Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Ja, det var första och sista lektionen idag. 🙂

En kollega och jag sköter kaffeåjtamåjten på jubbet så nu är det nya bönor som ska hämtas från förrådet. Fem nya påsar. Vi har en automat som laddas både med kaffepulver för vissa sorters kaffe, med bönor för andra, mjölkpulver och choklad. Hela bönor går åt mest - svart kaffe är vad folk behöver för att klara dan.

Det ingår iofs inte i vårt jobb att göra detta, utan sker helt ideellt. Då och då skramlar dock kollegerna ihop till en flaska vin åt oss, Zinfandel senast. Jag gillar att ha lite fixarjobb också, byta klamrar till kopiatorn och så. Fixa papperstrassel i den. Inte bara undervisa. Omväxling förnöjer... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker inte så mycket mjölk, har det bara i teet. Så ett mjölkpaket på en liter tar ett tag att göra slut på. Senaste paketet hade 14 januari som bäst-före-datum. Den tog slut igår. Mjölken smakade inte gammal ett dugg, utan likadant som när jag öppnade den. Men den stod alltså tolv dagar efter bäst-före i kylen utan att bli dålig eller smaka mysko.. Förr blev mjölken sur, klumpade sig och smakade illa ett par dar över tiden bara. Men nu var den som ny. Hur kan mjölken vara for ever young så länge? Bestrålas den? Hur behandlas den för att hålla så länge? Vi har inte extremt kall kyl eller så... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...