Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Jag avinstallerade allt och startade om. När jag pluggar in usb kabeln så ska datorn reagera (tycker jag).

Tog du bort det på det viset jag sa eller gjorde du en avinstallation via kontrollpanel? Om man trycker Delete på aktuell enhet i enhetshanteraren så får man frågan om man vill ta bort den, givetvis. Man klickar Ja och sen brukar det komma en följdfråga om man vill ta bort drivrutinen också. Att gå via installera/avinstallera får bort mycket crap men sällan allt kring drivrutinerna. Det här sättet har funkat bra upp till Windows 7 i alla fall, inte haft anledning att testa på något nyare än så länge. Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alltså jag vette fan hur jag ska förklara för jag är sämst... men enheten dyker ju upp i enhetshanteraren.

Alltså när jag installerar drivrutinen för HD500 så står det att man ska koppla bort kabeln först. Sedan när man har installerat drivrutinen så ska man koppla in kabeln... och där ska det komma upp en ruta där det står hardware installation.

Men det gör det inte.

Döda mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

USB är ju så magiskt att det ibland funkar alldeles utmärkt att bara byta port. xD

Jo, det där är smått kul xD

Har märkt dock att det vanligaste är att enheten fungerar i den port den satt i när man installerade drivrutinen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog du bort det på det viset jag sa eller gjorde du en avinstallation via kontrollpanel? Om man trycker Delete på aktuell enhet i enhetshanteraren så får man frågan om man vill ta bort den, givetvis. Man klickar Ja och sen brukar det komma en följdfråga om man vill ta bort drivrutinen också. Att gå via installera/avinstallera får bort mycket crap men sällan allt kring drivrutinerna. Det här sättet har funkat bra upp till Windows 7 i alla fall, inte haft anledning att testa på något nyare än så länge.

Jajamän! Jag har tagit bort i enhetshanteraren så där som du beskriver det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nog en presonus-mixer istället för Behringer x32 till föreningen. Ända haken är att det kräver FireWire och nya laptops har inte det? Vet ni nån bärbar som har expresskortplats så man kan sätta in FireWire kort? I övrigt ska den ha 16gb ram å ssd. Mixrarna skiljer 17000kr i pris så datorn får kosta...

Link to comment
Dela på andra sajter

GodMorgon!

graphics-good-morning-470953.gif

Win10 funkar hyfsat bra för mig förutom att några vst-plugins som var anpassade till win8 slutade funka. Och det var en hel del jox med att få det att funka. Så det gick inte smärtfritt precis... Dock lättare hitta appar när de är i bokstavsordning... Vilka fördelar skulle det vara i övrigt?

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...