Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Kan du inte lägga en länk så kan vi gå dit allihopa och skriva sura kommentarer som, "det där problemet har jag också haft", eller, "ska dom inte fixa det där snart?"

Eller: "Kan inte NI OXÅ DELA UT PINGVINSTÄNGER? 😠 "

bild-helikopter-dl13959.jpg

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Att ha kvar kakan och äta den måste va det absoluta ultimatumet

Att få dricka kaffe är ett absolut ultimatum jag ställer på livet. Utan det ena, inte det andra.

Det och nupp... samt i förekommande fall salta pinnar. 😑

Hungrig.. skall laga lite sån där ultimat.
Link to comment
Dela på andra sajter

Rytmer e gott ☺️

Jag gillar ju snygga rytmer som flyter på. Det är bland annat därför jag gillar Steely Dan. Men jag tycker det är knepigt att åstadkomma dom.

JJ Cale, som Dire Straits lånade mycket av sitt sound av, var skitglad när de första trummaskinerna kom eftersom han nästan bara körde en rytm hela tiden. Alla trummisar han anlitade slutade eftersom de blev så uttråkade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ett nytt svenskt helgon. det första efter Heliga Birgitta. Elisabeth Hesselblad hette hon som mänsklig. Borde inte detta va årets största nyhet.

Enligt Anders Arborelius har processen tagit ungefär flera decennier.
Är det bara jag som tycker det där är lite jobbigt? Jag vill nog gärna säga "några decennier" eller "flera decennier", möjligen "ungefär några decennier".

Alls inte bekväm med "ungefär flera decennier".

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker det där är lite jobbigt? Jag vill nog gärna säga "några decennier" eller "flera decennier", möjligen "ungefär några decennier".

Alls inte bekväm med "ungefär flera decennier".

Ungefär är inte bara överflödigt utan direkt olämpligt i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Föröker lära mig EZDrummer. Det var en jäkla tur att jag tog det enklaste programmet. Jag begriper mig inte på rytmer. Jag blir stressad när jag försöker hålla på med dom.

Ryt mer eller mindre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog kategorisera helgon i samma fack... Dessa religioner.

Jo, men min tanke var att Heliga Birgitta fortfarande är oerhört känd i Sverige. Vi får ett nytt helgon efter hundratals år och det blir notiser. Jag tycker att nyhetsvärdet borde va åtminstone som ett prinsessbröllop.

Men nu tycker jag att religion är ganska intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men min tanke var att Heliga Birgitta fortfarande är oerhört känd i Sverige. Vi får ett nytt helgon efter hundratals år och det blir notiser. Jag tycker att nyhetsvärdet borde va åtminstone som ett prinsessbröllop.

Men nu tycker jag att religion är ganska intressant.

Allmänintresset är nog högre om det senaste lustmordet. Religioner är intressanta fenomen och ännu intressantare att argumentera kring detsamma likt dessa herrar:

http://urplay.se/Pro...Lawrence-Krauss

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spenderade mina första 18 år som bokstavstroende kristen. De ni. Men nu är jag ateist.

Blir inget helgon av mig iallafall xD

Och jag har alltid varit agnostiker sedan jag lärde mig ordet. Jag vet aldrig svaret på något. Hur tappade du tron, om man får fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...