Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Vafan, varför gör jag sådär xD

Upprepningssyndromet slår till igen.

Du kanske är så inne på din nya karriär att du börjat använda reverb även i foruminlägg? 😕

9072-Heli_2.jpg

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tredje mixen. Sången var för stark o gitarren för svag på de förra enligt Robert Åslund. Har glömt vad han brukar ha för nick i storforumet, men han är jävligt skicklig på ljud kanske mest mastring. Han har varit med o spelat in en Queen LP i studio i London, och även mixat dem live. Mycket imponerande.

Nu kom jag på hans nick; Hegobald...

https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/karleken-kommer-karleken-gar-151018

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan, varför gör jag sådär xD

Upprepningssyndromet slår till igen.

Du kanske vill något extra mycket! Så skriver man på thailändska. När man är extra arg så upprepar man ordet flera gånger. Eller om man är extra glad. Då skriver man gladgladglad... fastpå thailändska.

Jepp de e sant sant!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den var helt orelaterad och hade enbart att göra med att man numera tydligen alltid ska inleda en PT med en helikopter. xD

xD

Mejkar mer sense nu xD

Har du gjort allt där? Användes filmerna någonstans?

Eh, jag har inte gjort själva videon, bara musiken.

Vet inte om de användes nånstans mer än youtube och Vimeo, den informationen fick jag aldrig. 😛

Du kanske vill något extra mycket! Så skriver man på thailändska. När man är extra arg så upprepar man ordet flera gånger. Eller om man är extra glad. Då skriver man gladgladglad... fastpå thailändska.

Jepp de e sant sant!!

Ja, så är det nog 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi riggat undan. Kanske en tupplur på det?!

Tog en tuppluring förut så ny är man nynaken... vaken är man.

Jah, grattis Memphis, kul när bitarna faller på plats med framtid och vad man vill göra och så!!!

Ja, helikoptern är lite av mitt påfund, körde med den då jag försökte få PTs, numera försöker jag inte ens ☺️ med de kommer ändå. Algotezza införde ubåt som page ender men det har inte slagit igenom på riktigt samma sätt ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Har förresten inte sagt här att det tog slut me tjejen, men det var för det bästa. Fungerade inte av många anledningar. Så kan det gå, mår bättre nu och det kändes som helt rätt beslut. Life goes on.

/SingelMemphan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har förresten inte sagt här att det tog slut me tjejen, men det var för det bästa. Fungerade inte av många anledningar. Så kan det gå, mår bättre nu och det kändes som helt rätt beslut. Life goes on.

/SingelMemphan

Du nämnde att det var lite på upphällning i alla fall har jag för mig. Det gör ont men är till det bästa ibland.

Och på mitten ska vara

en page middler

😆 Naturligtvis...
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Mephis; om du vill så kan jag visa reklamvideon du gjort musiken till för grabbarna på Wizworks. De letar ofta efter musik till deras reklam och info filmer. 🙂http://wizworks.se/

Ska dit nu och spela brädspel. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Varför har jag nte tänkt på det förut? Någon av er som har snuttar som skulle kunna passa för reklam och liknade som ni skulle kunna tänka er att "sälja" till Wizworks?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, har inget konto på GS men läser en hel del. Är även på East West forum soundsonline.

Har också gärna haft fler likasinnade i min krets. Har iofs tänkt att läsa musik folkhögskola om nått år så där lär man få det ☺️

Va roligt 😄

Yes, har en hel del nya planer i mitt liv. Skall först studera musikteori på egen hand med distanskurser, och sen försöka komma in på Gotlands Tonsättarskola, på deras 2 åriga Kompositionslinje. ☺️ Sen försöka arbeta med att ljudsätta reklam/trailers/film/spel. Vet att det är en smal och tuff bransch att försörja sig i men känner att det är det jag verkligen vill göra. Jobbade lite med sånt runt 2008 när jag var arbetslös några månader, tjänade några tusenlappar på diverse uppdrag och tyckte det var hur kul som hest. Sen började jag plugga tekniskt och har jobbat sedan dess. Var ju det man förväntades göra, och läsa något ordentligt och få det ordnat för sig. Men senaste halvåret så har jag insett att jag inte vill syssla med det längre utan vill vill ta upp musiken igen, är det jag har mest passion för. ☺️ Pengar är inte allt här i livet. Hellre fattigare men lyckligare.

Kaffe på det?

Kul Memphan! 😄

Jag är alltid öppen för diskussioner om musikrelaterade tingest, om man vill. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

@memphan Trist att höra att det sprack med tjejen 🙁 (innebär det här att du och jag kan börja träffas igen?!? 😮🥰 )

Kul att du funderar på fhsk 🥰 Jag pluggade tre år på Oskarshamns fhsk och det vart en awesome tid! 😄

* * *

Reklam på YT är fan ghey all over! 😠😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick en botanikkurs på Tomelilla folkhögskola sommaren 1977. Där träffades min mor och svärmor på samma kurs på 40-talet.

Jag sökte till journalistutbildningen på Skurups folkhögskola på 70-talet men kom ej in.

Så jag har inte så stor erfarenhet av folkhögskolor men det verkar vara en najs utbildningsform... För gammel nu...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

M vill göra det olagligt med fattigdom nu också, på sätt och vis. Visst är det fascinerande att se hur attityder svänger, allt i rösternas namn. Innan valet var ju att ens närma sig sådana här tankar ajabaja. Nu tycker väl jag att det är ajabaja i alla fall. Ja, inte att närma sig frågorna utan förslaget alltså, men det är ändå otroligt att följa hur saker förändras så snabbt. Nu vill man ju fiska tillbaka folk som gick över till SD.

Näeh, det blir fika på det. Räkmacka & lite te med honing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det vore så enkelt. Lite svenskt det där... allt som inte riktigt passar ska man förbjuda vilket resulterar i en snårskog av regler som ingen till slut kan följa.

Ja, lagstifta bort problemen... Ha en bra policy på papper... Så dysfunkar skolan i alle fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Lite svenskt det där... allt som inte riktigt passar ska man förbjuda vilket resulterar i en snårskog av regler som ingen till slut kan följa.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...