Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Ptja, vet inte riktigt ännu... så satans mycket att ta in så det mest bara är kaos för tillfället. Hade ett litet uppdrag ute hos kund idag iofs, min tidigare arbetsgivare. xD

Var och hämtade ut en jobbmobil också.

xD

Okej, jo förstår att det kan vara mycket att ta in i början. Det ger sig nog snart. ☺️

Det tänkte jag på idag när jag höll på att lära upp en ny konstruktör på jobbet, hur mycket man lärt sig under 3 år där. Jag bah matade information på honom xD

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nice ☺️

Kommer man kunna få höra något du varit med och skrivit?

Spännande med surround. Hur funkar det egentligen, kan man göra sånt direkt i sin Daw, eller har man speciella pluggar? Eller helt andra program?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice ☺️

Kommer man kunna få höra något du varit med och skrivit?

Spännande med surround. Hur funkar det egentligen, kan man göra sånt direkt i sin Daw, eller har man speciella pluggar? Eller helt andra program?

Dessa låtarna kommer du absolut kunna få höra när de släpps! Blir de inte placerade på de tänkta leaden finns det en plan B på båda låtarna, så de blir nog släppta. 😑

Men det finns redan en handfull låtar ute där jag medverkar på ett eller annat sätt. Klicka in på https://www.facebook...sonophonicmusic där finns allt som jag har ett eller flera fingrar med i spelet på.

Surround är väldigt intressant och extremt främmande på samma gång. Jag jobbar i Pro Tools HD när jag kör, men de flesta program klarar surround idag. Pluggväg så finns det dedikerade surround-pluggar (t.ex 5.1reverb), men det mesta är ju panorerad surround. Alltså mono och stereokanaler som man kastar runt i panoramat, så man kör i stort sett samma grejer.

Näst på mjukvarulistan är Omnisphere 2 och Sibelius. Dyrt men värt.

Har båda. Omnisphere 2 är snuskigt bra!

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg i en gearvideo där Richie Kotzen hade som en "switch" uppe på gitarrhuvudet där han snabbt kunde switcha E-strängen från E till D. Verkade sjukt smidigt men han nämnde det bara i förbifarten och kallade det för Drop D Tuner.

Jag har försökt googla på det men hittar ingenting liknande. Någon som vet vad det heter och var man kan hitta en sån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör ju Drop D i bandet men ofta kör vi covers och då vore det skönt att lite snabbt kunna switcha. Och för den delen, om jag hade en sån så skulle jag känna mig mer bekväm att skriva låtar i båda stämningarna.

Då blir det inte så dålig stämning när jag ska byta stämning...lixom... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...