Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Nåt grönt och skönt för min del... Jag improviserar all matlagning. Aldrig recept. Förresten tyckte jag det stod en ostpaj i kylen...Och fika efteråt. Coffee & Co.

graphics-cheese-572541.gifgraphics-helicopters-407928.gif

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nyss hemkommen efter ett djävla gäng timmar på skjutbanan. Ja, inte frukten alltså utan... det andra... Jag, Smith och Wesson 686, en Glock 19 och några andra vänner tillverkade hål i tavlor så ini... Vindrufsigt hår, lätt solbränna i fejset, yvigt skägg och en hemtrevlig doft av kordit i kläderna.... Lycka...

Lite som sex fast med högre volym.

Kan du förklara lite närmare, alltså du menar en KPD på de e de de du säger e de de??

Ja... eller... Jo de e de de e de ju ja de e de! ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen efter ett djävla gäng timmar på skjutbanan. Ja, inte frukten alltså utan... det andra... Jag, Smith och Wesson 686, en Glock 19 och några andra vänner tillverkade hål i tavlor så ini... Vindrufsigt hår, lätt solbränna i fejset, yvigt skägg och en hemtrevlig doft av kordit i kläderna.... Lycka...

Äger du dessa vapen? Har du inga automatvapen, eller en eldkastare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger du dessa vapen? Har du inga automatvapen, eller en eldkastare?

Smith & Wesson revolvern i kaliber 357 magnum är min. Har en Hämmerli .22 kalibrigt tävlingsvapen som förmodligen kommer att säljas och ska nog skaffa en Glock 17 eller 19 i 9mm istället. Med automatvapen antar jag att du menar k-pist eller liknande. Det är lögn i helvete att få licens på en sådan nuförtiden.

Dock känner jag en som gjorde sin egna k-pist. Inte helt olikt militärens som fanns då en gång. inte speciellt lagligt eller lämpligt men sådan var han.

Apropå olämpligheter... En eldkastare är inte så svår att göra. Ett par dykartankar, några liter bensin en schysst kompressor och ett munstycke till en högtryckstvätt med förstärkt slang kan göra underverk. Bara och börja skruva DG och slå världen och eventuella dörrförsäljare med häpnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kanske prova skytte. Är rätt pricksäker. Skjutit med mauser ett par gånger...

graphics-darts-894404.gif

Ja, alltså bra där...

Många associerar min hobby med något våldsamt. En del kanske tror att jag när en viss förkärlek till någon slags vapenromantik eller att jag tittat för mycket på Dödligt Vapen eller Rambo filmerna. Visst gillar jag vapen. På samma vis jag uppskattar många mekaniska ting, fina armbandsur t ex, gamla mopeder och cyklar mm, mm.

Men jag hajjar grejen med kritiken och misstänksamheten från vissa håll, speciellt idag då var och varannan smågangster skjuter loss i förorten. Det är illa, det är där problemen finns. hos de som inte sköter sig. Inte hos de laglydiga jägarna eller sportskyttarna landet runt.

Skytte för mig är något närmast meditativt. Det existerar bara tre ting när jag skjuter. Vapnet, målet och jag. Allt annat försvinner pga koncentrationen. Efteråt känns det renande, likt efter en god natts sömn, efter sex eller efter en rejäl bastu.

Äldre vapen kan vara vackra ting. Från en tid då folk var stolta över sitt hantverk, inte som idag när allt bara smälls ihop till lägsta kostnad av barnarbetare i Kina.

Så, varför inte Algotezza. Det är en kul sport och man... träffar... mycket nytt folk. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir en repris från igår med rostebröd & Grevéost. Faen vet om man inte ska busa till det med lite apelsinmarmelad också... helcrazy va? Lite te till då va de e vagott de e de.

Kanske en pangbulle med vegopastej o en gul tomat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...