Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Spelningen gick riktigt bra, publiken röjde o dansade. Vi spelade lite extragrejer vi inte planerat för, typ ja må o leva låten, Sweet home alabama mm. Kul att improvisera och hitta tonart på scen, lite som Så ska det låta programmet typ xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Yep. 😄

En sak som inte var kul var efter vi spelat färdigt, så fortsatte festen och jag ville dansa en stund. Såg att några i bandet började rigga ner scenen och hade ju tänkt gå o hjälpa till efter en stund, fast två av dom blev tydligen fly förbannade och så stack dom därifrån bara. Snacka om överreagera, de kunde bett mig komma direkt bara, så jävla dåligt gjort Så fick vi rigga ner och bära resten. Jag hade ingen skjuts hem längre så fick ta taxi som kostade 500spänn. Meh xD Tur att dom två har slutat i bandet nu iallafall 😛 Ja inte på grund av det då de utan tänkte det innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det kan gå! 😄

Inte alldeles enkelt med band.

mm, det är lätt klurigt ibland, med olika personligheter som ska sammarbeta.

Drygt av dom. Ni hittar nytt folk!

Jo, vi verkar redan ha löst det faktiskt. Jag ska byta från bas till trummor (Yäy! 😄 vilket jag e bättre på och vill lira), de verkar ha hittat en duktig snubbe på bas, och en gitarrist jag spelat med i ett tidigare metalband var sugen. Så det kommer bli ett lyft både vad gäller musiken och gruppdynamiken. Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, ska köpa analoga.

Skulle tycka det var häftigt att köra hårdrock på ett sånt där litet digitalt kit. Jag skulle tycka att det vore häftigt med ett hårdrockband som bara lirade synt, men det finns säkert redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns iallafall gott om band där synthen är det ledande instrumentet, istället för gitarren. Typ Nightwish.

Sen så tycker jag det känns som typ dom flesta 80-talsband hade digitala trummor. Van Halens trummis körde ju till och med digitala pukor när dom lirade live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns iallafall gott om band där synthen är det ledande instrumentet, istället för gitarren. Typ Nightwish.

Sen så tycker jag det känns som typ dom flesta 80-talsband hade digitala trummor. Van Halens trummis körde ju till och med digitala pukor när dom lirade live.

Han blev ju av med en arm. Han körde väl ddrums för att han därmed kunde blanda livespel med programmerat och därmed föra lika mycket oväsen som förut. Så lång tänkte jag inte att memphis skulle gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...