Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej. kan man få GA:SE att köra ett randombeat om ja sätter upp tex 4/4 135BPM?

I så fall hur?

Redigerat av rammega
Annons
Postat

är det verkligen ingen som vet hur man får GA se att lira som den gamla gA 1?

Där satte man ju bara en typ av grove och BPM sen fanns där ett beat att gå på.

Postat

Detta är ett frågetecken: ? Den symboliserar hur det såg ut i min hjärna när jag läste din fråga..

Fattar jag rätt om du menar att den ska synca med Cubase när CB startar eller menar du att du vill ändra beat slumpmässigt under tiden sequencern rullar? Det senare skulle jag nog prova att automatisera om inte funktionen redan finns inbyggt.. d.v.s sätta spåret att skriva automation o sen ändra beat i GA och efter det kolla i keyedit vilket notvärde /cc värde som stegar / triggar olika beat.. vet faktiskt inte hur pluggen funkar då jag aldrig använt den.

Postat (redigerat)

Har du använt GA i den tidiga skepnaden?

Då kunde man välja typ av grove tex. Slick BPM satt man i transport panelen. Man kunde även ställa lite mera eller mindre komplexitet. och hel eller halv tempo.

Ja ja osv. Alltså: jag vill bara ha ett beat som funkar som då. Ja som en metronom.

Istället för ett data klick som får en att bli skittsad.

Hoppas du inte får alltför ont i skallen av mina förvirrade önskemål.

Redigerat av rammega
Postat

Det är inte för att du använder just SE-varianten? Gissar att det det betyder att det är en strippad version som inte har alla funktioner som full-versionen.

Postat

Ahh. Så SE är en strippad version. ja har ingen aning. Bara att den följer med i 8 a:n

Postat (redigerat)

Haha.. nädå, ingen huvudvärk, frågeställningen såg ut att kunna peka på två olika svar bara..

Vore ytterst konstigt om en sådan begränsning låg i start-sync mot sequencer, jag skulle snarare gissa på ett bantat innehåll som de kan tjäna pengar på.. som slicka samplingar och olika käcka tyska marsch-beats och annat..

Yes, jag har tidigare provat gamla GA och tyckte den var rätt kul men lite för "paketerad produkt" för att den skulle konkurrera ut allt annat man redan har.

Vilken SE version är det förresten?

EDIT:

Kollade manualen till GA 2 lite snabbt och där stod det att man skulle starta Cubase sequencer, sen starta Groove Agent (klicka RUN alltså) och sen stoppa Cubase sequencern så skulle Groove Agent's egen spelmotor ligga i sync nästa gång du klickar play i Cubase.. borde vara liknande om inte bättre möjligheter i de senare versionerna kan man tycka..

Redigerat av Lundin
Postat (redigerat)

Egentligen är det inget bekymmer då jag kan knacka in lite skräp från SE ocg göra min egna klicktrac om man så säger.

Men Gamla Ga var ju smidig. Använder bara akustiska trummor om det nu ska dit nägra. Så ljuden i Ga går bort.

Vilken ver:Den kom med 8;an. Och då slutade gamla GA att funka.

Har nu börjat vänja mig vid det lulliga i aero them.

Redigerat av rammega
Postat

Ah, jag har ju 8:an installerad på min Äpple Luftbok så jag kan försöka ta ett kik senare.. verkar galet om inte senaste har en autosync funktion, en workaround borde vara enkelt att åstadkomma.. återkommer.

Att gamla GA slutade funka kanske beror på en gemensam fil som båda använder och att den första skrevs över under installationen / uppgraderingen.. men egentligen borde pluggar kunna leva tillsammans såtillvida man inte installerar i samma katalog.. Själv kör jag flera Cubaserar i separata kataloger men har inte tänkt på om pluggar skrivits över eller inte..

Som sagt.. försöker kolla lite senare och återkommer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.