Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Det var en ledsam historia det där, men det här var ju rätt kul Nu tycker jag att du skriver bättre än de flesta.

Öh något jag missat i min text där? Vikariejobb är kanske en särskrivning iofs.

Sanningen är att det är just Studioforumet som varit min skola när det kommer till att uttrycka mig i skrift. Samtidigt så har det funnits så mycket intressant att läsa att jag orkat ta mig igenom alla besvärliga termer och uttryck som hör forat till.

I tonåren så skrev jag mycket texter men lät ingen läsa dem, utan läste upp dem så att folk inte skulle se hur illa jag stavade. Såg dessutom till att utveckla en så dålig handstil att folk inte kunde läsa det jag skrev och därigenom inte heller se om jag nu stavade fel. En strategi som jag ångrar idag. 😛

Men jag får nog erkänna, för mig själv i första hand, att jag låter mig hämmas lite av de problem som min dyslexi orsakat mig än idag. Min oförmåga att vara nöjd nog med musiken jag skapar för att våga/vilja spela upp den offentligt kanske har med den osäkerheten jag upplevde i skolan, insåg jag just.

Bra att skriva lite personligt ibland så att man kan granska sig själv en smula. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Ja, det är väl bara att ta pengarna från vård, skola eller omsorg. Varför inte pensionärerna? Det är ju inget ymnighetshorn som staten förfogar över. Det har vi ju märkt gällande pensionärerna, A-kassan, sjukskrivningarna. Då är det ont om pengar och ladorna står tomma. Men inte nu?

Detta är även de initiala kostnaderna. Man måste se långsiktigt på det hela, det är behjärtansvärt att hjälpa till. Tro mig jag tycker inget annat, men när det är så att andra länder inte tar sitt ansvar och vi ska rädda hela världen så går det inte ihop längre. För att förtydliga, nej jag är ingen SD anhängare. Obehaglig 30-tals retorik.

De reformer som alliansen genomfört har kostat oss mer än flyktingmottagnadet gjort.Stora delar av de pengar som tidigare gick till SKL går till privata företag som hellre plockar ut vinst än att satsa hela slanten på sin faktisktverksamhet. Här slarvas det bort tiotusentals miljarder. De flesta reformer bygger ju på att den fria marknaden ska ha ett egenintresse av att växa och expandera så att alla företagen måste tävla om att ha bäst service och bästa varorna med. Men resultatet blir ju att de vill ha så lite service och så billiga varor de kan kränga iväg istället.

Dessutom så har dessa reformer inte alls lett till flera jobb och flera företag om man ser på de faktiska siffrorna och struntar i alla argument och teorier. Tvärtom så har ju fler företag gått i konkurs och fler blivit arbetslösa enligt all satistik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Jag är ju väldigt ordblind så jag tänkte nog ändra något i det jag först skrev och så blev det fel ändå.

Ja, jag är bipolär så jag talar i viss mån i egen sak... Tycker det är jobbigt när man tror psykotisk = våldsam...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Klart fan jag ser skillnaden, det handlar inte ens om det... Varför i helvete tar du ens upp olika diagnoser i ditt resonemang om det inte ens har något med min invändning (likhetstecknet mellan mördare (alt. psykos) och bokstavsdiagnos) att göra?

Jo, jag är medveten, men det var bara du som vägrade backa i frågan.

Varför skulle jag backa i frågan när jag upplever det som att du missförstod mig? Försöker ju istället förklara vad jag menade. Är inte det smartare? Om du sedan missförstod mig och tycker att jag satte ett likhetstecken som jag inte upplever att jag själv satte där så är det ju en smal sak att släppa och gå vidare ifrån. För jag höll ju med dig. Men fortsatte sedan att utveckla det spåret åt det håll jag tyckte att det fanns bärighet för den.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror på reinkarnation så går det åt helvete i världen tar jag semester från den ett tag... Ska kolla hur det är med Hendrix och Mercury då... Kanske kan vi lira lite ihop. Jag på mungiga...

graphics-angels-279248.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ja, jag är bipolär så jag talar i viss mån i egen sak... Tycker det är jobbigt när man tror psykotisk = våldsam...

Jo det är det som är jobbigt med all diagnoser. Folk förstår inte skillnaden mellan dem och förstår heller inte att det oftast är väldigt stora skillnader hos dem som har samma typ av diagnos med. Många gör ju samma misstag och tror att alla med en psykisk störning är psykopater med.
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du den buddhistiska synen att man blir belönad eller straffad med vem man blir i nästa liv beroende på hur man betett sig i det föregående?

Nej, man fortsätter lira. Lär sig nya grejor. Inga straff. Inga belöningar. Man ska bara lära sig bli mer vettig som människa. Livets skola. Plus att man kan bli bättre varje liv i det man gillar syssla med. Göra musik. Konst. Litteratur. Helvete och straff finns nog av i det här livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, man fortsätter lira. Lär sig nya grejor. Inga straff. Inga belöningar. Man ska bara lära sig bli mer vettig som människa.

OK. Jag har annars funderat på det där. Hur gör en daggmask för att bli uppgraderad till något bättre t ex. Har man betett sig så illa att man blir man degraderad till daggmask eller liknande är det nog rätt kört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, man fortsätter lira. Lär sig nya grejor. Inga straff. Inga belöningar. Man ska bara lära sig bli mer vettig som människa. Livets skola. Plus att man kan bli bättre varje liv i det man gillar syssla med. Göra musik. Konst. Litteratur. Helvete och straff finns nog av i det här livet.

Vad har du förbättrat jämfört med ditt förra liv?

OK. Jag har annars funderat på det där. Hur gör en daggmask för att bli uppgraderad till något bättre t ex. Har man betett sig så illa att man blir man degraderad till daggmask eller liknande är det nog rätt kört.

Man får helt enkelt sluta att larva sig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller sluta maska.

Tänkte på det också men det är ju svårt att låta bli eftersom man är en. Återfödelse är en fascinerande tanke, frågan är varifrån alla nya människor kommer ifrån eftersom befolkningen ökar. Å andra sidan minskar ju t ex isbjörns beståndet mm men det synkar ju inte riktigt. Sedan kan man ju fråga sig vad meningen är, man kommer ju faen inte ihåg om man ens varit en daggmask och vad i helsefyr man gjort för att förtjäna det.

Satt här och försökte komma på sex nya ord till damerna. Jag skulle köra med bakverk, men kunde bara komma på fem. Därefter var det enda som dök upp hela tiden negerboll. Jobbigt.

😆 Mjällboll, heter det.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du förbättrat jämfört med ditt förra liv?

Ingen aning för jag minns inget.

Tror det är så traumatiskt att födas att man raderar minnet. Och så kanske man ska börja lite på ny kula så man inte grottar ner sig i minnen för mycket. Nytt läsår. Man kan ju hoppas man blivit mindre egoistisk, bättre på det man gillar att göra.

Tänker mig inte något religiöst paradis efter döden utan mer intressesfärer. Ett enda stort allaktivitetshus. Olika frekvenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. Jag har annars funderat på det där. Hur gör en daggmask för att bli uppgraderad till något bättre t ex. Har man betett sig så illa att man blir man degraderad till daggmask eller liknande är det nog rätt kört.

Hur en daggmask upplever livet vet jag inte. Kanske en skön lsd-dröm mentalt...

Hundar lär ju ha fina upplevelser av dofter.

På sikt blir man det man önskar tänker jag. Annars kan det vara.

Satt här och försökte komma på sex nya ord till damerna. Jag skulle köra med bakverk, men kunde bara komma på fem. Därefter var det enda som dök upp hela tiden negerboll. Jobbigt.

Bakvärk? Hemorrojder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidare tankar kring reinkarnation. Vad är då toppen, the main prize? Att vara människa, rikedomar så man kan bete sig som ett svin igen och således bli daggmask? Själv skulle jag gärna bli en svindyr raskatt. En sådan som ägs av gamla kärringar med inkontinensproblem, en som matar en med räkor och ultradyr exklusiv kattmat. Man går och drar inne, går och lägger sig. Går upp, pissar, lägger en kavring i kattlådan. Äter mat. Hoppar upp till fönsterbrädan för att titta på folk som beger sig till jobb. Sträcker på mig, går och lägger mig. Ja, ungefär så där i 15 år. Hakuna matata. Man ligger där i knäet på tanten och känner doften av inkontinensproblemet, men det kan ju vara räkor på gång också...

Ingen aning för jag minns inget.

Tror det är så traumatiskt att födas att man raderar minnet. Och så kanske man ska börja lite på ny kula så man inte grottar ner sig i minnen för mycket. Nytt läsår. Man kan ju hoppas man blivit mindre egoistisk, bättre på det man gillar att göra.

Tänker mig inte något religiöst paradis efter döden utan mer intressesfärer. Ett enda stort allaktivitetshus. Olika frekvenser.

Ja, man kan ju undra what´s the point då? Menar du som ett slags astralt hippiekollektiv där man på ande nivå grälar om vem faen som ska ta disken eller vems tur det är att städa. Nej, faen... Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vill köpa polarens Yamaha A3R? Jag gjorde en enkel inspelning åt honom... Inbyggd mick med tre olika akustsimuleringar. En ny på Thomann kostar 8900. Den här har en lite skada bak, lagad av gitarrbyggare. Jag hade köpt den om jag haft några slantar, min egen akust har ingen mick alls.

https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/yamaha-a3r-ljudprov-151022

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidare tankar kring reinkarnation. Vad är då toppen, the main prize? Att vara människa, rikedomar så man kan bete sig som ett svin igen och således bli daggmask? Själv skulle jag gärna bli en svindyr raskatt. En sådan som ägs av gamla kärringar med inkontinensproblem, en som matar en med räkor och ultradyr exklusiv kattmat. Man går och drar inne, går och lägger sig. Går upp, pissar, lägger en kavring i kattlådan. Äter mat. Hoppar upp till fönsterbrädan för att titta på folk som beger sig till jobb. Sträcker på mig, går och lägger mig. Ja, ungefär så där i 15 år. Hakuna matata. Man ligger där i knäet på tanten och känner doften av inkontinensproblemet, men det kan ju vara räkor på gång också...

Ja, man kan ju undra what´s the point då? Menar du som ett slags astralt hippiekollektiv där man på ande nivå grälar om vem faen som ska ta disken eller vems tur det är att städa. Nej, faen...

Enda pointen jag ser är att bli det man vill bli, nå dit man vill. Nå sina drömmars mål. Få hinner det ju på ett liv. Man når väl en punkt en gång där man minns sina liv när det inte längre är ett störande moment att minnas. Ingenting försvinner, allt finns kvar.

Sedan är det väl så kanske att världen på andra sidan kanske blir precis som man förväntat sig. Att energierna där helt följer ens egna tankar. Gäller tänka rätt då. Tror man det blir svart och tomt blir det så. Man får det som man tror och önskar sig. Men jag vet ingenting Bara spekulerar. Tänk kaffe där och det blir kpd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror man det blir svart och tomt blir det så. Man får det som man tror och önskar sig. Men jag vet ingenting Bara spekulerar. Tänk kaffe där och det blir kpd.

Jag tar mitt kaffe svart. Men med ett hiskeligt kaffeintag där på andra sidan blir ju detta med att vila i frid inte av. ☺️

Det bästa av allt! 😄☺️

Ja... och bananer... och helikoptrar... och damp.

(Minns inte hur damp kom in i trådens värdegrund)

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar mitt kaffe svart. Men med ett hiskeligt kaffeintag där på andra sidan blir ju detta med att vila i frid inte av. ☺️

Ja... och bananer... och helikoptrar... och damp.

(Minns inte hur damp kom in i trådens värdegrund)

Finns ingen vila där inte.På andra sidan. Inte när man väl är där. Ett jädrans hålligång och ingen hangover!

Men om jag vet något. Nä, men man kan spåna... så flisorna ryker...

Måste ju posta skrytbilden här med, även om kanske inte så många är Star Wars-nördar här. 😉 (DoL? 😉)

10441019_10153688897403749_6089649740327723231_n.jpg?oh=f7a7e3ab82dd36145309e4b1fea64bbd&oe=56CFEA9F

Avis!
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju posta skrytbilden här med, även om kanske inte så många är Star Wars-nördar här. 😉 (DoL? 😉)

☺️ Mycket nöje kompis. Man kan allt snöa in på även filmiska grejer. Har aldrig direkt blivit någon Star Wars nörd trots att jag såg de "riktiga" filmerna då när det begav sig. Det närmaste jag kan komma det där är nog Batman. ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...