Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har köpt en ny "RME ADI-8 DS-omvandlare" http://www.rme-audio...i_8_ds_mk3.php för att utöka antalet kanaler i min studio. Har en RME UFX som ljudkort. Jag har kopplat ihop dem genom toslink optisk kabel från respektive in och ut i genom ADAT.

Problem: Jag får in signal från min preamp till AD/DA-omvandlaren så jag ser att de lyser i den. Men jag får ingen signal tillbaka i ljudkortet. Vad kan de vara för fel? Kan jag ha missat någon inställning på omvandlaren?

PROBLEM LÖST!

Mvh Micke

Redigerat av theunknown
Annons
Postat (redigerat)

Problemet löst. De var en trasig toslink-kabel... Hittade en gammal extrakabel och bytte. Nu funkar de som de ska 🙂

De va dock konstigt för de va den helt nya toslinkkabeln som följde med i paket som inte fungerade.. Dåligt RME...

Redigerat av theunknown
Postat

Härligt att det löste sig .. Adat Toslik kablar kan vara lite känsliga .. Fick med ett par tunna kablar till mitt Rme 9632 kort.. Bedrövlig Standard på kablar.. Lika som du ..Fick inhandla nya.. Feta som man kan trampa på ..Gulle fjun kablar duger icke..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.