux-kanalen. Glöm inte att sätta "no output" på EXS24:an bara. Nä, jag har inte gått nån pedagogutbildning. 😱 Men mecka lite med det och behöver ni en grundligare genomgång får ni väl leta upp numret med Per Boysens artikel. Tror det var nåt nummer från tidigt 2004... Att fixa Stylus är ännu lättare för då behöver man inte mecka med instrument editor. Men det här kanske hjälpte dig lite på traven... F.ö. kör jag Logic 5.2 till PC.
HanZolo Postat 13 april 2005 Trådstartare Postat 13 april 2005 Thänx Jocke! Ska testa lite närmaste dagarna. Hittade en tråd till i ämnet så nu ska det väl lösa sig. >> kolla här << //H
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.