Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Skickade min keyboard till en kille i Eskilstuna. Kollade transporten och nu är paketet uppe i Luleå. Dom har skickat det fel.

Aj, var det han som betalade till ditt konto direkt? Nu tror han att det är en blåsning på gång. Är det inte så att posten är där upp och vänder som en del faktiskt gör (eller i alla fall gjorde förr)?
Mmm, det finns många recept på sådant. Problemet är att en del blandningar blir så starka att de på sikt(!) löser upp gummit i vindrutetorkare och tätlister samt angriper lack (blandningar med glykol). Har dock inte provat kommersiella sprayer de är mildare.

Min polare på Flygvapnet provade avisningssprit till JAS plan. Hans vindrutetorkargummin tackade för sig genom att lägga sig som en svart hinna över vindrutan 😛 Gummislangarna från spolarbehållaren han hade hällt det i löste upp sig också... Vilken sörja..

Snart avslöjar de årets julklapp. I likhet med förra året tror jag på samurajsvärdet.

Morn´

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Kriterierna för åretsjulklapp är "en aktuell produkt som tros kunna sälja bra (ändra konsumentbeteenden) och även ska kunna anses tidstypisk."

Med det sagt kunde ju lite smaklöst kanske bombbältet vara något... bah.

Då blev det robotdammsugaren... vadå nyhet eller aktuell?

Har ju haft en i åratal t o m hunnit tröttna på den.

Kpd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, kort efter att du frågat om jag märkte av terrorhotet någonting så började jag lägga märke till alla poliser vid centralen. Tänkte inte på det tidigare av någon anledning. xD

Imorse när jag kom fram med tunnelbanan så stod ett gäng vakter och skulle kolla så alla hade betalat för åkkort. Vanligtvis stör det där mig enormt och jag brukar bara gå rätt förbi och skita i att bevisa mig oskyldig. (Att det är tidigt på morgonen och jag har ett hemskt morgonhumör kan ha lite med saken att göra. xD ) Dock kändes det lite onödigt att dra den typen av uppmärksamhet till mig när det fortfarande är terrorhot och jag bar på ett gitarrfodral. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Ja, vi är ju inte så vana vid dylika hot här. Därför är det intressant att se hur det påverkar människor och även ordningsmakten. Alla dialogpoliser torde känna sig vilsna, hur "snackar man ner" en terrorist? Man kan ju undra hur svensk polis hade hanterat det som hände i Paris, speciellt eldstriden vid lägenheten? Där i Frankrike finns ju ett samarbete mellan polis & militär som vi inte riktigt har fått upp här ännu. Man får önska att det helt enkelt inte händer, tror vi är lite för oskuldsfulla & naiva för att kunna hantera sådant.

En del medborgare verkar skita i ev. hot en del blir livrädda. Själv har jag alltid varit lite vaksam och medveten om min omgivning, kanske pga efter en del rånförsök & dyl. Inte så att jag är helt paranoid, bara medveten om vilka som rör sig nära mig. Kan tänka mig att i större städer så är polisnärvaron något högre iaf på utsatta ställen.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Ja, vi är ju inte så vana vid dylika hot här. Därför är det intressant att se hur det påverkar människor och även ordningsmakten. Alla dialogpoliser torde känna sig vilsna, hur "snackar man ner" en terrorist? Man kan ju undra hur svensk polis hade hanterat det som hände i Paris, speciellt eldstriden vid lägenheten? Där i Frankrike finns ju ett samarbete mellan polis & militär som vi inte riktigt har fått upp här ännu. Man får önska att det helt enkelt inte händer, tror vi är lite för oskuldsfulla & naiva för att kunna hantera sådant.

En del medborgare verkar skita i ev. hot en del blir livrädda. Själv har jag alltid varit lite vaksam och medveten om min omgivning, kanske pga efter en del rånförsök & dyl. Inte så att jag är helt paranoid, bara medveten om vilka som rör sig nära mig. Kan tänka mig att i större städer så är polisnärvaron något högre iaf på utsatta ställen.

Jag läste en artikel imorse om en iranier som bott i Sverige i hela sitt liv och som kände en hel tunnelbanevagn stirra på sig innan slutligen en gammal kärring skrek att han skulle öppna sin väska, rädd att han bar omkring på en bomb.

Med tanke på det klimatet så fucking vägrar jag att vara rädd. Rädda människor blir korkade människor, korkade människor blir rasistiska människor. Om folk i sin rädsla tycker att varenda mörkhyvad man är en potentiell terrorist så kan dessa ryggradslösa människor dra ditt pepparn växer, om du frågar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj, var det han som betalade till ditt konto direkt? Nu tror han att det är en blåsning på gång. Är det inte så att posten är där upp och vänder som en del faktiskt gör (eller i alla fall gjorde förr)?

Jag tyckte att det stod att det var fel. Telefon får va avstängd ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock kändes det lite onödigt att dra den typen av uppmärksamhet till mig när det fortfarande är terrorhot och jag bar på ett gitarrfodral. 😛

Äldre tiders gangsters hade k-pistar i fiolfodral. Du skulle kunna dra runt med en bazooka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla dialogpoliser torde känna sig vilsna, hur "snackar man ner" en terrorist? Man kan ju undra hur svensk polis hade hanterat det som hände i Paris, speciellt eldstriden vid lägenheten?

Man snackar inte ner en terrorist. Det gjorde man inte i Trollhättan heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på det klimatet så fucking vägrar jag att vara rädd. Rädda människor blir korkade människor, korkade människor blir rasistiska människor. Om folk i sin rädsla tycker att varenda mörkhyvad man är en potentiell terrorist så kan dessa ryggradslösa människor dra ditt pepparn växer, om du frågar mig.

Precis. Man blir bara paranoid och vad är det för liv att leva. Lite vaken kan man vara men det får inte gå till överdrift.

Årets julklapp är en robotdammsugare. Ingen här i Längsta som känner sig manad att köpa en åt mig...? 😕

Som jag tidigare skrev i min besvikelse över att det inte blev samurajsvärd i år heller, så har jag ägt en robot d-sugare ett tag och så märkvärdigt är det inte. De låter en del, tar sig inte fram över alla trösklar alltid och du får lägga en del tid på att tömma och rensa helvetet så helt "latmansparadisiskttjagslippergöranåtöverhuvudtaget" är det inte. Har en polare som också har en. Men han har det så överfyllt skitigt hemma med tomkartonger & annat att dammsugaren inte kommer åt att åka 😛

Man snackar inte ner en terrorist. Det gjorde man inte i Trollhättan heller.

Exakt, men det är stoor skillnad på en ensam förvirrad svennebanan med ett svärd och ett helt gäng övertygade extremist islamister beväpnade till tänderna och som dessutom har smarriga bombbälten och som skiter fullständigt om de går åt h-vete eller inte. Ta en titt på förödelsen: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3328655/Battleground-Paris-Shocking-images-aftermath-seven-shootout-St-Denis-5-000-bullets-fired-suicide-bombs-grenades-ripped-walls-floors.html Frågan är om vi har resurserna att föra krig på detta sätt..? Lika illa är det ju med försvaret som vi i vår dialog iver monterat ner och nu för ännu dyrare pengar måste bygga upp igen t ex på Gotland mm, mm.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, men det är stoor skillnad på en ensam förvirrad svennebanan med ett svärd och ett helt gäng övertygade extremist islamister beväpnade till tänderna och som dessutom har smarriga bombbälten och som skiter fullständigt om de går åt h-vete eller inte. Ta en titt på förödelsen: http://www.dailymail...lls-floors.html Frågan är om vi har resurserna att föra krig på detta sätt..? Lika illa är det ju med försvaret som vi i vår dialog iver monterat ner och nu för ännu dyrare pengar måste bygga upp igen t ex på Gotland mm, mm.

Nä. Men man måste börja någonstans. I Paris var det tydligen dessutom en ensam polischef med chaufför som gjorde ett inbrott och fick terroristerna på flykten om jag förstått det rätt. Händer det i Sverige är det väl insatsstyrkan som gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...