Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Jag har svårt att ta beröm öht. Nu får jag det dock på arbetsträningen. Tom av ûberchefen.

Får så sällan beröm att jag inte vet hur jag skulle ta det.

Nämen....

graphics-helicopters-264940.gif

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag jobbar ju som lärare och har lagt märke till en intressant grej i mitt klassrum.

Under två år stod bänkarna parvis. Eleverna flyttade runt dem hela tiden så de kunde sitta tre eller fyra. I år satte jag bänkarna tre och tre. Vilket fick till följd att bänkarna knappast alls flyttas.

Varför blev det så? Varför är tre ett mer stabilt antal än två? Tre verkar vara lite magiskt…

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sägs ju att dagens ungdomar är mindre benägna att röra på sig och därför mindre benägna att flytta runt bänkar speciellt efter två års oavbrutet flyttande, hållbar teori?

Raljerande reseledare gissar jag på? Va de rätt?

😕😑

Nej. ☺️ Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar ju som lärare och har lagt märke till en intressant grej i mitt klassrum.

Under två år stod bänkarna parvis. Eleverna flyttade runt dem hela tiden så de kunde sitta tre eller fyra. I år satte jag bänkarna tre och tre. Vilket fick till följd att bänkarna knappast alls flyttas.

Varför blev det så? Varför är tre ett mer stabilt antal än två? Tre verkar vara lite magiskt…

Vi hängde alltid 3st vänner på gymnasiet. På universitetet samma sak, vi blev 3 st (andra) kompisar som alltid hängde och satt ihop på föreläsningar. Har också funderat lite på det där. Som jag ser det finns det några fördelar, speciellt i arbeten man gör ihop.

-Vid oenighet så finns det alltid en avgörande röst.

-Blir någon sjuk så slipper man bli själv.

-Man kan prata om olika saker med respektive person, beroende på deras intressen, åsikter osv, gör att samtalen alltid flyter.

-

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

☺️

Jag är vän med mig själv!

Jag är vän med mig själv jag med. Är faktiskt polare med bägge mina sidor just nu. Så jag är alltid tre när jag är ensam med mej och mej.
Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta gärna. 😛

Jag har besvär med mina händer pga diabetes, och har svårt att klippa naglarna på höger hand. Jag kom på att om jag lade klipparen på bordet gick det bättre, och då tänkte jag att det borde finnas klippare som var gjorda så. Jag kunde dock inte hitta något när jag googlade på svenska. Då tänkte jag ut min uppfinning. Något som såg ut som ett mellanting mellan nagelklippare och häftapparat.

Sedan googlade jag på engelska och hittade följande.

ape203-tt-nail-clippers-demo-w.jpg

AMI220NailClipperBoardnc28698_hi.jpg

Pistol-Grip-Remote-Toe-Nail-Clipper-193196-PRODUCT-MEDIUM_IMAGE.jpg

Med flera. Det tar aldrig slut.

Redigerat av Den Gode
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket liv det är om oskuldskontroller helt plötsligt... Jag har hållit på med oskuldkontroller i åratal och ingen har klagat. Tvärtom har alla varit nöjda och ingen har varit oskuld efter min... insats. Jag har även i en del fall haft återkontroll och kommit fram till samma... slutsats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har besvär med mina händer pga diabetes, och har svårt att klippa naglarna på höger hand. Jag kom på att om jag lade klipparen på bordet gick det bättre, och då tänkte jag att det borde finnas klippare som var gjorda så. Jag kunde dock inte hitta något när jag googlade på svenska. Då tänkte jag ut min uppfinning. Något som såg ut som ett mellanting mellan nagelklippare och häftapparat.

Riktiga män använder slipmaskin eller plåtsax.
Link to comment
Dela på andra sajter

Åttah ☺️

Hade en gång en finsk jobbarkompis med svåra uttalssvårigheter. Det blev stor komik varje gång han började beskriva ev. fel på sin "Vålåvåh hyyhyttih toRRRpåh".

Dvs en Volvo 740 Turbo, med överväxellåda eller som han uttryckte det; "ööverrslaagsväckselilååtah". Bilen var "rÖÖth" och hade också "påiler" i fram och i bak fanns en "toRRRpåhfinngeh".

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...