Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Sedan så räcker det ju inte med att bara stoppa ett rör någonstans i kedjan för att det ska låta bra. Tillverkaren måste ju valt rätt rör och ge det rätt mängd med ström för att det ska låta riktigt bra. Så att allt med rör i skulle låta bättre än transistormotsvarigheten är ju verkligen inte en sanning det heller.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag hittade en gammal rörvärme-tråd där Goete skrev att han brukar köra sångspåren genom värmepumpen.

😛
Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn sjunger i polarnas band, och grejar även med lite enkla inspelningar. Han skickade den här till mig för att få lite respons på om han borde sjunga så där eller på nåt annat vis. Är det nån som har nån kommentar? Han tar i rejält. Och ingen av dem kommer att se vad som skrivs här.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ja, kor har aldrig blivit kända som särskilt omdömesgilla djur...

De ser ut som pensionärer på Allsång på Skansen.

😆 :lol:
Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn sjunger i polarnas band, och grejar även med lite enkla inspelningar. Han skickade den här till mig för att få lite respons på om han borde sjunga så där eller på nåt annat vis. Är det nån som har nån kommentar? Han tar i rejält. Och ingen av dem kommer att se vad som skrivs här.

Den där attacken kunde han spara till refrängerna. Verserna blir bättre med mer återhållsammare attityd. Vill man spegla/åskådliggöra någon slags vemod eller sorg så blir det återhållsamma mer effektfullt. Som det är nu blir det onyanserat. Det är inte heller lätt att behärska ett främmande språk när man kör full fräs, det blir lite feluttal här och där som resultat. Så där tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger ni andra? Är värme för er när något är varmt? E de varmt då? Eller e de kallt när de e kallt?

Det där måste vi bena ut.. 😑

Jag är nog inne lite på att en sån där smyg-mullig bas ger värme medan ren diskant är kyla.

Bättre än så kan jag inte förklara fenomenet heller. xD

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag är nog inne lite på att en sån där smyg-mullig bas ger värme medan ren diskant är kyla.

Bättre än så kan jag inte förklara fenomenet heller. xD

Fast om du tar en nylonsträngad gitarr så sitter ju inte värmen i just basen. För mig så ligger värmen i de frekvenser som framhäver just instrumentet och får det att låta stort,mjukt och varmt. Många sångare har ju en varm och fin ton fast att de inte alls sjunger med mycket bas i rösten.

Så tänker jag. Intressant ämne borde nog skapas en tråd om det. Fast jag sitter och festar så jag hinner inte det nu.

Ska fråga musikerna här vad de tycker om saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphan, du som gillar TED-talks... kolla in Defcon på Youtube (bara teknik-relaterat). Typ världens bästa nörd-/hackerkonferens. Det finns en drös TED-"talkare" som snackar om både ditten och datten kring teknik, nu för tiden, som dessa Defcon-hackers presenterade för flera år sedan. TED är finrummet, Defcon är där det faktiskt händer. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...