Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag har köpt ett strykjärn. 😮

Är det ett sånt där snobbjobb du har fått, där man måste ha vit skjorta och slips?

Det var vi tvungna att ha på SJ dom sista åren jag jobbade där. När jag slutade var en av dom första sakerna jag gjorde att ge bort strykjärnet och brädan till syrran och morsan. Jag har inte strukit ett plagg sen dess.

En kille avskydde klädreglerna Han vägrade att stryka skjortorna, och jag undrar om han inte lät dom ligga och torka i tvättmaskin. Slipsen hade han i nån slags egenkonstruerad knut som hängde långt ner på bröstet, och eftersom vi inte var tvungna att ha SJ:s byxor, körde han med dom jävligaste jeansen han hade. Lappade och lagade överallt, och ändå i trasor. Han såg för jävlig ut.

Tidigare, när vi fick ha våra egna kläder, var han en av dom som klädde sig bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ett sånt där snobbjobb du har fått, där man måste ha vit skjorta och slips?

Det var vi tvungna att ha på SJ dom sista åren jag jobbade där. När jag slutade var en av dom första sakerna jag gjorde att ge bort strykjärnet och brädan till syrran och morsan. Jag har inte strukit ett plagg sen dess.

En kille avskydde klädreglerna Han vägrade att stryka skjortorna, och jag undrar om han inte lät dom ligga och torka i tvättmaskin. Slipsen hade han i nån slags egenkonstruerad knut som hängde långt ner på bröstet, och eftersom vi inte var tvungna att ha SJ:s byxor, körde han med dom jävligaste jeansen han hade. Lappade och lagade överallt, och ändå i trasor. Han såg för jävlig ut.

Tidigare, när vi fick ha våra egna kläder, var han en av dom som klädde sig bäst.

Det låter sjukt jobbigt. xD Nä fy fan, strykjärnet är helt orelaterat till nya jobbet. Jag köpte strykjärnet av en betydligt "barnsligare" anledning - jag har börjat pärla. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vadå? Jag kan inte äta falukorv pga obehagliga associationer.

Äta Sibyllakäk. Associationer..? När jag gjorde lumpen gick Fäbodjäntan nonstop 24/7 i vakten. Så sliten den VHSn var och visst blev man påmind när man såg Falukorv... 😛
Så ja! Bilderna är inte på sned, hatten är på huvet, ordningen återställd. ☺️ Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter sjukt jobbigt. xD Nä fy fan, strykjärnet är helt orelaterat till nya jobbet. Jag köpte strykjärnet av en betydligt "barnsligare" anledning - jag har börjat pärla. 😄

Det var fan inte kul att gå upp för att öppna biljettexpeditionen 05.30 och inse att man inte hade någon struken skjorta.

Vad är pärla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon ny trend?

Tja, det kanske man kan säga. Det brukade göras av barn på dagis men numera har vuxna upptäckt hur grymt roligt det är att pärla exempelvis TV-spelskaraktärer från gamla pixelbaserade spel, vilket hänger ihop med hur populär retroscenen har blivit dom senaste åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Beans, beans, the musical fruit

The more you eat, the more you toot

The more you toot, the better you feel.

So let´s have beans for evrery meal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå? Flipperspel?

Det började med det flippade klassrummet. Sen kom det flippade åtgärdsprogrammet. Flippat här betyder att man gör saker i annan ordning än vanligt.

Käcka lärarbeteckningar... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...