Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

smileys-plane-910020.gif

Ok, då... Jag med polare+Finlandsfärja+en hel del alkohol förstås.

Vågorna gick höga, folk gick och lade sig och det blev helt enkelt tråkigt efter vad som var en festlig kväll. I hytten bredvid min ligger min polare med sitt ragg för kvällen. En medelålders finska som efter en snabb okulärbesiktning konstaterades vara med "mindre fördelaktigt utseende" men det gjorde inget, kompisen var inte nogräknad. Jag ligger alltså i hytten bredvid, full som ett ägg, fnissandes som en tonåring och lyssnar till älskogen bakom väggen.

Enligt muntlig rekonstruktion efteråt av polaren tog han henne "doggy-style". Plötsligt hör man bland allt stönande ett typiskt kräksljud. Polaren berättade efteråt att tanten kaskadkräktes mot hyttväggen. Färjans middagsbuffé hängde i testar på hyttväggen. Polaren noterade en hel del kallskuret.

Vad säger man i ett sådant läge? Finskan bryter den pinsamma tystnaden genom att torka munnen mot baksidan av handflatan och utbrista:

"Sööör paara".

Jag sa ju att det inte var "rumsrent"...

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
JA! ☺️ Snögght trumljud i början. Mixen låter bra i mina kassa högtalare iaf. Sången låter bättre nu, mer homogen. Nu till kritiken: Vi kan inte fortsätta så här! Vi måste ha kaffe! NU! Kpd. Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

12185350_954935941227401_6334132628594960718_o.jpg

😆 En inverterad dubbeldäckare?

Så Mycket Bättre har gått mig lite förbi det sista. Såg Mirjam Bryants kväll nyss och måste säga att Taubes Serendipity var himmelsk. Än kan gubben, helt klart. Ska kanske titta på det senaste avsnittet med den gamla Waste Of Space sångerskan oxo strax. (Jaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Ace Of Base då...)

Link to comment
Dela på andra sajter

smileys-plane-910020.gif

Ok, då... Jag med polare+Finlandsfärja+en hel del alkohol förstås.

Vågorna gick höga, folk gick och lade sig och det blev helt enkelt tråkigt efter vad som var en festlig kväll. I hytten bredvid min ligger min polare med sitt ragg för kvällen. En medelålders finska som efter en snabb okulärbesiktning konstaterades vara med "mindre fördelaktigt utseende" men det gjorde inget, kompisen var inte nogräknad. Jag ligger alltså i hytten bredvid, full som ett ägg, fnissandes som en tonåring och lyssnar till älskogen bakom väggen.

Enligt muntlig rekonstruktion efteråt av polaren tog han henne "doggy-style". Plötsligt hör man bland allt stönande ett typiskt kräksljud. Polaren berättade efteråt att tanten kaskadkräktes mot hyttväggen. Färjans middagsbuffé hängde i testar på hyttväggen. Polaren noterade en hel del kallskuret.

Vad säger man i ett sådant läge? Finskan bryter den pinsamma tystnaden genom att torka munnen mot baksidan av handflatan och utbrista:

"Sööör paara".

Jag sa ju att det inte var "rumsrent"...

Väl funnet 🙂😆

* * *

Stort GRATTIS till Nay som blivit med Fender 🥰

* * *

Nu har jag skrivt i storforum bara för det 😑

* * *

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort GRATTIS till Nay som blivit med Fender 🥰

Fanks 🥰

När priset ligger på en 3:de del av nypriset är det svårt att tacka nej! Funderar dock över att byta ut den 3-sadels stallet för att kunna få den att intonera lite bättre. 😑 Jag gör ju trots allt mest pop - och synthar är ganska väl intonerade, om man säger. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanks 🥰

När priset ligger på en 3:de del av nypriset är det svårt att tacka nej! Funderar dock över att byta ut den 3-sadels stallet för att kunna få den att intonera lite bättre. 😑 Jag gör ju trots allt mest pop - och synthar är ganska väl intonerade, om man säger. 😑

Tro jag det 😮

Varför byta ut och varför inte blocka? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...