Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Tror inte själv på gud, men har heller inte någon dålig bild av dem som gör det. Fast samtidigt så tycker jag ju att det är viktigt att se att även många kristna lever i fundamentalistiska samhällen. Ibland i små miniatyrsamhällen även i det svenska-samhället vill jag påstå.

Tror att Jill helt enkelt vill få spela med de artister som hon bjuder in. Måste ju vara kul att få lira tillsammans med olika "solo-artister" för bägge parter, tänker jag.

Ja visst är det så. Har givetvis inget emot folk med tro, det vore ju bra märkligt. Jag känner folk "from all walks of life" och känner att det bara berikar mitt liv genom att ta del av andras erfarenheter. Men det är en intressant debatt emellanåt. Likt herrarna i länken jag gav tidigare. Idag har ju den debatten också fått fyr genom extremislamistiska handlingar. Det går snett när man "tror lite för mycket". Har lärt mig att det är ett mission impossible att diskutera med religiösa fanatiker. Precis alla argument bemöts med antingen bibelcitat eller motargument som läcker som ett såll helt utan tyngd. De flesta med en tro jag känner erkänner till viss del vetenskapliga förklaringsmodeller för skapelsen med en gud någonstans i bakgrunden.

Ja, Jill får spela hur mycket hon vill, det är ju hennes program men t.ex i avsnittet där hon möter Doug Seegers tycker jag hon kunde låtit bli att medverka i t.ex inspelningen. Hans låt och ett unikt framträdande. Känns som hon ibland drar lite billiga poäng och uppmärksamhet genom att framhålla sig så. Nåväl, ett utmärkt program är det. Man lär sig mer om artisterna och lite om USA också. Samt havrepop.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jo Jill är ju inte rädd för att "snylta" lite, men det är ju lite det som hennes program går ut på. Som du redan varit inne på. Men att hon är med gör det lite intressantare för den amerikanska countrypubliken så att de får upp ögonen för svenska artister med. Samtidigt så får ju hennes fans lite mera hästjazz när hon är med. Fast det vore ju roligare att bara höra udda artister göra kobojsar-trallarna helt och hållet på sitt egna sätt med. Fast det är ju inte poängen med programmet, iofs.

Sedan när det kommer till dagens retorik om religioner så blir det galet när folk tror att IS begår alla vidrigheter de begår, bara för att det står i koranen. Sanningen ligger snarare i att många unga, som haft det fördjävligt i livet, lockas med löften om ett bättre liv som Jihadist, trots att de ofta inte tror på koranen alls. Den franska reportern som hölls av IS, men frigavs, vittnar ju ofta om att de inte var så troende alls.

Kull att vi diskuterar en sak och säger samma sak som varandra, fast ändå diskuterar... 🤪

Nu får det bli några koppar kärlek innan träningen och bastun. 🥰

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo Jill är ju inte rädd för att "snylta" lite, men det är ju lite det som hennes program går ut på. Som du redan varit inne på. Men att hon är med gör det lite intressantare för den amerikanska countrypubliken så att de får upp ögonen för svenska artister med. Samtidigt så får ju hennes fans lite mera hästjazz när hon är med. Fast det vore ju roligare att bara höra udda artister göra kobojsar-trallarna helt och hållet på sitt egna sätt med. Fast det är ju inte poängen med programmet, iofs.

Sedan när det kommer till dagens retorik om religioner så blir det galet när folk tror att IS begår alla vidrigheter de begår, bara för att det står i koranen. Sanningen ligger snarare i att många unga, som haft det fördjävligt i livet, lockas med löften om ett bättre liv som Jihadist, trots att de ofta inte tror på koranen alls. Den franska reportern som hölls av IS, men frigavs, vittnar ju ofta om att de inte var så troende alls.

Kull att vi diskuterar en sak och säger samma sak som varandra, fast ändå diskuterar... 🤪

Nu får det bli några koppar kärlek innan träningen och bastun. 🥰

Håller med du.

de e så de e de e de

De e ju så de e de där. Ibland tycker vi likadant, ibland inte. Vi är trots allt individer. Det viktigaste är att vi länghstar och kaffear.

Kockkläder är ett nytt hatord för mig. Ser ju helt sjukt ut när man är ordblind. 😱

Vad blir det för ord genom dina ögon?
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vad blir det för ord genom dina ögon?

Det blir bara en massa cirklar och sträck för mig. Bokstäverna i sig är så likadana att jag får svårt att urskilja dem alls.
Link to comment
Dela på andra sajter

Har klurat lite på om det inte var så. Nu skulle jag bara ha in micke i den där bilden också så vore bilden komplett. Men det spricker alltid någonstans.

Sorry, hade ingen religiös uppfostran och har aldrig någonsin varit troende, även om man många gånger önskade att man varit det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

De som går med i extremistgrupper som IS, DAESH, är inte alltid folk som haft det för djävligt och varit marginaliserade. Inte sällan är det medelklassungdomar, andra generationens invandrare med föräldrar som gjort allt för sina ungar. I England har det varit så.

Min teori är att många i IS ser sin terrorverksamhet mer som ett dator- eller tv-spel eller rollspel som de förverkligar, Skrämmas, skaffa makt över andra. Religionen är bara en förevändning. Uttråkade ungdomar som vill ha lite grym action, verkligt grym, när spelen inte räcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv kan jag uppskatta ett rejält korsdrag emellanåt 🙂

Jag är panteist. Kosmos = Gud. Men då behövs inte det bättre begagnade och belastade ordet Gud. Det räcker med kosmos. Eller the force. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

De som går med i extremistgrupper som IS, DAESH, är inte alltid folk som haft det för djävligt och varit marginaliserade. Inte sällan är det medelklassungdomar, andra generationens invandrare med föräldrar som gjort allt för sina ungar. I England har det varit så.

Min teori är att många i IS ser sin terrorverksamhet mer som ett dator- eller tv-spel eller rollspel som de förverkligar, Skrämmas, skaffa makt över andra. Religionen är bara en förevändning. Uttråkade ungdomar som vill ha lite grym action, verkligt grym, när spelen inte räcker.

Det kanske stämmer, men samtidigt så verkar de ju ha uthållighet och offervilja och idéer om hur de ska bygga en stat osv. Det blir lite motsägelsefullt för min del där.

Alla kan väl inte vara någon slags psykopater som helt enkelt inte förstår att man faktiskt dör på riktigt eller helt enkelt bara skiter i det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hamnade i en diskussion med en hard core kristen snubbe en gång. Tilläggas bör att alla indianer inte satt i kanoten på honom men som sagt, religion är en krycka att luta sig emot. Han dissade hela evolutionsteorin, dissade kol 14 metoden för datering av påstådda upphittade religiösa artefakter som då enligt vetenskapen inte alls var så gamla som de fanatiska upphittarna påstod. Dvs de upphittade sakerna kunde inte placeras i bibel händelsernas tid, det ignorerades av honom.

Alt. saker och ting som dinosaurieskelett och fossiler som enl. honom bara var dit planterade djurdelar, fusk och bländverk, inte alls så gamla som dateringarna gjorde gällande mm. Det var en sammansvärjning det hela alltså.

Vad man än lade fram hade han svar, således både roande och oroande på samma gång. Han trodde på allvar att nattvards "Pringels"brödet förvandlades till Jesus kropp och rödtjutet till blod när man konsumerade det. Jag var dömd till den eviga skärselden för mitt leverne med nupp, hårdrock samt alkohol och skulle således dra åt helvete efter döden...

"Då ses vi", sade jag. "Otur för dig att jag känner källarmästaren, jag lär få ett bättre bord". 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är panteist. Kosmos = Gud. Men då behövs inte det bättre begagnade och belastade ordet Gud. Det räcker med kosmos. Eller the force. 🙂

Tror du på någon form av reinkarnation? Vi kanske har varit inne på det förut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls. Tyckte bara det var en kul grej.

Action Aid har gjort den i samband med deras kampanj att man kan ge bort en get till en familj i nöd nu till jul.

Det är ju vällovligt, men plattan skulle nog driva mig till vansinne. Hade för hög volym i lurarna när det drog igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...