Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

☺️ Ja det märks att vi är på väg mot kyligare tider.

☺️ Ja det märks att vi är på väg mot kyligare tider.

De fixar cirkulationspumpen nu. Den var kass. Vilket märktes. Fick hålla mig vcarm genom att dricka kaffe. Inte helt fel.

Annons
Postat

PPD?

Om man ska kaffe-filosofera lite så måste ju ändå alla koppar vara en påtår, förutom den första. 😑

And God said: Let there be Coffee!

k9 (oregistrerad)
Postat

Sådär ja! Nu har jag full följt de förpliktelser jag tydligen hade bara för att jag fyllde 40 i förra veckan. Så nu låter folk mig vara så att kan göra vad jag vill om dagarna igen.

🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

Det blir Falukorv och stuvade makaroner på det!!

Gott att steka korven i ost och senap i ugnen annars.
Postat

Gott att steka korven i ost och senap i ugnen annars.

Min variant när ungarna var små var ugnstekt falukorv med skånsk senap och ströbröd. Mos till. Hemmalagad. Jag är moskung och pannkakskung hemma.

k9 (oregistrerad)
Postat

Gott att göra en falukorvsgratäng med moset i samma form som korven.

k9 (oregistrerad)
Postat

Samma ugnsform som falukorven är i, menade jag . Inte mos format som en kisstrumpet. 😊

Postat

Det är inte korven man blir tjock av...det är eeh vahettere......eeeh....iiiih..

Nu först uppskattar jag typ Indiepop typ. De e rätt så bra! De som e bra e bra alltså!

Postat

Det sker en gradvis uppryckning med matlagningen i tråden märker jag. Bra där!

Det blir en kpd! ☺️

Det är inte korven man blir tjock av...det är eeh vahettere......eeeh....iiiih..

Påsen!

Det är egentligen inte påsen man blir tjock av utan...

... såsen. 😑

Postat

Vagott!!

Jag har ett matematiskt pannkaksrecept: 2 ägg, 3 dl mjöl, 6 dl mjölk. 2x3=6. Funkar alltid!

k9 (oregistrerad)
Postat

slut-satsen på svengelska 😳

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.