Pico Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 (redigerat) Jag avinstallerade allt och startade om. När jag pluggar in usb kabeln så ska datorn reagera (tycker jag). Tog du bort det på det viset jag sa eller gjorde du en avinstallation via kontrollpanel? Om man trycker Delete på aktuell enhet i enhetshanteraren så får man frågan om man vill ta bort den, givetvis. Man klickar Ja och sen brukar det komma en följdfråga om man vill ta bort drivrutinen också. Att gå via installera/avinstallera får bort mycket crap men sällan allt kring drivrutinerna. Det här sättet har funkat bra upp till Windows 7 i alla fall, inte haft anledning att testa på något nyare än så länge. Redigerat 25 oktober 2015 av Pico
Neosus Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Alltså jag vette fan hur jag ska förklara för jag är sämst... men enheten dyker ju upp i enhetshanteraren. Alltså när jag installerar drivrutinen för HD500 så står det att man ska koppla bort kabeln först. Sedan när man har installerat drivrutinen så ska man koppla in kabeln... och där ska det komma upp en ruta där det står hardware installation. Men det gör det inte. Döda mig!
Memphis Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 USB är ju så magiskt att det ibland funkar alldeles utmärkt att bara byta port. xD Jo, det där är smått kul xD Har märkt dock att det vanligaste är att enheten fungerar i den port den satt i när man installerade drivrutinen.
Neosus Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Alltså jag har stoppat in kabeln i alla hål som finns.. Jag blir galen!
Neosus Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Tog du bort det på det viset jag sa eller gjorde du en avinstallation via kontrollpanel? Om man trycker Delete på aktuell enhet i enhetshanteraren så får man frågan om man vill ta bort den, givetvis. Man klickar Ja och sen brukar det komma en följdfråga om man vill ta bort drivrutinen också. Att gå via installera/avinstallera får bort mycket crap men sällan allt kring drivrutinerna. Det här sättet har funkat bra upp till Windows 7 i alla fall, inte haft anledning att testa på något nyare än så länge. Jajamän! Jag har tagit bort i enhetshanteraren så där som du beskriver det.
Neosus Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Det är som att grejerna inte hittar till varandra.. och jag misstänker att win10 suger hästpitt. 😑
Neosus Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 För att HD500 ska fungera fullt ut så måste man installera en drivrutin från line6. Annars hade det inte varit något problem.
Pico Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Det är som att grejerna inte hittar till varandra.. och jag misstänker att win10 suger hästpitt. 😑 I det här fallet handlar det nog mer om Line6 och de drivrutiner de skrivit.
Neosus Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 I det här fallet handlar det nog mer om Line6 och de drivrutiner de skrivit. Hmmm.. Jo så är det nog. Undrar om man ska gå tillbaks till win 8.1 😕
slejnard Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Såg Pan på bio. Bra film, lite gammaldags matiné över den.
slejnard Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Tråkigt med datatjorvet neosus. Installerat win10 nu och reaper 5. Var orolig att inte drivrutinen till mitt m-audio fast track PRO inte skulle vara kompatibelt men allt rullar!
slejnard Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Det blir nog en presonus-mixer istället för Behringer x32 till föreningen. Ända haken är att det kräver FireWire och nya laptops har inte det? Vet ni nån bärbar som har expresskortplats så man kan sätta in FireWire kort? I övrigt ska den ha 16gb ram å ssd. Mixrarna skiljer 17000kr i pris så datorn får kosta...
Den Gode Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Alltså jag har stoppat in kabeln i alla hål som finns.. Som flickan sa. Försöker bara lätta upp stämningen lite.
Dark Of Light Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Skönt att höra att ni gjorde nåt vettigt av tiden. Själv har jag bara suttit framför datorn. Ett tag tänkte jag spara den timmen och ha till nästa gång fånerierna går igång för att uttnyttja men sedan kom granntjejen och...
Neosus Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 ...det verkar som jag glömde ett hål för nu verkar det fungera!? 😳😕🤪😲☺️😐
Neosus Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Jaja... VI får hoppas att grejerna håller ihop nu men OM det börjar strula så ger jag bort grejerna! GRATIS!!! Gunatt! 🙂
Algotezza Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 (redigerat) GodMorgon! Win10 funkar hyfsat bra för mig förutom att några vst-plugins som var anpassade till win8 slutade funka. Och det var en hel del jox med att få det att funka. Så det gick inte smärtfritt precis... Dock lättare hitta appar när de är i bokstavsordning... Vilka fördelar skulle det vara i övrigt? Redigerat 26 oktober 2015 av Algotezza
Micke H Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 ...det verkar som jag glömde ett hål för nu verkar det fungera!? 😳😕🤪😲☺️😐 Precis vad jag också tänkte häromnatten.
Recommended Posts