Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag jobbar ju som lärare och har lagt märke till en intressant grej i mitt klassrum.

Under två år stod bänkarna parvis. Eleverna flyttade runt dem hela tiden så de kunde sitta tre eller fyra. I år satte jag bänkarna tre och tre. Vilket fick till följd att bänkarna knappast alls flyttas.

Varför blev det så? Varför är tre ett mer stabilt antal än två? Tre verkar vara lite magiskt…

Vad är det för årskurser o ämnen? Lite nyfniken bara... Jag har varit lite lärare jag med, musiklärare i grundskolan. Det gick väldigt bra med eleverna, de andra lärarna var knepiga rejält en del...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jo, men det knallar väl på. Svårt att balansera heltidsstudier 20-30 timmar rep i veckan och ett socialt liv. Det skär tyvärr in på min längsta-tid...

Jag brukar ju pausa härifrån när det händer mycket IRL med. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Det sägs ju att dagens ungdomar är mindre benägna att röra på sig och därför mindre benägna att flytta runt bänkar speciellt efter två års oavbrutet flyttande, hållbar teori?

Nej. ☺️

En möjlighet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för årskurser o ämnen? Lite nyfniken bara... Jag har varit lite lärare jag med, musiklärare i grundskolan. Det gick väldigt bra med eleverna, de andra lärarna var knepiga rejält en del...

Gymnasiet. Undervisar i svenska och engelska. Finns många rigida lärare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hängde alltid 3st vänner på gymnasiet. På universitetet samma sak, vi blev 3 st (andra) kompisar som alltid hängde och satt ihop på föreläsningar. Har också funderat lite på det där. Som jag ser det finns det några fördelar, speciellt i arbeten man gör ihop.

-Vid oenighet så finns det alltid en avgörande röst.

-Blir någon sjuk så slipper man bli själv.

-Man kan prata om olika saker med respektive person, beroende på deras intressen, åsikter osv, gör att samtalen alltid flyter.

-

I byn hemma var det storbrorsan vår kompis och jag som hängde, lirade, byggde trummor, gick och snackade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska hänga me Micke på konsert i November! 😄

IRL dejt #2 🥰

xD

Jepp! 😄 Blev faktiskt förvånad att det var biljetter kvar - jag köpte samma dag det släpptes i tron att dom skulle sälja slut direkt. xD Men skönt att det inte var så. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...