Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag bantar. Blev halvt anorektisk efter att ha varit ute och rest i Europa för två år sen. Sen gick jag upp typ 10 kilo. Nu vill jag tappa det! Tyckte det var snyggt att vara riktigt smal!

rt6.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller tummarna för att det kommer något vettigt ur det där, DG!

Tack. min chef på Hermods lokalt hade försökt att prata med Überchefen och beskriver henne som "hal som en ål".

Jag tror väl att det är över. Min målsättning får väl bli att försöka att inte bli ovän med AF och FK. Samtidigt är det några saker jag verkligen skulle vilja säga

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. min chef på Hermods lokalt hade försökt att prata med Überchefen och beskriver henne som "hal som en ål".

Jag tror väl att det är över. Min målsättning får väl bli att försöka att inte bli ovän med AF och FK. Samtidigt är det några saker jag verkligen skulle vilja säga

Jag förstår dig till fullo DG! Håll inne åsikterna, du vinner nog i längden på att vara kompis, kompis med AF & FK än att hetsa till det. Überchefen är säkert oljig och talar smörja men det är ju väntat och känt sedan en tid tillbaka. hursom, lycka till!!! Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår dig till fullo DG! Håll inne åsikterna, du vinner nog i längden på att vara kompis, kompis med AF & FK än att hetsa till det. Überchefen är säkert oljig och talar smörja men det är ju väntat och känt sedan en tid tillbaka. hursom, lycka till!!!

Tack. Vi får väl se vad som händer.

Hassan Al-Mandlawi och Al Amin Sultan döms till livstids fängelse för terrorism som jag förstår det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Vi får väl se vad som händer.

Hassan Al-Mandlawi och Al Amin Sultan döms till livstids fängelse för terrorism som jag förstår det.

Japp, tragglade mig genom domen och det är hårda pix. Ingen hänsyn tas till Hassans påstådda hjärnskada eller i alla fall graden av den. Hassan körde nära döden grejen i rätten medans vittnen och foton visar att mannen kan både tala, stå och gå.

Det statueras exempel men domen lär överklagas och det blir intressant att höra vad hovrätten säger, kommer de att gå på den hårda linjen också..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, tragglade mig genom domen och det är hårda pix. Ingen hänsyn tas till Hassans påstådda hjärnskada eller i alla fall graden av den. Hassan körde nära döden grejen i rätten medans vittnen och foton visar att mannen kan både tala, stå och gå.

Det statueras exempel men domen lär överklagas och det blir intressant att höra vad hovrätten säger, kommer de att gå på den hårda linjen också..?

Det här är kanske en sådan sak som kan gå till HD också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och det som överhuvudtaget fick fram detta alls är ju dessa människospillrors vurm för att dokumentera allt, snacka hej vilt om det. Det är ju en tydlig modus operandi att filma och lägga ut det som ett "statuera ett exempel" och skryta med det alá IS och/eller använda detta som en slags personlig trofé. Det har ju i andra sammanhang blivit vanligare att folk som har ett huvud endast för att hålla isär öronen med lägger ut sina brott på Facebook mm, eller tar bilder som sparas. Det är inte landets intelligensreserver vi pratar om.

Även om deras agenda synbart verkar vara någon slags "verktyg för allah" så finns det givetvis klart narcissistiska drag där man försöker framhäva sig själv genom denna form av dokumenterande. Hade de nu varit lite mer begåvade hade de gjort allt för att inte synas/höras på filmen. Deras försvar är rent ut sagt ett skämt, sådant man körde med i högstadiet för att slippa gympan eller något.

Kan tänka mig att deras flyende hakor åkte ner en smula när NFC lade fram sina analyser över om de då maskerade männen var de tilltalade. Röstanalyser, närbilder på deras händer med div. födelsemärken, plats och grupptillhörigheter samt allmän utredning om förehavanden långt innan brotten begicks, samt en chefsanalytiker som jobbat för Interpol och EU som analyserat var morden begicks med satellitfoton mm. Som en överväldigande störtvåg av bevis som bemöttes med dåliga ursäkter. Det är inga kärnfysiker detta.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Kollegan sa att Sverige har flest personer (per capita) som dundrar ner och boxas antingen för den ena eller andra sidan. Såg en dokumentär häromkvällen som handlade om just en tockendäringa krigare; en dansk (tungt kriminellt belastad) tjomme som funnit Allah och tyckte att det vart världens bästa idé att åka ner och kriga (i det här fallet för IS). Ganska skrämmande ändå. Det slutade med att han fick panga slut på några magasin med en AK-47:a och sedan åka hem igen. Fattade aldrig om han åkte tillbaka igen mennnneeeeh ganska skrämmande bilder ändå; helt indoktrinerade småkillar i 16-17 års-åldern som kutade runt med chestrigs och 1000-metersblicken beväpnande till tänderna.

Hemska tider, som sagt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jåh och ni såg väl dokumentären på SVT för en tid sedan med den med snubben "Adam" i Uppdrag Granskning som skulle åka ner och härja? Här ett nyhetsinslag:

http://www.svtplay.se/klipp/2688577/svenske-adam-strider-for-is

Han visade ju t.ex en app där en hel del tal kunde tryckas fram. Har man hört mantrat ett antal gånger så... Ren hjärntvätt alltså. Har du hört en "sanning" tillräckligt många gånger så blir den sann. Sorgligt egentligen. Unga människor utan mening eller mål blir lätta byten för dessa typer. De åker ner, dödas eller kommer tillbaka och fyller upp sjukvårds köerna ytterligare. Är det världen som är galen eller människorna i den?

Jag tror på det sistnämnda.

... och på kaffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...