Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Tänker du att utbildningen ska leda till något?

Utbildning såsom folkhögskola behöver inte alltid leda till nåt för stunden. Men det är utvecklande och roligt så jag tycker det lätt är värt!

Men jag misstänker att Memphis har en plan.

Klart jag har en plan. ☺️

Tänker inte att utbildningen i sig kommer leda till någonting i jobbväg, utan det jag får ut av det är huvudsakligen två saker. Ett nätverk av kontakter inom musikvärlden och tid för mig själv att bli vassare på att producera musik på egen hand, som jag behöver bli om jag vill kunna arbeta med det som frilansande tonsättare till media sen. I den världen är det inte meriterande med specifika utbildningar utan det är vad man kan leverera som betyder något.

Det är lite annorlunda jämfört med den branchen jag är i nu, där det väger tungt att jag har en kandidatexamen från Chalmers, eftersom det varumärket är starkt, och vid rekryteringar är det viktigare än vilka kurser man faktiskt läst.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite annorlunda jämfört med den branchen jag är i nu, där det väger tungt att jag har en kandidatexamen från Chalmers, eftersom det varumärket är starkt, och vid rekryteringar är det viktigare än vilka kurser man faktiskt läst.

Det är inte så dumt att ha det att falla tillbaka på heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag varit och handlat för 800 spänn. Det blev en del faktiskt.

Systemet? Bananhandeln? Den lokala porr&snuskbutiken? Kaffebutiken? Vapenaffären? Helikoptershoppen? Konditorn? Hästpoloshoppen? Halta Lottas Kryckshop? Kikki Danielssons Falukorvsstånd? U-båtsaffären? 😲

Nu är utklädnaden klar, snart dags att åka till Halloween-fest. 😄

Vad ska du gå som? Micke H?

En av de sämre utklädnader jag varit med om var en polare som kom helt utan synbar utklädnad. Det enda var en gammal spänningsmätare som hängde runt halsen med en gammal TV-antenn fasttejpad på. Han skulle föreställa TV-pejlare... Brr... skrämmande, vem fan behöver zombies... ☺️

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...