Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Jag har inte haft så många tjejer men jag har haft samma tjejer flera gånger istället. Blir ju roligare ju mer bekvämare man är med varandra. Började iofs vid rätt så ung ålder (vet inte när och vem av de tre tänkbara töserna som jag blev av med oskulden till) vilket kanske ledde till att jag aldrig byggde upp några förväntningar inför debuten. Jag behövde inte bli tillsammans eller så för att ha någon att busa med. Var ju enda killen på gatan där jag växte upp med. Så det blev naturligt att lekarna byttes ut mot mera vuxenlekar när åldern var inne. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Dricka också...

Hualigen! Jag återvinner då inte det kaffe jag svalt en gång... 😱

Kaffe ska vara svart.... 😏

Inte gult... 😱 :ph34r: 😱

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Intressant att se om det blir ett extraval ändå. Tror ju inte att det blir det, men lite spännande är det ju... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Så, några råd till arbetarklassen?

Ställa sig utanför matan med en tom bytta och hoppas på det bästa?
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Pico; Det lät lite som att det var maten du var ute efter. Så jag valde att missförstå dig lite där. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att det är klart med jobbet?

Nepp, men i Sverige har vi väl inte haft någon benämning för någonting som är lägre än arbetarklass på länge? Träl kan jag inte gärna kalla mig heller, det är ju någon slags titel med den inbyggda status det innebär. Men det är klart, jag borde nog anses vara klasslös... "Utanförskap" tror jag de kallar det nu för tiden.

Ställa sig utanför matan med en tom bytta och hoppas på det bästa?

Pico; Det lät lite som att det var maten du var ute efter. Så jag valde att missförstå dig lite där. ☺️

😄 Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Nepp, men i Sverige har vi väl inte haft någon benämning för någonting som är lägre än arbetarklass på länge? Träl kan jag inte gärna kalla mig heller, det är ju någon slags titel med den inbyggda status det innebär. Men det är klart, jag borde nog anses vara klasslös... "Utanförskap" tror jag de kallar det nu för tiden.

😄

WT börjar bli ganska vanligt, men vi här är nog för intelligenta för att passas in där.

Det där jobbet du kanske får en vacker dag, är det ett arbetarjobb, eller är det mera tjänsteman? En gång i världen var det en rågång mellan folk, även på samma arbetsplats, med mycket snobberi inblandat. Jag vet inte hur det är i dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att se om det blir ett extraval ändå. Tror ju inte att det blir det, men lite spännande är det ju... 😕

Det som är spännande nu är hur partierna kommer att ställa sig till flykting/invandringspolitiken i fortsättningen. Det verkar som om en del partier vill ändra sin politik, men ändå inte.

Redigerat av Den Gode
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Invandrarpolitiken består nog, men flykting mottagandet kan bli en het potatis. Fast jag tror att det kommer handla mer om alliansens sätt att lösa problemet på, än om vi ska ta emot flyktingar eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså det här med val hajar jag inte!

Nu tänker jag brygga kaffe!

Sedan tänker jag åka å handla!

Och sedan tänker jag fixa keeeek (käk alltså..)!

Och sedan tänker jag brygga kaffe!

Och sedan tänker jag tänka!

Kan ni tänka er?

☺️

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Invandrarpolitiken består nog, men flykting mottagandet kan bli en het potatis. Fast jag tror att det kommer handla mer om alliansens sätt att lösa problemet på, än om vi ska ta emot flyktingar eller inte.

Jo, men nu handlar det om huruvida vi ska ta emot 1 000 pers om dagen? Inte om vi ska ta emot flyktingar eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är spännande nu är hur partierna kommer att ställa sig till flykting/invandringspolitiken i fortsättningen. Det verkar som om en del partier vill ändra sin politik, men ändå inte.

Ja, en viss skiftning har ju skett. Nu är det t ex inte direkt rasiststämplat att prata om saker som bara för ett år sedan var aja baja att ens nämna. Den värsta beröringsskräcken har dragit sig tillbaka. Vissa högerpartier har anammat en viss eftertanke angående antalen som ska tas in samt om de ska få tillfälliga uppehållstillstånd. Jag tror att en viss back to reality väckning har skett där man vill hjälpa men inser att det går inte att rädda alla ensamt.

Dessutom har ett skifte i trenden skett. Det handlar inte så mycket om tiggande romer längre utan flyktingar över haven mm.

Alltså det här med val hajar jag inte!

Nu tänker jag brygga kaffe!

Sedan tänker jag åka å handla!

Och sedan tänker jag fixa keeeek (käk alltså..)!

Och sedan tänker jag brygga kaffe!

Och sedan tänker jag tänka!

Kan ni tänka er?

☺️

Ja? Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

WT börjar bli ganska vanligt, men vi här är nog för intelligenta för att passas in där.

Det där jobbet du kanske får en vacker dag, är det ett arbetarjobb, eller är det mera tjänsteman? En gång i världen var det en rågång mellan folk, även på samma arbetsplats, med mycket snobberi inblandat. Jag vet inte hur det är i dag.

Definitivt tjänsteman, finns nog inget annat på företaget. Eventuella lokalvårdare lär vara inhyrda etc. Tänkte på det här om dagen (igår kanske?) då ni snackade om klädkod på jobbet. En IT-tekniker och liknande kan förväntas ha skjorta, slips och kavaj men förväntas även kräla på dammiga golv i mörka serverrum och pilla på med jox som en mekaniker. 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

Definitivt tjänsteman, finns nog inget annat på företaget. Eventuella lokalvårdare lär vara inhyrda etc. Tänkte på det här om dagen (igår kanske?) då ni snackade om klädkod på jobbet. En IT-tekniker och liknande kan förväntas ha skjorta, slips och kavaj men förväntas även kräla på dammiga golv i mörka serverrum och pilla på med jox som en mekaniker. 😄

Min sista tid som lagerchef fick vi i personalen plötsligt veta att en ny arbetsklädsel skulle gälla i butiken. Ljusblå byxor, vit skjorta samt röd slips. Jag var lagerchef alltså. Förväntades ha ansvar över allt levande och dött på lagret, in & ut leveranser, kräla runt och krypa på & i pallställage, lasta & lossa lastbilar mm.

Efter första dagen med nya pajaskostymen såg jag ut som en klick Aquafresh tandkräm som någon bajsat på. Efter den dagen fick jag bära mina vanliga mer lagerarbetes anpassade klädsel med Fristadsbyxor och jacka i hårdrockigt svart ☺️ .

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...