Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

På att de som är för denna massinvandring inte har några lösningar på något utan bara snackar en massa skit.

Vad menar du med massinvandring då? De flesta som pratar om massinvandring är ju de högerextrema som ju tycker att alla svenskar som har en förfader tre generationer tillbaks bör klassas som just invandrare. Även SD var ju inne på den linjen förut.

Vad är det som är skitsnacket som de kommer med då?

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Godmorn´

Fick ta del av lite "krigshistorier" i går. Ett par av mina kompisar, vi kan kalla dem för "The Misfit" och "Polaren Pär" var ute i helgen. The Misfit är en notorisk trubbelmakare. Han har en fallenhet att jämt råka i trubbel på olika sätt, bl a genom sina föga genomtänkta raggrepliker av typen "ska inte du ta och suga av mig så vi får det överstökat" eller "jag har stånd och det är dit fel" t ex. Nej, han har mig veterligt aldrig lyckats. Tvärtom brukar det falla mig till fördel när jag tvingas rädda upp läget, som jag vill minnas jag redogjort tidigare i tråden någonstans.

Polaren Pär däremot är en något mer tillbakadragen personlighet. Eftertänksam och lugn, hakuna matata liksom. De kom ifrån varandra i lördags. Polaren Pär letade tydligen länge och väl men gav till slut upp, van som han är vid The Misfits spontana infall och ställde sig till slut lydigt vid en krogkö. Vid entrén, ca 10m längre fram hände plötsligt något. Det blev oroligt, gap och skrik av en välbekant stämma. Någon blev utslängd, givetvis var detta den missanpassade. Han blev sittande vid trottoarkanten en stund. Liksom för att begrunda sitt öde, tog tydligen någon form av beslut och reste sig.

Polaren Pär berättade att han såg från sin plats i kön hur The Misfit hade smygit fram bakom en av vakterna och hann tänka; detta kommer inte sluta bra. The Misfit stod nu bakom vakten, böjde sig ner så hans ansikte var i höjd med vaktens röv och gjorde ett ljudligt pruttljud med munnen. Vakten vänder sig givetvis förvånat om, ser den missanpassade på huk och vrålar:

-Vad i helvete håller du på med?

-Äh, vi småpratar bara lite, din röv och jag.

Behöver jag tillägga att det blev fyllecell för The Misfit...

Har ni också "kompisar" av den här kalibern. Folk som råkar i trubbel allt som oftast även i mognare ålder. Det är både oroande men också högst roande att ta del av deras infall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni också "kompisar" av den här kalibern. Folk som råkar i trubbel allt som oftast även i mognare ålder. Det är både oroande men också högst roande att ta del av deras infall.

Morrn. Där har han ju en historia att berätta för barnbarnen i alla fall. Undrar om han blir anmäld för missfirmelse av tjänsteman, eller missfirmelse av tjänstemannaröv.

Jag brukade också hamna i en del konstiga situationer en gång i världen, men inte av den arten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den där mannen... Han är egentligen en guldgruva av historier. Han vaknade i Skövde Järnvägstation en söndagmorgon efter en förmodat väldigt våt natt. Han vaknade av att tomburkar rullade runt honom. Han reser sig och får se, förutom nyfikna passerande resenärers blickar även en hel bricka med tomma klass II ölburkar varav en del som sagt rullat iväg. Han upptäcker även att han är iklädd en alldeles för liten, snortajt Pippi Långstrump T-shirt och hittar sedemera ett taxikvitto i fickan på ett par tusen. När minnet fläckvis återvänder har han en vag aning om att han letat efter någon och bett taxin cirkulera centrum runt samt att han bytt sin egna tröja mot Pippi T-shirten + brickan öl.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

En kpd och en sista historia.

The Misfit lånar sin syrras lägenhet då hon ska på utlandssemester och han behöver festa på annat håll än i hemkommunen pga... orsaker. Nåväl, enligt honom fortlöper allt smidigt med förfest, ut på stan, dricker som en svamp, förolämpar folk och tar sig till sin syrras lägenhet på okänt vis. Han vaknar av egen utsago vid 04 snåret av ett djävla liv, någon håller med eller mindre på och slå in ytterdörren. Han öppnar ögonen och ser sin mobil flyta förbi. Efter en stund reser han sig upp ur sängen han tror han ligger i och upptäcker att han befinner sig i duschen med vattnet på.

Det verkar som han kvällen innan fått för sig att en sen dusch skulle vara av godo. Av de varma lugnande vattendropparna uppstod sedemera en lust att lägga sig för att "vila lite". Gärna över avloppsöppningen också. Resultat - översvämning, grannar med vatten droppande från sitt tak och en hysteriskt Securitasvakt som mer än gärna ville komma in... Det blev vattenskador och hur han lyckades fixa till det innan hans syrra kom hem vet jag inte än idag.

En till?

Den här är lätt osmaklig men väldigt talande.

The Misfit festar loss med en annan polare och dennes flickvän. Efter flera timmars festande och ohämmad alkoholkonsumtion från The Misfits sida tar sig sällskapet, alla tre, till parets lägenhet. Hur det hela slutar i parets säng vet ingen. Inget sexuellt är inblandat men de beslutar sig för att sova där alla tre. The Misfit somnar och snarkar högljutt. Så pass att polarens flickvän inte kan sova. Plötsligt börjar den missanpassade att röra på sig.

Polarens flickvän hör hur han till slut ramlar sig ur sängen och börjar gå runt i sovrummet. Hon iakttar The Misfit som går runt, runt och tar sig till slut till hennes sida av sängen sliter fram drulen och pissar över polarens flickvän som blir så chockad att hon inte får fram ett ljud. Efter förrättat värv, förmodat i sömnen, säger The Misfit "såja", går runt sängen till andra sidan och lägger sig på golvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny vecka och vi med den!

Mycket fika i helgen. I lördags på anrika Hollandia i Malmö. Najs! Bästa fika i hela stada!

Yngste sonen på besök. Kollat Interstellar på Netflix. Intressant NASA-propaganda...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...