Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Det som skrämmer mig mest är inte SD, flyktingarna eller Löfvens politik - det som skrämmer mig är att friska, sunda människor tror på fullaste allvar att människor från andra länder är mer våldsamma eller dumma i huvudet än du och jag.

Och mig att det kan komma upp emot 200 000 människor på ett år, som bara knallar in i landet utan någon kontroll, medan politikerna tycks ha tagit semester, och det inte finns någonstans för de nyanlända att bo. Det finns heller ingen planering för något byggande av bostäder eller utbyggnad av skola eller sjukvård. Och tycker man inte att det här är en bra idé är man något slags omänskligt svin som buntas ihop med rasister och nazister osv. Detta kan komma att påverka Sverige på ett sätt som vi inte kan föreställa oss öht.

Det var det. Tog en tupplur och vaknade till nyheten om svärdmannen. Det luktar psykos lång väg.

Redigerat av Den Gode
Link to comment
Dela på andra sajter

Diagnoserna ökar.... varför?

Alltfler med bokstavsdiagnoser, läs-och-skrivdiagnoser etc... Eller har diagnosmöjligheterna ökat, blivit noggrannare, så att den som bara var byfåne eller kallades för original förr nu har en diagnos? Eller den som bara ansågs vara lite eljest förr nu fått en diagnos?

Och i TV-serierna har ju var och varannan en diagnos...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag skulle inte gärna kalla psykos för en bokstavsdiagnos.

Men det är ju inte det jag säger heller. Sluta nu. Jag höll ju snarare med dig om just det. Alla som har har någon typ av nedsättning eller handikapp får ju inte psykoser alls. Tvärtom så är det ju mycket få även i denna grupp som får det. Men av den lilla, lilla grupp som får så kraftiga psykoser så är det lite, lite vanligare, om än fortfarande högst ovanligt, att de drabbas av en psykos.
Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju inte det jag säger heller. Sluta nu. Jag höll ju snarare med dig om just det. Alla som har har någon typ av nedsättning eller handikapp får ju inte psykoser alls. Tvärtom så är det ju mycket få även i denna grupp som får det. Men av den lilla, lilla grupp som får så kraftiga psykoser så är det lite, lite vanligare, om än fortfarande högst ovanligt, att de drabbas av en psykos.

Nog är det så att man drabbas av en psykos om man får en psykos.

Hur många kända, kreativa personer är INTE bipolära?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och mig att det kan komma upp emot 200 000 människor på ett år, som bara knallar in i landet utan någon kontroll, medan politikerna tycks ha tagit semester, och det inte finns någonstans för de nyanlända att bo. Det finns heller ingen planering för något byggande av bostäder eller utbyggnad av skola eller sjukvård. Och tycker man inte att det här är en bra idé är man något slags omänskligt svin som buntas ihop med rasister och nazister osv. Detta kan komma att påverka Sverige på ett sätt som vi inte kan föreställa oss öht.

Fast det är ju inte det jag säger heller. Jag har inte ens orkat beblanda mig i debatten om vad vi ska göra med alla flyktingar som kommer.

Vad jag DÄREMOT väljer att ta ställning mot är gamla gubbar som säger att dessa flyktingar kommer börja bränna upp bilar och kanske köra in lite flygplan i våra skyskrapor av bara farten. DET är rasism.

EDIT: För att klargöra, det är verkligen inte dig jag syftar på i det här fallet.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nu spekuleras det om att det är en ung svensk gärningsman. Med mask och hjälm och svärd.

Herrejävlar.

Barnen tog ju bilder på honom innan han gick till attack. Han bär ju en Naziuniform om de bilderna som sprids är äkta. Namnet på den det spekuleras om mest är ju ganska så känt redan nu, svårt att tänka mig ett svenskare namn än hans. Om man följer och tror på det som skrivs på olika nyhetssidor just nu. (se Aftonbladet t ex) Allt pekar ju på att det är en högerextrem gärningsman i detta fall.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nog är det så att man drabbas av en psykos om man får en psykos.

Hur många kända, kreativa personer är INTE bipolära?

Haha! Jag är ju väldigt ordblind så jag tänkte nog ändra något i det jag först skrev och så blev det fel ändå.
Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju inte det jag säger heller. Sluta nu. Jag höll ju snarare med dig om just det. Alla som har har någon typ av nedsättning eller handikapp får ju inte psykoser alls. Tvärtom så är det ju mycket få även i denna grupp som får det. Men av den lilla, lilla grupp som får så kraftiga psykoser så är det lite, lite vanligare, om än fortfarande högst ovanligt, att de drabbas av en psykos.

Du sa att jag hade en poäng men att det samtidigt var väldigt vanligt att dessa våldsverkare har en diagnos. De enda diagnoser som nämndes i sammanhanget var just bokstavsdiagnoser. Förtydligande, det drogs något slags likhetstecken mellan bokstavsdiagnoser och psykoser. Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag DÄREMOT väljer att ta ställning mot är gamla gubbar som säger att dessa flyktingar kommer börja bränna upp bilar och kanske köra in lite flygplan i våra skyskrapor av bara farten. DET är rasism.

EDIT: För att klargöra, det är verkligen inte dig jag syftar på i det här fallet.

Jag har inte trott att det är mig du menar.

Rasister finns det ju i alla åldrar överallt. Mitt problem är att man blir ihopbuntad med dessa om man menar att flykting/invandringspolitiken har spårat ur, vilket jag har tyckt i ett och ett halvt år, sedan Migrationsverket började dribbla med sina prognoser.

Jag förstår om man inte vill diskutera detta. Problemet har varit att det inte funnits någon möjlighet att göra det annat än Flashback och liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du sa att jag hade en poäng men att det samtidigt var väldigt vanligt att dessa våldsverkare har en diagnos. De enda diagnoser som nämndes i sammanhanget var just bokstavsdiagnoser.

Jo men JAG valde ju ordet diagnos istället för bokstavskombination, eftersom jag inte personligen syftade på just adhd, mbd eller add eller liknade förkortningar i det jag skrev.

Att det är vanligt att dessa individer som begår denna typ av handlingar har diagnoser, är ju inte alls det samma som att det är vanligt att folk med diagnoser begår denna typ av handlingar. Så jag säger ju inte att alla med diagnoser är en riskfaktor, tvärtom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår om man inte vill diskutera detta. Problemet har varit att det inte funnits någon möjlighet att göra det annat än Flashback och liknande.

Men där blir ju du avstängd i tid och otid 😆

Ja, visst delar jag den där oron. Det kommer in hisnande mängder. Det jag nämnt i sammanhanget är den beröringsskräck som funnits/finns i ämnet. Den oron kunde man inte nämna t ex tiden innan valet. Då kom det... Är du rasist eller. Å andra sidan km det ju inte in lika stora mängder. Numer är det inte lika illa. Nu tog ju t ex Löfven mod till sig och förkunnade att det är ansträngt. I övrigt håller jag med Micke H.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...