Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Han blev ju av med en arm. Han körde väl ddrums för att han därmed kunde blanda livespel med programmerat och därmed föra lika mycket oväsen som förut. Så lång tänkte jag inte att memphis skulle gå.

Var det inte def leppards trumslagare som blev av med armen?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Köper man nåt annat än Volvo blir man bara förbannad ganska snart.

Enda Volvon jag haft var en V40, den var jag förbannad på. Volvon och min Saab 93 är de mest reparerade bilarna jag haft. Otur säkert men dessa båda står i en klass för sig. Och då har jag kört Alfa Romeo och den krånglade ingenting och allt funkade i den. Tacka vet jag BMW.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter nästan som du har en manager.

Man kan nästan tro det. Rekryteraren hörde av sig för några veckor sedan då hon hade sett min LinkedIn-profil och hon har öst diverse jobbförslag på mig. Jag har haft att göra med rekryterare tidigare, men aldrig någon som har lagt ner så mycket tid och entusiasm på mig. Vilket förstås är kul.

Men självklart får hon väl hon provision från företaget hon skapar anställning åt. 😛

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan nästan tro det. Rekryteraren hörde av sig för några veckor sedan då hon hade sett min LinkedIn-profil och hon har öst diverse jobbförslag på mig. Jag har haft att göra med rekryterare tidigare, men aldrig någon som har lagt ner så mycket tid och entusiasm på mig. Vilket förstås är kul.

Men självklart får hon väl hon provision från företaget hon skapar anställning åt. 😛

Hur funkar det där? Har du tagit kontakt från börjaan, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det där? Har du tagit kontakt från börjaan, eller?

Näe, jag har en profil på LinkedIn som rekryteraren hade sett. Och min profil matchade ett par jobb som hon kände till, så jag träffade först henne för att lära känna varandra och låta mig förklara vad jag kan och vad för slags jobb jag är ute efter, sen så bokade hon in en intervju med företaget som jag sen inte fick något jobb hos. Nu ska hon skicka min profil till nästa företag så får vi se om det går bättre denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju bra. Får hon alltså betalt av det företag du går på intervju med, eller det du får anställning hos, eller får du betala henne?

Nästa steg vore ju att man själv hyrde någon slags agent som sedan scoutade marknaden åt en mot någon slags ersättning. Finns det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda Volvon jag haft var en V40, den var jag förbannad på. Volvon och min Saab 93 är de mest reparerade bilarna jag haft. Otur säkert men dessa båda står i en klass för sig. Och då har jag kört Alfa Romeo och den krånglade ingenting och allt funkade i den. Tacka vet jag BMW.

Jag vart lite sugen på en Alfa Romeo 156.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte redan finns jobbagenter man kan anlita har jag kommit på en bra idé, tycker jag.

Det sägs vara stor efterfrågan på folk men någonstans verkar det inte fungera. Finns ju massor som är arbetslösa och arbetsförmedlingen fungerar ju inte speciellt bra. Nån slags jobbagent vore kanske en bra idé. Det finns ju iofs bemanningsföretag så har man rätt kunskap så får man ju tips typ i mejl och sådär.. men nån vidare exakt matchning brukar det väl sällan vara.

Vet inte vad jag ville ha sagt med detta inlägg. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har iofs hänt att arbetsförmedlingen tipsar om jobb som inte är utannonserat i platsbanken för att dom vet att folk kommer sluta och att dom ser vad man gjort tidigare.

Men jag har då int fått nå jobb via arbetsförmedling ändå..

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda raka är ju att erbjuda större summa pengar till den som kan ordnat ett vanligt hederligt jobb med normal anställning.

Och där borde ju jobbagenten komma fram

Jag menar jobbagenter som driver en agentur för den som redan har jobb och är attraktiv på arbetsmarknaden. Ingen som man behöver annonsera efter. Det här är inget för vanligt folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte haft nån bil på 20 år. Det är bäst.

Har aldrig haft körkort. Övningskörde med frugans bil på en parkering i Landskrona i slutet av 70-talet. Fick 25 motorstopp på fem minuter. Rekord? Drog slutsatsen att bilar och körkort inte är min grej. Den ständige cyklisten...

Nu ska vänsterpopulisterna som vann valet i grekland regera tillsammans med högerpopulisterna.

popcorn2.gif

Måste bli nåt slags mittenpopulism av det... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag fick tyvärr inte jobbet. Men min rekryterare tipsade mig om ett annat jag ska söka.

Synd för dem som inte anställde dig. 😑

Bra med ett bra tips! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...