Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Ser inte fram emot att behöva åka till tandläkaren imorgon dock. Sitta på tåget och lida i en och en halv timme, för att sedan torteras av tandläkaren och sedan ha en och en halv timmes åkande hem igen. 🙁

På akuten (läkarakuten, inte tandläkar akuten) så tyckte de inte att jag skulle vänta tills imorgon alls. Men nu blev det så ändå. 😑

Är det en skitdyr jourtid eller en vanlig bokning? Se det såhär mannen, det blir bättre efteråt. En satans otur det där dock. Tillbaka till ritbordet Neosus, det där med tänder är ingen bra konstruktion.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Är det en skitdyr jourtid eller en vanlig bokning? Se det såhär mannen, det blir bättre efteråt. En satans otur det där dock. Tillbaka till ritbordet Neosus, det där med tänder är ingen bra konstruktion.

Jourtid som leder en till en helt annan stad. Tydligen finns det bara en tandläkare som har jour här under julen och denne kan inte ta emot alla akuta fall, sjukt va?
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser inte fram emot att behöva åka till tandläkaren imorgon dock. Sitta på tåget och lida i en och en halv timme, för att sedan torteras av tandläkaren och sedan ha en och en halv timmes åkande hem igen. 🙁

Jag har varit med om nåt liknande. Jag hade en inflammation som gick ner i käkbenet och kunde inte få tag i någon tandläkare på ett dygn. Det var den jävligaste värk jag har haft någon gång och den kom och gick i vågor. Jag var mitt i en massa saker, och under det där dygnet köpte jag en bostadsrätt svårt påverkad av smärtstillande. Efteråt kom jag nästan inte ihåg nåt av det där, men som tur var va det en bra lägenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med om nåt liknande. Jag hade en inflammation som gick ner i käkbenet och kunde inte få tag i någon tandläkare på ett dygn. Det var den jävligaste värk jag har haft någon gång och den kom och gick i vågor. Jag var mitt i en massa saker, och under det där dygnet köpte jag en bostadsrätt svårt påverkad av smärtstillande. Efteråt kom jag nästan inte ihåg nåt av det där, men som tur var va det en bra lägenhet.

Det där var ju nästan en rock´n roll turné historia. Tjacka bostadsrätt och vara så hög att man knappt har en aning. Tragikomiskt... Var det en planerad handling eller drog du från höften och tänkte plötsligt att nu djävlar ska jag köpa lägenhet?

Annars är tandvärk bland det djävligaste man kan ha. Svårt att dämpa med något på vettigt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var ju nästan en rock´n roll turné historia. Tjacka bostadsrätt och vara så hög att man knappt har en aning. Tragikomiskt... Var det en planerad handling eller drog du från höften och tänkte plötsligt att nu djävlar ska jag köpa lägenhet?

Nä. Jag hade sökt förflyttning på SJ från Norrköping till Linköping, och jag hade inte fattat hur svårt det var att hitta en hyreslägenhet. Samtidigt var dom sura på mig i Linköping för att jag hade kommit utifrån och knyckt en bra tjänst som någon av dom kunde ha fått, och ännu surare blev dom när jag inte dök upp för att jag inte fick nån lägenhet.

Alltså var jag tvungen att snabbt fixa banklån och bostadsrätt. Efter några dagar skulle jag kolla på en lägenhet. Samtidigt fick jag alltså den här värken och därefter, med ett antal rör Treo Comp i kroppen, är allt ganska dimmigt.

Jag vet att jag tog tåget från Norrköping till Linköping och att jag periodvis hade så ont att jag trodde att jag skulle bli galen. Sedan tog jag en taxi ut till Johannelund där lägenheten låg, sa att jag ville ha den och gick igen. Jag var nog bara där inne i några minuter. Av någon anledning lånade jag inte telefonen för att ringa efter en taxi, och detta var före mobiltelefonernas tid.

Jag tänkte att det skulle gå en buss, men jag kunde inte hitta någon hållplats. I stället började jag pulsa i riktning mot vad jag trodde var centrum. Jag menar pulsa eftersom det var 15 cm nysnö, minus tio, och halv snöstorm. Dessutom hade snöandet gått över i någon slags iskristaller som blåste rakt i ansiktet på mig. Jag fick gå och hålla händerna för ögonen eftersom det gjorde så jävla ont i ögonen allt medan tandvärken kom och gick. Detta var en promenad på en dryg timme. Hur jag sedan tog mig hem till Norrköping har jag ingen aning om.

Dagen därpå gick jag till tandläkaren, och lättnaden och avslappningen när bedövningen tog är en av höjdpunkterna i mitt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en skitdyr jourtid eller en vanlig bokning? Se det såhär mannen, det blir bättre efteråt. En satans otur det där dock. Tillbaka till ritbordet Neosus, det där med tänder är ingen bra konstruktion.

Neosus? Du menar K9 va?

☺️😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Neosus? Du menar K9 va?

☺️😄

Nähä! Du är gud alltings sakpare, även den ruttna konstruktionen tanden. Back to the drawingboard. Låt evolutionen fixa skottsäkra kolfiber/kevlartänder åt fotfolket. Skål! ☺️

God jul alla glada! God jul till er andra också!

Tack. God Jul själv.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...