Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Dagens inspelning, det blev en rockabillycover av Neil youngs "Cry, cry cry". Nu har jag börjat spela trummorna själv. Inspelningen tog ungefär 11 timmar, det är väl mkt snabbt i de flesta sammanhang. Jag spelar allt själv, använder ingen dator eller DAW.

Det sista jag gjorde var att spela sologitarren rakt av. Tjejen kom precis hem tvärslut efter jobbet när jag skulle göra det så jag körde på en enda gång utan att klippa nånting på hela låten. Annars står jag liksom de flesta o nöter solona i det oändliga för att sällan bli nöjd. Det blev jag inte nu heller, men det blev ju ganska roligt.

https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/hakan-nilsson-crying-and-cry-151103

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Klåpare är vad dom är!

Ovanligt med en PT va ☺️

Ja, kändes som en av årets viktigaste för min del... ☺️ Det gäller att hålla fanan... helikoptern högt.

Gå å sova? 😕

...eller ligga?

De e frågan.

😲

För min del brukar det sluta både och eftersom jag ligger och sover. Ja, inte nu alltså, det vore ju konstigt men annars. Eller inte annars, sådär jämt alltså utan oftast efter jag gått och lagt mig. Då kan det hända att man gör det. Sover alltså... och ligger. Sedan händer det ju att man bara ligger utan och sova och när man får grannbesök (ja, hon är grann) får man ligga också. Man ligger i så att säga på många vis, det ligger något i det. Å andra sidan kan man sova på saken men jag har inte riktigt kommit på än vad det kan vara för grej ännu. Låter obekvämt..?

Morn´ kpd.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Då har du Fender och Hammond. Vad blir det härnäst? Rhodes eller Wurlitzer?

Min hammond ja. Den står hemma hos päronen och samlar damm. Förhoppningsvis får jag något större sen så jag får plats med den.

Nästa instrumentinköp kommer nog bli en Taylor 616 akkegura. De låter snuskigt bra. Kostar dock därefter. 😱

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens inspelning, det blev en rockabillycover av Neil youngs "Cry, cry cry". Nu har jag börjat spela trummorna själv. Inspelningen tog ungefär 11 timmar, det är väl mkt snabbt i de flesta sammanhang. Jag spelar allt själv, använder ingen dator eller DAW.

Det sista jag gjorde var att spela sologitarren rakt av. Tjejen kom precis hem tvärslut efter jobbet när jag skulle göra det så jag körde på en enda gång utan att klippa nånting på hela låten. Annars står jag liksom de flesta o nöter solona i det oändliga för att sällan bli nöjd. Det blev jag inte nu heller, men det blev ju ganska roligt.

Svänger på gött! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som det blev en tupplur för DG i alla fall...

... eller så gäller grönsaks/slukhålsteorin igen 😕

Eller så gjorde han rent av natt... det är ju inte riktigt samma sak som tupplur, liksom. 😄

Skall snart göra natt här med, toktrött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter med crappiga datahögtalare men låter överlag bra. Sången får du lägga lite krut på, inte nödvändigtvis framförandet utan mixningen. Av alla lager av dubb lyser emellanåt sura toner fram som förstör helheten. Då blir det styltigt. Försök att få det att låter mer homogent, mer som en röst. Gillar svänget. smileys-thumbs-737311.gif

Natti...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...