Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

[...] i tutade. [...]

säkrskri vning 🙂

Nå, bra skrivet DoL. Gillade Karl-Oskar-vinklingen.

Uppemot 40 miljarder hörde jag någonstans.

Dä' va' möcke' kosing dä'! 😮

Om man lägger ihop det med att bygga upp nya asylboenden som, ideligen, blir nedbrända så blir det superjättemycket pengar 😐

FAILcopter.jpg

Redigerat av CHAE
Annons
Postat

Uppemot 40 miljarder hörde jag någonstans.

Jag tror att du tänker på de 48 miljarder extra Migrationsverket begär för i år och de fyra kommande åren. Detta baseras på deras prognoser, om vilka det enda man vet är att de alltid är fel.

Postat

Jag tror att du tänker på de 48 miljarder extra Migrationsverket begär för i år och de fyra kommande åren. Detta baseras på deras prognoser, om vilka det enda man vet är att de alltid är fel.

Ja just de ja!

Jo man vet aldrig hur många som kommer hit.

Postat

EN NY HELIKOPTER NU

MÄH 😠

"Palla orka" 😏

Här har man inte PT:at på länge och så blir det två på raken...

16dede03cc7cf4ec306acdd7be3f3b22709cdbde30255301b1f5f986454fa86c.jpg

Postat

Ja det blir en KPD på de.

Ja, just det. Absolut. Exaktemente som tysken säger eller bara, ja tack. Förslaget bifalles därmed med positiv utgång i förslagsgivarens anda. Därmed kan jag kungöra att det blir en kpd, en så kallad kaffepaus, typ nu. En st. kaffe kopp kommer inom kort att fyllas med sagda ädla dryckjom och därefter inmundigas sålunda å det snaraste. Koppen inmundigas å sin sida icke. Den kommer enligt praxis återanvändas efter sanering, i dagligt tal benämnt som sk. "diskning". Det föreligger dock en viss risk för en sk. "påtår" dvs en påfyllning med sagda kaffedryck för ytterligare vida konsumtion. Då kommer saneringen (diskningen) att utebli och utföras efter all konsumtion upphört samt koppens begagnande icke längre är aktuell för inmundigande av sagda dryck av kaffekaraktär. Då bryggaren är förebredd för ett flertal portioner av ovannämnda dryck förefaller det tydligt att den sk. påtåren dvs påfyllningen kommer att efterföljas av flera. Kpd?
Postat (redigerat)

Ja just de ja!

Jo man vet aldrig hur många som kommer hit.

En doktor Ruist har räknat ut att det kostar 1,35 % av BNP, vilket borde innebära ca 54 miljarder per år. Andra kommer fram till betydligt högre summor.

Redigerat av Den Gode
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.