Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hemkommen från fjällen precis. Riktigt härlig snowboardåkning i tjock pudersnö, inga brutna ben.

Var ett gäng bestående av 3 par och så singeln jag, kände mig lite som 5:te hjulet ibland men inte så farligt.

Däremot var en av tjejerna en väldigt säregen och allmänt förbannad feminist (jag brukar dock gilla feminister för det mesta) men hon rackade på oss killar och förstörde stämningen ordentligt, utan anledning, vi skötte oss utmärkt, verkade vara ett mer allmänt misstycke om det manliga släktet, så det var tråkigt.

Postat

På tal om soundcloud så fick jag fråga från en liten label på några av mina tramsiga elektroniska bagateller. Så visste nappar det.

Öppnade ett gammalt brev från stim idag också. Se där royalty utbetalning, bara så....

Vad vill dom göra med dom?

Hur mycket fick du?

Postat

Nu väntar jag bara på reklamfilmen när edvin kommer in och ställer sig och pekar på "Stig" och skriker "DU SER UT SOM LOA FALKMAAAAN!" till förbannelse.

Postat

Nu väntar jag bara på reklamfilmen när edvin kommer in och ställer sig och pekar på "Stig" och skriker "DU SER UT SOM LOA FALKMAAAAN!" till förbannelse.

😆
Postat

Feministmanshatare i skidbacken. 🥰

Nu kollar jag på midi-klaviatur och sångmikrofoner. Måste det alltid finnas miljoner alternativ att välja mellan? Kapitalistsvin.

Postat

Det får bli en USB-mikrofon. Och en egenbyggd puffskydd eller vad de heter - jag tänker kasserad nylonstrumpa över en...pastasil av stål.

Vadå - it could work.

Fast puffskydden kanske inte var så dyra. Och behövdes kanske inte ens till USB-mickar? Varför ska det vara så mycket krångligheter kring allt tekniskt?

Note to self: Inbyggd hörlursutgång måste finnas.

Postat

Det får bli en USB-mikrofon. Och en egenbyggd puffskydd eller vad de heter - jag tänker kasserad nylonstrumpa över en...pastasil av stål.

Vadå - it could work.

Fast puffskydden kanske inte var så dyra. Och behövdes kanske inte ens till USB-mickar? Varför ska det vara så mycket krångligheter kring allt tekniskt?

Här är ett billigt och lite ovanligt. Det kanske funkar.

http://www.emusic.se/product/13022/Profile-Puffskydd-metall

Vilken mikrofon köpte du?

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vadå - it could work.

USB Mick är ingen höjdare faktiskt. Bra mycket bättre med riktigt ljudkort. Speciellt om du kör Windows.

På windows så kan man bara ha ett ljudkort i taget när man kör asiodrivrutiner om man vill ha låg fördröjning när man spelar in, och låg fördröjning vill man ha. Så det är mycket enklare och bättre att köra ett enkelt ljudkort och en mick utan USB.

Redigerat av drloop
Postat

Det är en liten härlig känsla att uppgradera ett program eller en tjänst, känna att man är helt uppdaterad. Det ger mig en lite varm känsla inombords.

Postat (redigerat)

Här är ett billigt och lite ovanligt. Det kanske funkar.

http://www.emusic.se...uffskydd-metall

Vilken mikrofon köpte du?

Fin puff!

Mikrofonen är inte inköpt ännu - det är för många att välja mellan och för mycket teknikaliteter att ta in på en gång.

USB Mick är ingen höjdare faktiskt. Bra mycket bättre med riktigt ljudkort. Speciellt om du kör Windows.

På windows så kan man bara ha ett ljudkort i taget när man kör asiodrivrutiner om man vill ha låg fördröjning när man spelar in, och låg fördröjning vill man ha. Så det är mycket enklare och bättre att köra ett enkelt ljudkort och en mick utan USB.

Tillbaka på ruta ett då. Det kändes övermäktigt att börja forska om ljudkort också så jag övergav den idén ganska snabbt men ja, då gör jag ett nytt försök.

Det är ju dumt att köpa saker som sedan inte funkar som man vill.

Tack för input, DrLoop!

Idag ska jag, om jag lyckas frigöra tillräckligt med utrymme på datorn som ska användas, börja en gratis nybörjarkurs i Ableton. Jag behöver den där midi-klaviaturen NU!!!

Det blir nog den här:

Carbon_61_angled-display.jpg

http://www.samsontec...llers/carbon61/

Är det den jag vill ha? Någon som vet? 😕

Kan jag spela in saker med den i vilken daw som helst?

Redigerat av SnigelDynamit
Postat

Hnnhg??

WARNING: This product contains Chemicals, including DEHP, known to the State of California to cause birth defects and other reproductive harm.

Jag är nu ägare till en giftig midi-keyboard.

Hoppas det är värt alla missbildade barn.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.