Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Jag håller med om att han är en shysst kille men jag kan säga exakt samma sak om dig. ☺️

🥰

Jag är gud!

Morrn!!

☺️

Då kan ju du ta och förklara vad fan du menar med att ge oss höst och vinter? 😠😄
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

🥰

Då kan ju du ta och förklara vad fan du menar med att ge oss höst och vinter? 😠😄

Ja, precis och budgetunderskott, IS, krig, fattigdom, torka, skogsbränder, förorenade vattendrag, hungersnöd, kaffebrist, övervikt, cyklister, luftföroreningar, självmordsbombare, diktatorer och dålig ost.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gud! Dug!

Ola Salo och jag har det gemensamt att vi båda gillar palindrom. De borde därför hetta dromord.

Ptja, det har ju inget med Sarah att göra i alla fall så, visst.

Ja, precis och budgetunderskott, IS, krig, fattigdom, torka, skogsbränder, förorenade vattendrag, hungersnöd, kaffebrist, övervikt, cyklister, luftföroreningar, självmordsbombare, diktatorer och dålig ost.

Haha, jag gick ju förstås på det allra viktigaste först. 😆 Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Hämtade ut mina Oktava MK012 på påsten igår. Köpt av Claes ända nere i skåne nånstans. Blev inget test, men jag hann lukta lite på dem. Och gosa med dem. "Nypan" var en ny variant jag inte sett. Borde väl ta o testa dem idag, men frun är hemma o sjuk så trummor är för brutalt att ge sig på då, och jag borde byta strängar på akusten. Jag har nya Elixir, men ingen strängvev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Längsta! Vad tycker ni om detta? Jag vill (återigen) bygga ut min TV-bänk lite, fast nu med dörrar för att skydda min älskade konsoler mot damm.

11224721_10153669956008749_1641527896813304513_n.jpg?oh=8a23b874456bf3a87562c63627f77a21&oe=56D18C14

Så jag funderade på att köpa dörrar från IKEA, såga dom i rätt storlek och sen fästa dom själv. Sen såg jag att någon hade monterat sina TV-bänksdörrar på det här viset:

Klicka här för att se bild - gick inte att lägga in direkt.

Det verkar smart. Kan det finnas någon nackdel med det? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga att Pico är en grymt omtänksam kille, även utanför längsta. I say no more, men det behövs fler som honom, som kravlöst hjälper någon han aldrig träffat IRL.

[...]

🥰 :wub: 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Längsta! Vad tycker ni om detta? Jag vill (återigen) bygga ut min TV-bänk lite, fast nu med dörrar för att skydda min älskade konsoler mot damm.

Så jag funderade på att köpa dörrar från IKEA, såga dom i rätt storlek och sen fästa dom själv. Sen såg jag att någon hade monterat sina TV-bänksdörrar på det här viset:

Klicka här för att se bild - gick inte att lägga in direkt.

Det verkar smart. Kan det finnas någon nackdel med det? 😮

Om jag förstår rätt så öppnas dörren neråt och blir hängande i gångjärnen? Komplettera i så fall med någon form av dämpare eller stopp så att i de fall du tappar taget om luckan vid öppning inte det utsätter onödig belastning på gångjärnen. Luckan faller ju ner med en smäll. Eftersom bl a TV-möbler består oftast av hoplimmat och pressat spån med fanér så lär gångjärnen börja glappa/släppa. Ett annat problem kan vara att luckan är en anings i vägen och det finns en viss risk att trampa på den.

Kpd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstår rätt så öppnas dörren neråt och blir hängande i gångjärnen? Komplettera i så fall med någon form av dämpare eller stopp så att i de fall du tappar taget om luckan vid öppning inte det utsätter onödig belastning på gångjärnen. Luckan faller ju ner med en smäll. Eftersom bl a TV-möbler består oftast av hoplimmat och pressat spån med fanér så lär gångjärnen börja glappa/släppa. Ett annat problem kan vara att luckan är en anings i vägen och det finns en viss risk att trampa på den.

Kpd!

Det har han väl tänkt på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstår rätt så öppnas dörren neråt och blir hängande i gångjärnen? Komplettera i så fall med någon form av dämpare eller stopp så att i de fall du tappar taget om luckan vid öppning inte det utsätter onödig belastning på gångjärnen. Luckan faller ju ner med en smäll. Eftersom bl a TV-möbler består oftast av hoplimmat och pressat spån med fanér så lär gångjärnen börja glappa/släppa. Ett annat problem kan vara att luckan är en anings i vägen och det finns en viss risk att trampa på den.

Kpd!

Tack för tipsen. 🙂 Ang att de kan vara i vägen - tanken är snarare att de är MINDRE i vägen på det viset än om de skulle öppnas åt sidan. Fast jag antar att de är i vägen på olika vis bara. 😛

Fast dämpare eller stopp av något slag nog vara smart, ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...