Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Om ett stycke fascinerande levnadsöde

"Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson" i tvåan ikväll...

Ja inte den tvåan utan SVT 2 då va.

Eterakffe 😳

För dig som inte kan bestämma dig om du vill sova eller vara vaken.
Postat

Om ett stycke fascinerande levnadsöde

"Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson" i tvåan ikväll...

Det är en långfilm om en annan intressant person, Janet Frame, samtidigt i ettan.

Postat

Ja, den kanske man skulle se... Gonzo har jag redan sett och den finns att se antingen på SVT eller UR Play. Dr Hunter hade onekligen en helt speciell journalistisk stil.

Har ni sett Fear And Loathin in Las Vegas som är baserat på hans upplevelser under en högst speciell resa? Om inte, skäms på er. En riktigt skruvad film av en av mina favorit regissörer Terry Gilliam. Har annars inte mycket till övers för drogromantik men den där är förutom sann, mycket underhållande.

Postat

kaffe eller inte är frågan!?

En icke fråga, att framhålla icke akffe som ett alternativ framstår som ytterst besynnerligt om ni frågar mig men det har ju ingen gjort så jag säger inget....

Inget.

Så nu har jag sagt det.

Ja, inte "det" utan "inget" alltså.

Vad var frågan? 😳

Postat (redigerat)

Pianisten Daniil Trifonov på Nobelkonserten nu på SVT2, det sjukaste jag sett typ.

Redigerat av Memphis
Postat

Inget datum har släppts officiellt men i början på nästa år iallafall. 😄

....jag kan ha råkat beställa super duper megaboxen än en gång. xD

theastonishing-deluxecd-1100x1100-whitebg.png

xD

Fett! ☺️

Postat
Man undrar ju hur vi skulle fungera ihop irl i ett julfirande. Lite som Chaes idéer om vårt julvärdande i TV ☺️ Kanske kunde det fungera eller så blir det kaos med för mycket glögg och intensiva gräl om hattar och slukhål 😆

😆

Julen ja... Blandade känslor där. Alltså man märker ju bara på ert prat här att det inte bara är positiva vibbar, det där julen borde egentligen handla om. Ni vet när julen är som ett vackert vykort. Nära alla man bryr sig om och älskar och de älskar en tillbaka. God mat och trevlig gemenskap och så tomtedjäveln men så enkelt är det ju inte.

Precis som en del av er sagt kompliceras bilden något oerhört av folk som inte tål att se varandra. Gammalt groll man egentligen kunde svepa åt sidan men det är ju inte så lätt. Blir att fira julen dels hos mina päron, dels hos granntösen och kanske dels här. Man undrar ju hur vi skulle fungera ihop irl i ett julfirande. Lite som Chaes idéer om vårt julvärdande i TV ☺️ Kanske kunde det fungera eller så blir det kaos med för mycket glögg och intensiva gräl om hattar och slukhål 😆

Mmm. Julen har alltid varit en ångestfylld sak för mig, iaf i vuxen ålder. Utav många herrans orsaker.

KPD?

Jomen annars tycker jag överlag julen är en mysig högtid. Alla dofter, saffran, glögg, VÖRTBRÖD, osv. Ljus, musik. Och resten av min familj tokgillar jag, sköna krappar hela högen så det är alltid skoj häng. 😄 Jag låter mig inte påverkas av julstressen och hetsen så det e rätt chill. ☺️

Postat

Hämtade ut mina linser idag, satte i dom precis. Och jag ba...ska man se såhär bra?? 😠

Jag trodde det viktiga var att se bra ut....

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.