Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Vad skriver du om?

De senaste på svenska har varit personliga livsbetraktelser. En sorts "egenterapi" där jag skrivit av mig om allehanda elände, personer och händelser i mitt liv. Melankoliskt, sorgligt med en del svärta. Annars har mina tidigare texter varit på engelska, skrivna för kompisars eller mina egna hårdrocksprojekt. De har faktiskt när jag tänker efter haft ungefär samma utgångspunkt. Man råkar ut för elände och skriver något förtäckt om det.

Vilka fler musikforum hänger ni på?

Skulle jag vara otrogen? Man är väl ingen slampa heller.
Link to comment
Dela på andra sajter

De senaste på svenska har varit personliga livsbetraktelser. En sorts "egenterapi" där jag skrivit av mig om allehanda elände, personer och händelser i mitt liv. Melankoliskt, sorgligt med en del svärta. Annars har mina tidigare texter varit på engelska, skrivna för kompisars eller mina egna hårdrocksprojekt. De har faktiskt när jag tänker efter haft ungefär samma utgångspunkt. Man råkar ut för elände och skriver något förtäckt om det.

Det är väl delvis därför mitt eget skrivande dog ut. Jag kan inte skriva självbiografiska grejer. Jag har svårt att lyssna på sånt också om det inte är väldigt bra gjort.

Redigerat av Den Gode
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl delvis därför mitt eget skrivande dog ut. Jag kan inte skriva självbiografiska grejer. Jag har svårt att lyssna på sånt också om det inte är väldigt bra gjort.

För mig har det varit en säkerhetsventil. Ett sätt att klara motgångarna. Sedan blev det för mycket och jag klarade inte ens att lyssna på musik. Inte en rad skrev jag på säkert 6 år. När det började ljusna, forsade grejerna ur mig.

Självbiografiska texter kan vara svåra att ta till sig av förklarliga skäl. Har man inte varit med om liknande händelser själv som i texterna beskrivs, rent ut eller vagt är det givetvis nästan omöjligt att relatera till dem. Det är då man får göra egna tolkningar av vad texterna betyder, så de passar ens egna erfarenheter, beroende givetvis hur konkret texterna går fram. Man bildar sig en egen uppfattning som passar.

En del skriver väldigt vagt så är det lättare. Mina texter är nog ett mellanting, ofta vagt skrivna med omskrivningar. Det gör att de kanske, beroende på mottagarens öppenhet och attityd antingen är obegripliga, poetiska eller bra beskrivningar av känslor, erfarenheter mm.

Känner nu att det hela blir en aning pretentiöst när man ska beskriva sina texter. 😊 Precis som det skulle handla om några mästerverk, näh det blir kpd. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter bara här!

Och hänger!

Det gjorde din son också. Eller ja han satt ju inte direkt han stod väl mer, men han hittade på själva hänget om du hänger med. Det gjorde han tydligen för vår skull och det var ju bra för de äldre har mer nytta av sittplatserna än de yngre för de har ju inte stått så mycket än som de äldre har gjort för de har ju sått i... och hängt. Men du gör rätt i att sitta, du är ju så mycket äldre än något annat faktiskt. Man får ta igen sig mellan påhitten. Även om man är en gud.

Såg säsongspremiären av Walking Dead och det verkar fortfarande vara spännande.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka fler musikforum hänger ni på?

Har ett konto på GS, men är sällan aktiv. Musikforum är inte min grej. Blir snabbt trött på hur lättirriterade många är samt alla myter som sprids i världen.

Föredrar att diskutera med kollegor och andra människor ansikte mot ansikte. De mest intressanta och givande diskussioner om musikrelaterade tingest har jag haft med personer som inte sysslar med musik öht.

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Vagott!!!

Såg The Martian nyss, med Matt Damon. 😳 Eller ja, jag såg ju inte filmen med Matt Damon utan han var med. ☺️ Ja, medverkade i filmen alltså. 🤪

Vad ska man tycka om detta då? Filmen var helt ok om man gillar sci-fi filmer. Jag kan se sådana bara det inte blir för mycket onaturligheter. Denna var ju inte helt uppåt väggarna utan handlar om en Mars expedition som går söderöver rejält. En olycka resulterar i att Damons karaktär får försöka överleva på Mars alldeles själv utan hjälp av någon.

Första 3/4 av filmen är både lite komiska och spännande, givetvis kan man tycka att en del saker sker lite väl lättvindigt med tanke på förutsättningarna men det är ändå film... Sista fjärdedelen blir tyvärr lite av ett hastverk. Lite som det kan bli ibland när det synes gå upp för alla att, faen filmen börjar bli lång let´s wrap this up. En inte helt igenom trovärdig upplösning väntar.

Jag ger den knappt 7 fladdermöss av 10 möjliga. Sevärd alltså.

Ska man ge sig på en kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger du ut dem på eget namn är du fonogramproducent redan.

Jag har lite drygt 200 000 hits på Spotify på låtar där jag har runt 20% som upphovsman. Det ger inte ens tillräckligt för att nå över Stims tak på 250:-. Men för mig är det inget problem. Upphovsrättsliga intäkter är utdöende så länge det inte handlar om live, det har många insett för länge sedan.

Man får sin ersättning på annat håll.

Framförallt har jag inkomster från mitt lärarjobb... ☺️

MUF ställer ju till de lite för sitt vuxenparti nu med. Blir kul att se hur det går för puckot som leder M.

Kindben Haka?

Jag sitter bara här!

Och hänger!

I Fablernas Värld!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...