Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Så varför köpte ni en Opel till?

Ganska krångelfria egentligen. Det hade kommit nån liten rostprick på den första. Då hade vi haft den i fem ungf år. På den dieseln närmade det sig ett byte av partikelfiltret, tror det var dyrt att byta. På Volvon behöver man inte byta nåt partikelfilter, det sotar sig själv på nåt vis emellanåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har polarn som är AC/DC-fantast sjungit på sin cover. Jag mixade lite ungefär, med i mitt tycke svagt mixad leadsång, men han tyckte efter en snabb lyssning från mobilen att sången är för stark... Jag tycker inte man kan ta ner sången mer alls. Jag vill minska anings av bas på mastern o boosta nån enda db på highmid. Tycker allts att den är aningens dov.

Nån som orka nivålyssna lite?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/14563300/01%20Ride%20on%20Robert%20Loven%20151203.wav

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska krångelfria egentligen. Det hade kommit nån liten rostprick på den första. Då hade vi haft den i fem ungf år. På den dieseln närmade det sig ett byte av partikelfiltret, tror det var dyrt att byta. På Volvon behöver man inte byta nåt partikelfilter, det sotar sig själv på nåt vis emellanåt...

Opel Gevalia sa man när jag var grabb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har polarn som är AC/DC-fantast sjungit på sin cover. Jag mixade lite ungefär, med i mitt tycke svagt mixad leadsång, men han tyckte efter en snabb lyssning från mobilen att sången är för stark... Jag tycker inte man kan ta ner sången mer alls. Jag vill minska anings av bas på mastern o boosta nån enda db på highmid. Tycker allts att den är aningens dov.

Nån som orka nivålyssna lite?

https://dl.dropboxus...oven 151203.wav

Tycker det lät bra i nivå. Kanske lägga nåt reverb/rum för att limma ihop sången mer med musiken? annars riktigt bra...inte sänka den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har polarn som är AC/DC-fantast sjungit på sin cover. Jag mixade lite ungefär, med i mitt tycke svagt mixad leadsång, men han tyckte efter en snabb lyssning från mobilen att sången är för stark... Jag tycker inte man kan ta ner sången mer alls. Jag vill minska anings av bas på mastern o boosta nån enda db på highmid. Tycker allts att den är aningens dov.

Nån som orka nivålyssna lite?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/14563300/01%20Ride%20on%20Robert%20Loven%20151203.wav

Tycker inte sången är särskilt låg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssning bojs! Jag får väl ta o mixa Robbans sång lägre så han blir nöjd, fast jag tycker det kommer att låta fel då kompet är så laidback. Jag har redan ett rumsverb på trummorna, o vocal plate på både sång o trummor samt delay på sången o leadgitarren. ACDC orginalet är väldigt torrt i både trummor o sång.

Skön låt. O kul samarbete med Robert, som jag knappt känner, det var han som hörde av sig på Facebook o ville göra nån recording. Starkt av honom att trumma låten igenom utan nån basist, bara en gitarr som slött lägger ackorden på ett o tre.

Link to comment
Dela på andra sajter

En multibandskompressor över hela mixen som behövs för att limma ihop lite. Då smälter nog sången in lite bättre oxå. Jag tycker inte sången är för hög heller. Men däremot så är den lite för sig själv. På något vis.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

En multibandskompressor över hela mixen som behövs för att limma ihop lite. Då smälter nog sången in lite bättre oxå. Jag tycker inte sången är för hög heller. Men däremot så är den lite för sig själv. På något vis.

😱

Jo lite så jag upplevde det också. Kompressor är kanske vägen.

KPD!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...