Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Du får skriva var du vill. ☺️ (Säg bara inte att du kommer från Längsta. 😱 )

repmanad-e1408528422324-1024x573.jpg

Meeeeh! Exakt den bilden var ju något jag funderade på att använda... GRRRRRRRRRRRRR! 😠 :angry: 😠 :angry: 😠
Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte skriva elaka saker om Kicki Danielsson tycker jag. En chaufförskompis från Arbrå sa att:

"fy fan hur de har behandlat o utnyttjat henne". Tex nån Roos hon var gift med. Hon har nog haft det svårt. Och nu har hon gjort en skitbra countryskiva, hon är grym på att sjunga.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte skriva elaka saker om Kicki Danielsson tycker jag. En chaufförskompis från Arbrå sa att:

"fy fan hur de har behandlat o utnyttjat henne". Tex nån Roos hon var gift med. Hon har nog haft det svårt. Och nu har hon gjort en skitbra countryskiva, hon är grym på att sjunga.

Jag är tokförtjust i falukorv så jag vet inte vad du anser vara elakt...
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har planerat den i flera veckor. xD

😆 Vilket sammanträffande, den där har jag också fnulat på ett tag.

Man ska inte skriva elaka saker om Kicki Danielsson tycker jag. En chaufförskompis från Arbrå sa att:

"fy fan hur de har behandlat o utnyttjat henne". Tex nån Roos hon var gift med. Hon har nog haft det svårt. Och nu har hon gjort en skitbra countryskiva, hon är grym på att sjunga.

Alla har haft/har sitt helvete här i livet. Tro mig, jag kunde skriva en bok men det är inte alla artister som i 10-talet år inte släpper något relevant i musikväg men ändå lyckas hålla sig framme med snyftreportage om än det ena onda efter det andra sjukdomen. Ja och så har vi ju rattfyllorna som jag har väldigt svårt för. En kompis till mig dog pga en. Mannen som körde kan inte gå ordentligt än... Ja, hon har äntligen fått tummen ur det självömkande rövhålet och gjort det hon skulle för länge sedan istället.

Allt jag har kvar att säga i ämnet är, korv är gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt jävla ovärdigt. Det kommer 1000 pers om dagen och de står och dillar om att de måste komma in på arbetsmarknaden. En stor majoritet kommer inte in på nån arbetsmarknad. Det kan ett ostron tänka ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt jävla ovärdigt. Det kommer 1000 pers om dagen och de står och dillar om att de måste komma in på arbetsmarknaden. En stor majoritet kommer inte in på nån arbetsmarknad. Det kan ett ostron tänka ut.

Rena idiotin. Man blir helt slut av att höra på. Olösliga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Alla har haft/har sitt helvete här i livet. Tro mig, jag kunde skriva en bok men det är inte alla artister som i 10-talet år inte släpper något relevant i musikväg men ändå lyckas hålla sig framme med snyftreportage om än det ena onda efter det andra sjukdomen. Ja och så har vi ju rattfyllorna som jag har väldigt svårt för. En kompis till mig dog pga en. Mannen som körde kan inte gå ordentligt än... Ja, hon har äntligen fått tummen ur det självömkande rövhålet och gjort det hon skulle för länge sedan istället.

[...]

Bra talat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är ju sjuk på nåt sätt. Eller mer än ett sätt. Jag har svårt att förstå alla hårda ord mot henne...

Surrade om samma sak (Kicki D) på Facebook, en av polarna skrev att om är en offentlig person får man finna sig i allt elakt. Andra alkisar brukar man väl inte skriva lika taskigt om. Det är ju en sjukdom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åt helvete med att kalla alkoholism för sjukdom. Jag har druckit minst en öl varje dag i ett halvårs tid men skulle aldrig komma på tanken att kalla det en sjukdom - det är ett val jag själv gjort och det är jag själv som får ta konsekvenserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fullständigt jävla ovärdigt. Det kommer 1000 pers om dagen och de står och dillar om att de måste komma in på arbetsmarknaden. En stor majoritet kommer inte in på nån arbetsmarknad. Det kan ett ostron tänka ut.

Fler och fler har ju kommit in på arbetsmarknaden. Att satsa på vård,skola och omsorg inom SKL är ju smartare än att låta privata företagare tjäna miljarder på att sköta så samhällbärande funktioner. Åkesson vill ju istället skära ner på 90 miljarder till kommunerna. Hur ska man kommunerna kunna satsa då?
Link to comment
Dela på andra sajter

I går var jag på en av raggarklubbarna o kollade in bosnisk kille som kör enmansband lite liknande som jag brukar göra. Ganska överjävlig på gitarr. Han spelade bla flera Dire Straitslåtar utan en miss. Imponerande. Men det är märkligt med folk som kollar in musik, många verkar inte fatta ett skit. Jag är ganska känd som gitarrist här i krokarna, så när jag står o tittar på andra som spelar blir det blir ofta kommentarer om att jag borde gå upp på scen i stället eftersom de som spelar är helt värdelösa. (det är de inte)

Igår frågade ett fruntimmer mig om jag tyckte att snubben kunde spela när han spelade ungefär som Gary Moore. "Ja sa jag, han är ju skitgrym, jag kan inte spela en bråkdel av det där". Men inte fan hade hon märkt skillnad om han inte haft nån gitarr alls o bara mimat såmg till cd-orginal. Jag tycker det är märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

När Basic, som bosniern heter tog paus, kom han o surrade med mig en stund. Han berättade en grej jag hade glömt... Han kom hit från Bosnien för över 20 år sen, han var inte så gammal då. Han och en annan äldre bosnier spelade gitarr o bas på nån liten grej här i Ljusne. Jag hade då surrat med dem efteråt o tittat på den billiga skräpelgitarr han fått av sos. Den skramlade i banden o var nästan ospelbar. Då hade jag tagit hem gitarren till mig o slipat banden, justerat halsen o stallet så den sen blev mkt bättre.

-"Är du säker på att det var jag" sa jag, men när han berättade lite mer kom jag ihåg det. Att få en bättre gitarr då hade peppat honom att fortsätta spela, o han hade aldrig glömt min lilla vänlighet. Det var verkligen roligt att få höra det igår.

Han jobbar även på en större mekanisk industri och sållar spelningarna, han tycker liksom jag att det blir lite drygt med alla helt hjärndöda fyllon man ofta får spela för.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Fler och fler har ju kommit in på arbetsmarknaden. Att satsa på vård,skola och omsorg inom SKL är ju smartare än att låta privata företagare tjäna miljarder på att sköta så samhällbärande funktioner. Åkesson vill ju istället skära ner på 90 miljarder till kommunerna. Hur ska man kommunerna kunna satsa då?

Inget av det där spelar någon roll om vi ska ta emot 1000 pers om dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Inget av det där spelar någon roll om vi ska ta emot 1000 pers om dagen.

Över 310 miljoner per kommun gör ingen skillnad? 😲 Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

1000 pers om dagen får ju inte asyl här heller. Många nekas asyl med.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Säg 500 då. Eller 200. Det spelar ingen roll.

Så 310 miljoner per kommun spelar ingen roll. Hur har du räknat ut det?
Link to comment
Dela på andra sajter

I går var jag på en av raggarklubbarna o kollade...

Där har du nog en stor del i förklaringen. De sk. raggarklubbarna jag spelat på har inte bestått av landets intelligensreserv direkt om jag uttrycker mig snällt. Mc-klubbar däremot brukar vara lite mer väloljade på många sätt. Men rätt är att en berusad publik inte fattar mycket. ungefär som jag skulle supa mig plakat och bedöma makramé eller väggbonader.

När Basic, som bosniern heter tog paus, kom han o surrade med mig en stund. Han berättade en grej jag hade glömt... Han kom hit från Bosnien för över 20 år sen, han var inte så gammal då. Han och en annan äldre bosnier spelade gitarr o bas på nån liten grej här i Ljusne. Jag hade då surrat med dem efteråt o tittat på den billiga skräpelgitarr han fått av sos. Den skramlade i banden o var nästan ospelbar. Då hade jag tagit hem gitarren till mig o slipat banden, justerat halsen o stallet så den sen blev mkt bättre...

Det där var väldigt snällt av dig! Rörande att han kom ihåg dig!!!

Politik...

https://www.youtube.com/watch?v=ddiJr3XmGqY

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Så 310 miljoner per kommun spelar ingen roll. Hur har du räknat ut det?

Så 310 miljoner per kommun spelar ingen roll. Hur har du räknat ut det?

Det här är ju bara larv. Sverige kan helt enkelt inte ta emot hundratals personer om dagen på ett vettigt sätt. Jag skiter i Åkesson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...