Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Den svarta voven är döpt efter Angus i AC/DC. Min systerdotter äger honom. På sommarbilden så är det min Amiga som hoppar över sin bror Angus.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Haha! Måste spamma er med en bild till. Här är hela familjen från första kullen jag tog på mina hundar. Bodde ju i lägenhet för att huset renoverades efter branden när den kullen föddes.

Många var förvånade över hur tolerant min tik var mot hanen när han hjälpte till att ta hand om valparna. Han var iofs med under hela valpningen (som tog lite över sex timmar) så han var kanske mera delaktig i själva födseln med.

414558_187255064726655_1015562672_o.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hur gör du på sommarn? Rakar du dom eller kör du med hårborttagningsmedel.

Haha! Nej de byter päls och så blir det mycket promenader på kvällarna eller när det regnar. Blir mycket bad för dem med. Eftersom jag kan hålla nedervåningen sval och skön på sommaren så är de mycket där mitt på dagen.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Man glömmer lätt att pälsen även isolerar mot värme så länge som luften kring dem inte blir för varm. Man får vara lite försiktig med hur mycket de anstränger sig när det är som varmast ute dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hmm! Kom just på att om jag spelar in trummor och elgitarr så gör det ju inte så mycket att datorn väsnas så mycket som den gör. För både trummorna och förstärkaren överröstar ju det bruset med lätthet. 🙂

Så jag kan ju bära ner min surf/speldator till studion/sovrummet och spela in på den tills jag har råd att fixa min musikdator på riktigt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju en katt, och tjejen har en hund och sist hon var här var första gången dom träffades. Tjejens hund är ju typ chill med allt men min katt är otroligt feg av sig. xD Så vi tog det lugnt och försiktigt men till slut så vågade min lilla katt vara i samma rum som hunden. 🙂 Även om han är lite misstänksam ibland fortfarande. 😉

10890814_1537287539875175_2079851172_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kör du inga ballader?

Jo det gör jag. Mycket av det jag skri ver är ju egentligen visor eller folklore liknade. Men jag har ju lite gubbrock som är blandat hårt och mjukt med.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag har ju en katt, och tjejen har en hund och sist hon var här var första gången dom träffades. Tjejens hund är ju typ chill med allt men min katt är otroligt feg av sig. xD Så vi tog det lugnt och försiktigt men till slut så vågade min lilla katt vara i samma rum som hunden. 🙂 Även om han är lite misstänksam ibland fortfarande. 😉

10890814_1537287539875175_2079851172_n.jpg

Det brukar ta ett tagb för katter och hundar att lära sig den andres signaler och kroppsspråk då de talat så olika språk. Men många signaler är ju de samma oavsett art med. Så det brukar gå bara det en djuret inte är för ivrig eller har för mycket jaktinstinkt.

Min polares katt jagade bort min vuxna tik så att hon inte vågade komma fram ifrån sitt skydd hon fan bakom soffan, när vi hälsade på hos dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men jag fick just en USB-sticka med senaste säsongen av dr Who så det blir nog inget inspelat på några dagar nu ändå. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...