Den Gode Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Amason är annat jag börjat lyssna lite på. Amason – Ålen Amason – Went to War Är det hon som har gjort volvoreklamen?
Memphis Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Är det hon som har gjort volvoreklamen? Låter bekant. Har ju inte TV sedan ett tag men tror det ja.
Memphis Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 (redigerat) Jo du hade rätt. Hon (Amanda Bergman) har framfört senaste musiken till Volvos reklam ja. http://www.automotor...erige-i-januari Redigerat 1 februari 2015 av Memphis
Den Gode Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Hemkommen från fjällen precis. Riktigt härlig snowboardåkning i tjock pudersnö, inga brutna ben. Var ett gäng bestående av 3 par och så singeln jag, kände mig lite som 5:te hjulet ibland men inte så farligt. Däremot var en av tjejerna en väldigt säregen och allmänt förbannad feminist (jag brukar dock gilla feminister för det mesta) men hon rackade på oss killar och förstörde stämningen ordentligt, utan anledning, vi skötte oss utmärkt, verkade vara ett mer allmänt misstycke om det manliga släktet, så det var tråkigt.
Den Gode Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Jo du hade rätt. Hon (Amanda Bergman) har framfört senaste musiken till Volvos reklam ja. http://www.automotor...erige-i-januari Hon sjunger väldigt rent och bra. Kommer att tänka på eva cassidy av nån anledning.
Den Gode Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Backstrom är rätt mycket buskis, men det är en del roliga repliker.
Den Gode Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 På tal om soundcloud så fick jag fråga från en liten label på några av mina tramsiga elektroniska bagateller. Så visste nappar det. Öppnade ett gammalt brev från stim idag också. Se där royalty utbetalning, bara så.... Vad vill dom göra med dom? Hur mycket fick du?
Den Gode Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Loa falkman blev nya ica-stig. Är det ett bra val?
Neosus Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Loa måste få en himla massa stålars som ställer upp på sånt! Han brukar väl inte hora?
Fidden Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Nu väntar jag bara på reklamfilmen när edvin kommer in och ställer sig och pekar på "Stig" och skriker "DU SER UT SOM LOA FALKMAAAAN!" till förbannelse.
Micke H Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Nu väntar jag bara på reklamfilmen när edvin kommer in och ställer sig och pekar på "Stig" och skriker "DU SER UT SOM LOA FALKMAAAAN!" till förbannelse. 😆
SnigelDynamit Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Feministmanshatare i skidbacken. 🥰 Nu kollar jag på midi-klaviatur och sångmikrofoner. Måste det alltid finnas miljoner alternativ att välja mellan? Kapitalistsvin.
SnigelDynamit Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Det får bli en USB-mikrofon. Och en egenbyggd puffskydd eller vad de heter - jag tänker kasserad nylonstrumpa över en...pastasil av stål. Vadå - it could work. Fast puffskydden kanske inte var så dyra. Och behövdes kanske inte ens till USB-mickar? Varför ska det vara så mycket krångligheter kring allt tekniskt? Note to self: Inbyggd hörlursutgång måste finnas.
Den Gode Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Det får bli en USB-mikrofon. Och en egenbyggd puffskydd eller vad de heter - jag tänker kasserad nylonstrumpa över en...pastasil av stål. Vadå - it could work. Fast puffskydden kanske inte var så dyra. Och behövdes kanske inte ens till USB-mickar? Varför ska det vara så mycket krångligheter kring allt tekniskt? Note to self: Inbyggd hörlursutgång måste finnas. Här är ett billigt och lite ovanligt. Det kanske funkar. http://www.emusic.se/product/13022/Profile-Puffskydd-metall Vilken mikrofon köpte du?
drloop (oregistrerad) Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 (redigerat) Det får bli en USB-mikrofon. Och en egenbyggd puffskydd eller vad de heter - jag tänker kasserad nylonstrumpa över en...pastasil av stål. Vadå - it could work. Fast puffskydden kanske inte var så dyra. Och behövdes kanske inte ens till USB-mickar? Varför ska det vara så mycket krångligheter kring allt tekniskt? Note to self: Inbyggd hörlursutgång måste finnas. USB Mick är ingen höjdare faktiskt. Bra mycket bättre med riktigt ljudkort. Speciellt om du kör Windows. På windows så kan man bara ha ett ljudkort i taget när man kör asiodrivrutiner om man vill ha låg fördröjning när man spelar in, och låg fördröjning vill man ha. Så det är mycket enklare och bättre att köra ett enkelt ljudkort och en mick utan USB. Redigerat 2 februari 2015 av drloop
Den Gode Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 (redigerat) Du får ta och byta upp dig. Redigerat 2 februari 2015 av Den Gode
Den Gode Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Jag blev själv väckt när dom kom och skottade här utanför. Jobbigt.
Micke H Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Det är en liten härlig känsla att uppgradera ett program eller en tjänst, känna att man är helt uppdaterad. Det ger mig en lite varm känsla inombords.
Den Gode Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Det här är kanske lite udda, men förmodligen det han gjorde som var mest mainstream. Själva låten börjar vid ca 1.30.
SnigelDynamit Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 (redigerat) Här är ett billigt och lite ovanligt. Det kanske funkar. http://www.emusic.se...uffskydd-metall Vilken mikrofon köpte du? Fin puff! Mikrofonen är inte inköpt ännu - det är för många att välja mellan och för mycket teknikaliteter att ta in på en gång. USB Mick är ingen höjdare faktiskt. Bra mycket bättre med riktigt ljudkort. Speciellt om du kör Windows. På windows så kan man bara ha ett ljudkort i taget när man kör asiodrivrutiner om man vill ha låg fördröjning när man spelar in, och låg fördröjning vill man ha. Så det är mycket enklare och bättre att köra ett enkelt ljudkort och en mick utan USB. Tillbaka på ruta ett då. Det kändes övermäktigt att börja forska om ljudkort också så jag övergav den idén ganska snabbt men ja, då gör jag ett nytt försök. Det är ju dumt att köpa saker som sedan inte funkar som man vill. Tack för input, DrLoop! Idag ska jag, om jag lyckas frigöra tillräckligt med utrymme på datorn som ska användas, börja en gratis nybörjarkurs i Ableton. Jag behöver den där midi-klaviaturen NU!!! Det blir nog den här: http://www.samsontec...llers/carbon61/ Är det den jag vill ha? Någon som vet? 😕 Kan jag spela in saker med den i vilken daw som helst? Redigerat 2 februari 2015 av SnigelDynamit
SnigelDynamit Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Jo, det ÄR den jag vill ha!!!!! 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 No way back - nu beställer jag.
SnigelDynamit Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Hnnhg?? WARNING: This product contains Chemicals, including DEHP, known to the State of California to cause birth defects and other reproductive harm. Jag är nu ägare till en giftig midi-keyboard. Hoppas det är värt alla missbildade barn.
Recommended Posts