Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag kommer att hoppa av mitt band. Lite tråkigt men det har inte känts bra på länge. Vi är tre pers i det och trummisen är en gammal polare till mig. Han och jag har dock kommit sjukt långt ifrån varandra och det har ofta blivit dålig stämning i replokalen. Sen så har han det senaste året blivit sjukt oengagerad i bandet och droppen kom i torsdags när vi diskuterade om att börja leta sångare och lägga upp annons på nätet, och han sa att han inte hade tid att överhuvudtaget göra något åt det, inte ens kolla mailen. WTF, hur seriöst tar man bandet när man inte ens kan kolla mailen??

Så nästa rep på tisdag så kommer jag att stå redo med taxibil och ta alla mina prylar därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar i ett coverband. Om jag inte gör något som att kalla ihop folk till repning, då händer ingenting men ändå är vi fler i bandet som lika gärna kunde samla ihop oss. Vi har knappt spelat på 1 år. Och förra året repade vi 1 gång. Allt hänger på mig och dom andra är oengagerade. Man vill men man vill inte.

🤪

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att hoppa av mitt band. Lite tråkigt men det har inte känts bra på länge. Vi är tre pers i det och trummisen är en gammal polare till mig. Han och jag har dock kommit sjukt långt ifrån varandra och det har ofta blivit dålig stämning i replokalen. Sen så har han det senaste året blivit sjukt oengagerad i bandet och droppen kom i torsdags när vi diskuterade om att börja leta sångare och lägga upp annons på nätet, och han sa att han inte hade tid att överhuvudtaget göra något åt det, inte ens kolla mailen. WTF, hur seriöst tar man bandet när man inte ens kan kolla mailen??

Så nästa rep på tisdag så kommer jag att stå redo med taxibil och ta alla mina prylar därifrån.

Trist som fan när det blir sådär. Dålig stil av trummisen 😠 Det blir en sjujävla massa frustration också och då är till slut ingenting roligt 🙁

Jag spelar i ett coverband. Om jag inte gör något som att kalla ihop folk till repning, då händer ingenting men ändå är vi fler i bandet som lika gärna kunde samla ihop oss. Vi har knappt spelat på 1 år. Och förra året repade vi 1 gång. Allt hänger på mig och dom andra är oengagerade. Man vill men man vill inte.

[...]

Dålig stil; i ett band måste man jobba ihop och alla måste få uppgifter som de ska lösa; vem ringer för gig, vem fixar akffet, vem räknar ner bandkassan varje månad osv.

Julbord med jobbet i fredags och nu börjar jag känna mig som människa igen. Jag sov i princip hela lördagen... kort helg denna. xD

😳

Pico that 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

12314665_10153770418003749_8496807044598196771_o.jpg

Nästa projekt är färdigt - jag har byggt två "minibord" till min hemmastudio för att få upp skärmen och högtalarna samt kunna plocka undan sladdar och stuff så dom inte syns. ☺️

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

NAY!!! 😮 'Sup?

Öj! 🥰

Sitter hos päronen och blir ompysslad! Trevligt att bara komma ifrån allt arbete/skola någon gång ibland! Imorgon blir det åter till Småland och köra hårt hela vägen till julafton.

Hur är livet själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa projekt är färdigt - jag har byggt två "minibord" till min hemmastudio för att få upp skärmen och högtalarna samt kunna plocka undan sladdar och stuff så dom inte syns. ☺️

Snyggt! Det är Äntligen Hemma med Micke H liksom.

Jag är inte med i nåt band, men nu har jag EZDrummer och EZkeys. Det är nästan som ett band och dom är där hela tiden.

Inte jag heller. Det är tungrott med olika viljor och som sagt en del som inte riktigt vill...
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...