Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Har börjat kolla efter en tomt att bygga ett attefallshus och ett större garage på, nu med. Har kommit fram till att jag skulle bo bättre så än in huset jag har just nu. För även om det skulle bli en mindre bostadsyta så skulle garaget i sig innebära en studio och en juste ställe att göra annat än att äta och sova på. Spann vidare på en idé som någon kom med här när jag länkade till ett hus jag var sugen på förut. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Är lite sugen på detta hus. Skulle funka att bo i medans man bygger garaget, för att sedan bo i garaget medans man bygger ett bostadshus. Hade ju tänkt att ha toa, bad gästrum och en kokvrå i garaget ändå. Så att hela garaget skulle bli en studio med en lite lägenhet i anslutning. Frågan är bara hur mycket det skulle kosta att dra in kommunalt vatten/avlopp dit.

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-grasberg-ludvika-kommun-osterbyvagen-25-7744855

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite sugen på detta hus. Skulle funka att bo i medans man bygger garaget, för att sedan bo i garaget medans man bygger ett bostadshus. Hade ju tänkt att ha toa, bad gästrum och en kokvrå i garaget ändå. Så att hela garaget skulle bli en studio med en lite lägenhet i anslutning. Frågan är bara hur mycket det skulle kosta att dra in kommunalt vatten/avlopp dit.

http://www.hemnet.se...agen-25-7744855

Menar du att du ska bygga garage på den tomten som fritidshuset står på? Känns som om jag missar nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Menar du att du ska bygga garage på den tomten som fritidshuset står på? Känns som om jag missar nåt.

Jo jag tänkte bygga studio och lägenhet i ett större garage på tomten. Sedan riva huset som står där och bygga nytt bostadshus på den grunden, typ.

vi båker till bangkok sen vidare till en ö i fem dagar sen obestämt. ön heter koh samet. 🙂

nu vila sig lite innan julkonsert i kyrkan med ALLA körer. 😮

Länge sedan som jag lyssnade på någon kör. Kan vara mäktigt ibland. Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

en annan drar till thailand 2 v i februari! 😄

Soft! Skulle jag åka någonstans nu så skulle det vara norrut för att testa lite draghunds alternativ.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du åka själv? Har du varit på någon sån där soloresa förut?

Skulle gärna åka själv, fast gärna möta upp nån annan backpacker emellanåt.

Har ju varit 2 veckor me vänner i Thailand och luffat runt, men det var mest festresa, vill göra andra saker. Träffa lokalbefolkning, äta spännande mat, lära mig spela något indiskt musikinstrument, lära mig mer om deras religion, tatuera mig, strosa omkring i naturen osv. Sånt som man inte gör på ett kontor 8 timmar per dag helt enkelt.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett presentkort från jobbet för ett tag sedan. En helg på Spa/hotell-anläggning. Passar ju alla andra på jobbet som är par men vafan gör man som singel med ett sånt? 😛 Är ju tidsbegränsat också. Vill ju inte klaga menneh xD Bjuda en tjejkompis går ju men skulle nog lätt bli akward. Gå själv känns tragiskt. Ge bort det, ja kanske det. En väldigt generös present isåfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett presentkort från jobbet för ett tag sedan. En helg på Spa/hotell-anläggning. Passar ju alla andra på jobbet som är par men vafan gör man som singel med ett sånt? 😛 Är ju tidsbegränsat också. Vill ju inte klaga menneh xD Bjuda en tjejkompis går ju men skulle nog lätt bli akward. Gå själv känns tragiskt. Ge bort det, ja kanske det. En väldigt generös present isåfall.

Ge bort det så blir du populär. Jag gav bort biljetter till Kolmården som jag fick av den där kände veterinären när jag jobbade på SJ för att jag bokade en liggplats när det egentligen var slut och han skulle till Oslo och behandla en elefant.

Jag gav dom till en kärring som gick med sitt barnbarn. Efter det var jag hennes favorit så länge jag var kvar där.

Å andra sidan kanske ett spa är ett bra ragggställe? Massor av kvinnor, och du vore garanterat den ende ensamma killen där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle gärna åka själv, fast gärna möta upp nån annan backpacker emellanåt.

Har ju varit 2 veckor me vänner i Thailand och luffat runt, men det var mest festresa, vill göra andra saker. Träffa lokalbefolkning, äta spännande mat, lära mig spela något indiskt musikinstrument, lära mig mer om deras religion, tatuera mig, strosa omkring i naturen osv. Sånt som man inte gör på ett kontor 8 timmar per dag helt enkelt.

Jag tycker att det låter riskabelt att tatuera sig i Indien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...