Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Idioter.

😛

Jag förstod att du skämtade, men sånt är inte helt lätt att förstå alltid när det är i textform och utan smileys.

Låter klyftigt memphis! 🙂

Kan också slå ett slag för min utbildning i Växjö. Det är visserligen ett universitet och inte folkis, men att plugga här är det bästa beslutet jag tagit. Öppnar enormt många dörrar.

Jag tackar alltid för tips! ☺️ Ska spana i skolan och se vad de har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😛

Jag förstod att du skämtade, men sånt är inte helt lätt att förstå alltid när det är i textform och utan smileys.

Det är ju DG vi snackar om. Men sant är att det skrivna ordets tonfall försvinner ofta. ☺️

smileys-plane-910020.gif

Meh, trodde den skulle slå ihop inlägget. 😆

fail

Babysteps ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade in demosång till en av låtskrivar-campets låtar igår. Hon som sjöng är utbildad sångpedagog. Så sjukt häftigt att spela in någon som faktiskt kan sjunga på riktigt, var ju inga problem att få sångtagningen precis som man ville.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog första gången frågan ställdes så här öppet i alla fall. Att många tycker det är märkligt att om man flyr krig, tortyr och död och kommer hit och börjar begära en massa saker som glödlampor och bidéer, var man ska bo och att standarden är för låg. Frågan är istället om dessa personer verkligen flytt för sina liv eller för att de ryktesvägen lurats guld och gröna skogar + en svensk fru. Det känns som om ingångsvärdena är helt fel från början. Det skulle behövas ges information redan vid mottagandet, om det nu verkligen skulle behövas.

Till exempel:

"Vi tar oss rätten att anvisa boende till er med en placering och standard som vi för tillfället finner lämpliga utefter våra resurser för tillfället, som ni helt enkelt i egenskap av flyktingar får acceptera. Det kommer även vidare ställas andra krav på er som t ex deltagande på SFI kurser mm. Antingen accepterar ni detta eller så vänder ni om 180° och får försöka i ett annat land. Detta erbjudande ges endast här och nu samt endast en gång"

Har en känsla av att om man verkligen flyr krigets helvete med minnen av ens bombade hus, söndersprängda fru, våldtagna dotter, torterade bror, skjutna son och försvunna syster så tar man vad som ges för att få frid.

Det intressanta är också att själva frågan som ställs inte besvaras direkt utan med närmast politikerskicklighet undviks genom undanglidande som att skogens påstådda faror är samma sak som krig, husen är av trä mm. Snubben som vallar runt de skeptiska flyktingarna gör dock en behjärtansvärd insats, dock bagatelliserar han problemet till ett "icke problem". Om det nu inte är ett hade han inte behövt försöka lösa det heller.

Näeh... Kpd?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som om ingångsvärdena är helt fel från början. Det skulle behövas ges information redan vid mottagandet, om det nu verkligen skulle behövas.

Till exempel:

"Vi tar oss rätten att anvisa boende till er med en placering och standard som vi för tillfället finner lämpliga utefter våra resurser för tillfället, som ni helt enkelt i egenskap av flyktingar får acceptera. Det kommer även vidare ställas andra krav på er som t ex deltagande på SFI kurser mm. Antingen accepterar ni detta eller så vänder ni om 180° och får försöka i ett annat land. Detta erbjudande ges endast här och nu samt endast en gång"

Jag vet inte hur det görs, men exempel på följande utdrag ur artikeln får mig att inte tro på ett ord av vad den mannen säger.

Vad fick er att ändra er?

– De sa inte att det var de här stugorna. Ingen sa det. De pekade bara in i skogen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mozarts ofullbordade requiem. Han avled under tiden han skrev det, och det fullbordades av två av Mozarts elever, på uppdrag av hans änka Constanze.

Ja, jag lärde mig faktiskt det precis innan konserten när jag Wikipediade. 😄

Det var mäktigt. Typ 100man i kören tillsammans med Göteborgs symfoniker.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...