Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Det började med det flippade klassrummet. Sen kom det flippade åtgärdsprogrammet. Flippat här betyder att man gör saker i annan ordning än vanligt.

Käcka lärarbeteckningar... 😠

Och så måste man va positiv trots att man tycker att det är trams? Eller är det bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ett sånt där snobbjobb du har fått, där man måste ha vit skjorta och slips?

Det var vi tvungna att ha på SJ dom sista åren jag jobbade där. När jag slutade var en av dom första sakerna jag gjorde att ge bort strykjärnet och brädan till syrran och morsan. Jag har inte strukit ett plagg sen dess.

En kille avskydde klädreglerna Han vägrade att stryka skjortorna, och jag undrar om han inte lät dom ligga och torka i tvättmaskin. Slipsen hade han i nån slags egenkonstruerad knut som hängde långt ner på bröstet, och eftersom vi inte var tvungna att ha SJ:s byxor, körde han med dom jävligaste jeansen han hade. Lappade och lagade överallt, och ändå i trasor. Han såg för jävlig ut.

Tidigare, när vi fick ha våra egna kläder, var han en av dom som klädde sig bäst.

Haha, bra story. Jag har aldrig strykit nånting nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äta Sibyllakäk. Associationer..? När jag gjorde lumpen gick Fäbodjäntan nonstop 24/7 i vakten. Så sliten den VHSn var och visst blev man påmind när man såg Falukorv... 😛

Så ja! Bilderna är inte på sned, hatten är på huvet, ordningen återställd. ☺️

Falukorvsasociasiationer? Oj vilken stavning. Ja det är ju fäbodjäntan det. Jag känner den ena skådespelarskan lite grann, inte hon i huvudrollen, den andra.

Blott en dag är en gammal Soundcloud. Alla nya jag gör har bilden på tvären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, bra story. Jag har aldrig strykit nånting nån gång.

Jag var lite av en klädsnobb i början på 80-talet, när jag fick jobb och lön och flyttade hemifrån. Det var många plagg att stryka. Det snobbigaste jag hade var nog en överrock/paletå. Samtidigt började jag med inspelning och hemstudio, så då hade jag inte råd att va klädsnobb längre.

b1dcefb7a458ea0c1b2248e0a32c6fc4.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var lite av en klädsnobb i början på 80-talet, när jag fick jobb och lön och flyttade hemifrån. Det var många plagg att stryka. Det snobbigaste jag hade var nog en överrock/paletå. Samtidigt började jag med inspelning och hemstudio, så då hade jag inte råd att va klädsnobb längre.

b1dcefb7a458ea0c1b2248e0a32c6fc4.jpg

Lite Clint Eastwood i Vilda Västern över den där, bara du skitar ner o sliter den lite.

Jag är heltt kört ang kläder. Jag avskyr allt som inte är svarta jeans. Gärna med diverse matkladd på.

Nu fick jag lastbilskörarångest. Usch. Jag vill bara vara hemma i studion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köra lastbil är väl inte så dåligt? När blir du pensionär?

Det är en sorts trailerbil jag inte kört förut. Tror det är samma typ som de kör asfalt i framför asfaltläggarmaskinen. Tror jag ska göra samma sak fast med grus, flaket upptippat o krypfart framåt. Sämst är att inte komma hem på kvällarna. Men det här är i Ljusdal, 12 mil härifrån och i två veckor bara nu snart nån gång, så jag ska göra det ändå. Tar nog med mig husvagnen o bor i den så jag slipper åka 24 mil varje dag... Kanske får man resa eller traktamente ändå.

Jag är 60 nu, vet inte när jag kan ta pension. Jag kommer inte att jobba en dag längre än nödvändigt.

Att köra lastbil längre sträckor vintertid, det är inte att tänka på. Men grusbilskörning lite här på hemmaplan låter ganska bra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, blir det inget slags jobb av den här arbetsträningen som jag håller på med nu blir det nog pension, eller sk sjukersättning för min del.

Är de inte ganska duktiga på att "se möjligheterna" i dylika situationer. Dvs att man hamnar i div. poänglösa sysselsättningar istället för att göra ingenting?

Reinfeldt-jobba-65.jpg

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Den omtalade cowboyhatten har jag absolut aldrig på mig förutom på några bilder.[...]

[...]

46443679.jpg

[...] Cowboyhattar är ju ganska löjliga ju [...]

Nytt citat till citatgeneratorn 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Folie är jättebra e de för då kan inte regeringarna lyssna på ens tankar då rå alla tankarna som kan vara lite pinsamma då rå liksom alltså man tänker olika tankar som man kan tänka på som någon som är naken och sån´t eller flera olika personer som är nakna fast det behöver ju inte vara olika det kan ju vara samma person som är naken fast flera ja nakna då fast i ett rum då rå och sedan kommer en gardin fast från sidan och då blir det liksom rosa allting och när man vaknar så var allt bara en dröm men den måste man ju rapportera till moderskeppet som är en farkost ja inte ost man äter då rå utan fark då rå och där precis där är det jättebra med en sådan foliehatt så inte regeringarna kan snappa upp det nakna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och rensar igenom hårddisken och sorterar för att få ett form av system för att hålla ordning på filer.

Hittar en jäkla massa goa demos som man glömt av att man gjort. Lite kul faktiskt!

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...