Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Sedan ett chassi som man kan välja fläkthastighet eller rent av stänga av fläktarna helt när man spelar in något som är så svagt att fläktbruset faktiskt kan tränga igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stationär eller laptop? Laptop: Asus eller Samsung gillar jag. Stationär: bygg själv om du kan orkar och vill.

Kan du inte bara fixa en ny fläkt då?

En stationär. Vet inte hur man byter. Finns det inte flera fläktar i? Nu har jag en hp.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Är det inte CPU-fläkten som krånglar så brukar det vara lätt att byta. Kolla bara vart kablarna får den trasiga fläkten är anslutna på själva moderbordet (som alla kablar går till) ofta står det fan på det stället som fläkten ska kopplas till. Men det brukar vara ganska så liten text iofs. Sedan så koppar du bara in den nya fläkten på samma kontakt och skruvar fast den där den gamla fläkten satt.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tänk vad du har varit nyfiken nu ända sedan jag postade detta, och så står det bara skit i den jävla spoilern.

Haha! Vart så nyfiken att jag riskerade spoilern ändå. 😊
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fick ge upp På spåret för idag. Har en tik som klättrade upp på mig när jag låg i soffan. Mysigt när hon är so gosig. Men när hon började snarka så blev jag på tok för trött själv för att orka se på på spåret. Så godnatt gode bröder och herren Ostus. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

A man kanske tar och bygger själv ändå då. Har ju ett Fractal Design R4 ståendes ute i hallen.

Fina grejor som är trevliga mer rätt fläktar i. 🥰
Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså? Hmmm tackar för varningen då. Ska kolla upp det där ordentligt.

Alltså vi pratar stationär

Har bara erfarenhet av deras bärbara. Men kan tänka mig att deras stationära inte heller är toppen. De trycker in massa grejer som ser fina ut på pappret så det ser ut som de är väldigt prisvärda, men de är dåligt byggda. Laptopsen iaf.

Du kan ju alltid bygga ihop en via inet.se. För ca 800 kr felsöker de och sätter ihop datorn åt dig.

Vad skulle du rekommendera om man vill ha en billig standarddator? Min har en fläkt som är paj.

Jag har inte haft en stationär dator på flera år, så det vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...