Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Sådärja! Nu har jag bara ont i två och en halv tand. En halva ramlade ur för ett tag sedan. Fick göra rent den och så fick jag smärtstillande och antibiotika på akuten. Så nu är det in i dimman igen. Fast nu har jag en doktor som sagt att jag MÅSTE få träffa en tandläkare snarast. Så imorgon får jag se hur det blir. De funderade på om jag kunde tagit en sjuktransport till Falun men tandvården står inte för den heller.

Men nu vet jag lätt vad mitt nästa politiska inlägg ska handla om.

Kan ingen skjutsa dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kan ingen skjutsa dig?

Min bror är svårt magsjuk, min syster har en allergiskt reaktion och får inte köra på de mediciner hon tar, mamma är för gammal för att köra så långt, min systerdotter jobbar dubbla pass nu över julen så hon kan inte köra mig, resten har åkt till Thailand och firar jul där, skulle fått skjuts igår men jag var så påverkad av medisinen att jag sov hela dagen. Nu när jag har antibiotika så behöver jag inte åka in imorgon heller. Det är ändå bara smärtstillande och antibiotika som tandläkaren skulle satt in på så kort tid. Många har klagat på hur även tandvården sköts här i länet nu. Kommunalpolitiker har kritiserat landstingspolitikerna ganska så hårt i offentliga sammanhang nu. Hoppas på en förändring snart.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Eftersom jag fick antibiotika nu så känns det bättre med. För det är stor risk att man får svåra problem när det är just tänderna man har problem med. Som någon redan påpekat här.

Dessutom så är det lite mysigt när mina hundar märker att jag inte mår bra och är så mysiga och lydiga som de är just nu. Dessutom så var ju Kanada/USA matchen riktigt underhållande. Ska bli intressant att se om USA är lika taggade mot Juniorkronorna om två dagar. Skulle jag åkt til lFAlun så skulle jag ju missat matchen. Förmodligen å skulle jag fått spendera natten där med, eftersom det börjar bli sent för att fixa sjuktransporter osv, så det var lite skönt att inte åka dit ikväll. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jah, det är inte lönt att skjuta upp för mycket det där. Det kan sluta i förskräckelse. Det blev att se Dödsdansen med Persbrant. Började vacklande med sådär närvaro men sista halvan blev lysande.

Får ge den en chans senare då. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tockendäringa Rainbow 6 Siege-liret ser fan i mig för jävla coolt ut 😮

Co-op at its best, baby 😄

Har inte spelat Rainbow spelen alls. Borde kanske testa det. Spelade ju mycket COD förr i tiden. Vart faktiskt frågad om jag ville spela CoD för ett internationellt lag när jag spelade som mest. Fast de valde en spelare från USA istället.
Link to comment
Dela på andra sajter

Erkänn att du vart sötchockad 🥰 :wub: 🥰

Det var klart olämpligt för diabetiker. Det är besynnerligt hur sådana där uttryck dyker upp och plötsligt är överallt.

Nu skriver de i kvällspressen när de vill få folk att se deras filmsnuttar - Kvinnan gör det äckliga, eller - Mannen gör det otänkbara, osv. Plötsligt är det överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tråkigt! Hittar inte två youtube klipp där folk hatade mig. Det hette "this is why noob tubes needs to be nerfed" och "Who the fuck is this k9 noob?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där hade vi en vacker röst på många sätt 🙁

Mm 🙁

Triss i död alltså; Peter Lundblad, Karin Söder och Zemya Hamilton.

Det var klart olämpligt för diabetiker. Det är besynnerligt hur sådana där uttryck dyker upp och plötsligt är överallt.

Nu skriver de i kvällspressen när de vill få folk att se deras filmsnuttar - Kvinnan gör det äckliga, eller - Mannen gör det otänkbara, osv. Plötsligt är det överallt.

Ptja, knappast värre än n-ordet som folk verkar kastar runt sig lite sådär då och då 🙂

Så är det. Lite som DoL säger; allt för ett klick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du borde se på mindre gulligull och sockersött brittiskt skit med tanke på hälsan. Titta istället på Fargo t.ex.

Jag så första säsongen av Fargo, men sen när jag fattade att man måste se andra säsongen för att förstå varför seriemördarn håller på som han gör, dessutom utspelar sig andra säsongen före den första och det finns öht mängder av ledtrådar till varför saker utspelar sig som de gör i första säsongen.

Dels tycker jag att det är pretentiöst. Det är en jävla tv-serie för fan. Dels kräver det för mycket engagemang om man ska hålla reda på alla förvecklingar. Alla amerikanska tv-serier som vill utstråla kvalitet är så här.

Det började med Twin Peaks, där man inte kunde nysa utan att fullständigt tappa bort sig i handlingen, och nu hotar dom med en ny säsong av det. Fy fan.

Redigerat av Den Gode
Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Det började med Twin Peaks, där man inte kunde nysa utan att fullständigt tappa bort sig i handlingen, och nu hotar dom med säsong av det. Fy fan.

Det blir bra grejer det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

😳 De flesta brukar reagera med lättnad när de inte hittar hatvideos om sig själva.

Jo men kommentar fälten var sjukt kul att läsa. Bägge de videor som jag var med i var ju så sjukt skumma kills som jag fick, så jag hade reagerat lika dant om någon dödat mig med lika mycket tur som jag hade. 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...