Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Man ska visst se andra säsongen för att förstå första. Serier är för trassliga nu för tiden.

Njaeh. Alltså, en av skaparna till TV-serien säger så här:

"I like the idea that somewhere out there is a big, leather-bound book that's the history of true crime in the Midwest, and the movie was Chapter 4, Season 1 was Chapter 9 and this (2:nd season) is Chapter 2. You can turn the pages of this book and you just find this collection of stories. ...

But I like the idea that these things are connected somehow, whether it's linearly or literally or thematically. That's what we play around with."

Så man kan lungt börja med filmen eftersom den gjordes först och sedan går du helt naturligt på med säsongerna allt eftersom. I första säs. gjordes en del referenser till filmen t ex. Det är inte rörigt alls men allt knyts ändå ihop efteråt allteftersom.

Gillar dock den skumma stämningen i både filmen och serien. Det finns något ödsligt och mystiskt som vilar över nejderna där ute... En lite annorlunda serie kanske.

Postat (redigerat)

Sida 700 😑

Hmm... Sidorna går, längstah består och vi med den. 😑

Det blir te-fika på d... med räkmacka med majo och dill ☺️

Josephine Freje på TV ikväll 🥰

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Så man kan lungt börja med filmen eftersom den gjordes först och sedan går du helt naturligt på med säsongerna allt eftersom. I första säs. gjordes en del referenser till filmen t ex. Det är inte rörigt alls men allt knyts ändå ihop efteråt allteftersom.

Gillar dock den skumma stämningen i både filmen och serien. Det finns något ödsligt och mystiskt som vilar över nejderna där ute... En lite annorlunda serie kanske.

Jag har sett säsong ett av serien och uppskattade inte att man inte fick veta varför seriemördaren var seriemördare. Det tror jag man får veta i säsong två.

Postat

Sett filmen å säs 1! Blir kul å se tvåan. Bra grejs!

Är annars på vikings säs 3 nu 😑

Ja, visst är filmen bra med Steve Buscemi och Peter Stormare som ytterst omaka badguys och en fullständigt briljant William H Macy som den hyfsat nervöse bilförsäljaren med dåligt samvete.

Har ni sett Shamess? Då menar jag den amerikanska versionen (finns en brittisk också originalet, dock ej lika bra). Där spelar just Macy huvudrollen som försupen familjefar i en hyfsat dysfunktionell familj.

Rekommenderas starkt, både asrolig och spännande!!!

Postat

Varför står det bara "inlägg" i ditt inlägg? Ett tag stod det bara "bild" i DOLS inlägg. Driver ni med oss?

Äh, enklare så.

Tror att det var skum kodning på bilderna som inte synkade med din webbläsare, inläggs inläggen kan jag inte svara på. Det får Hr Slej göra.

Postat

Varför står det bara "inlägg" i ditt inlägg? Ett tag stod det bara "bild" i DOLS inlägg. Driver ni med oss?

När jag surfar i mobilen så går det inte att byta sida utan att skriva nåt. Och då vet jag ju inte vad ni skrivit på den sida jag inte kommer till. Hajar du? Du hajar va? Man vill ju inte skriva nåt Random om vad som helst så då skriver jag helt enkelt inlägg ☺️ gott va? 🙂

Postat

Vi är 19 låtskrivare på utbildningen som sätts ihop i nya team varje dag och skriver en låt om dagen till skarpa uppdrag. Bland annat lite k-pop, till ESC och en TV-talangtävling i Tyskland.

Fan va kul! 😄 Sånt hade jag velat göra.

Postat (redigerat)

Va sjukt, nått på fejjan gjorde så "jag" delade ett inlägg på min wall. 😳 Brorsan fick samma.

Känns ju tryggt.

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

När jag surfar i mobilen så går det inte att byta sida utan att skriva nåt. Och då vet jag ju inte vad ni skrivit på den sida jag inte kommer till. Hajar du? Du hajar va? Man vill ju inte skriva nåt Random om vad som helst så då skriver jag helt enkelt inlägg ☺️ gott va? 🙂

Det kan väl aldrig bli fel med ett enkelt "kpd"???

Testa med det, blir det obegripligt så vet vi ju varför ☺️

Eller så går du all in tourettes och bara skriver "klitoris", "bygghjälm" eller "Kikki Danielsson" helt från ingenstans. Kan ju bli väldigt roligt egentligen.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Ja då så.

Postat

Eller så går du all in tourettes och bara skriver "klitoris", "bygghjälm" eller "Kikki Danielsson" helt från ingenstans. Kan ju bli väldigt roligt egentligen.

Eller falukorv.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.