Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Till min telecaster har det funkat kanon med min Hot Cake distpedal, en dyr jäkel med germaniumtrissor eller vad det nu kallas. Men tillsammans med nybygget med EMG SA o Gilmourelektronik funkar den mkt sämre, den kapar en massa diskant. Vilken dosa passar med EMG SA mickar? Jag avskyr när diskanten försvinner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är EMG mickarna som kapar diskanten. SÅ är det på min gura iallafall. På den har jag 2 st EMG singlecoil och en EMG humbucker aktiva mickar.

På stratan är det tre lika SA, och de ger jävligt mycket diskant, mycket mer än jag trodde var möjligt, jag var mest ute efter det middiga Pink Floud disten. Här får jag värsta countryteleljudet med gitarrvollen på typ halv och första boosten, den som boostar bas o diskant samt skär lite midd. Borde gå att få mycket diskant även vid dist.

https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/hakan-nilsson-neckst-go-rond-150926

Och kör jag fullt på gitarren o full gain på hotrodden är det mycket diskant då med.

Link to comment
Dela på andra sajter

På stratan är det tre lika SA, och de ger jävligt mycket diskant, mycket mer än jag trodde var möjligt, jag var mest ute efter det middiga Pink Floud disten. Här får jag värsta countryteleljudet med gitarrvollen på typ halv och första boosten, den som boostar bas o diskant samt skär lite midd. Borde gå att få mycket diskant även vid dist.

https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/hakan-nilsson-neckst-go-rond-150926

Och kör jag fullt på gitarren o full gain på hotrodden är det mycket diskant då med.

Jo men det där låter ju bra! Vet inte men jag har sett en del använda Maxon OD808.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och tittar på Domstolen-Friad eller Fälld på SVT och åklagaren Sofia Gullbrandsson är allt en söt uppenbarelse där. Eldigt rött hår. Man undrar om pisseruskan hennes är i samma färg..?

Tom jag vet att dom rakar sig nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det där låter ju bra! Vet inte men jag har sett en del använda Maxon OD808.

Jag är inne på att hitta en sån kanske. Men skär inte de bort en massa bas i stället? Lika irriterande det...

Här spelar jag också på SA-mickarna. Blev jävlig go version med "svarande" vissel o munspel

Jag frågade om distpedaler till SA på Facebooks gitarrklubben. Där får jag nog tusen svar, alla där är besatta av pedalbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den Gode, jag såg att knuff var mer otrevlig i storforumet. Har ni hört hans produktion Bullfitta? Undrar hur mycket brudar man får tack vare en sån Eddie Meduza wannnabe låt med kasst värdelöst ljud?

Nä. Var hittar man den? Meduza träffade jag en gång på tåget. Han bjöd på bärs och var väldigt trevlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött! Blir ev en 6sutan plus när min 4s lagt ner. Men dom är ju så dyra!

Kikat lite på huawai eller LG som alternativ

Ah!

Jo billigt är det fan inte. Men med studentrabatt och med den gamla telefonen i inbyte blev det överkomligt. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. Tyckte den var lite mjäkig... Den disten o tredubbelt mer får jag med enbart gitarr + Hotrod. Det är problemet med de flesta distar, de gör bara samma sak som förstärkaren gör, fast sämre.

Jo de e sant! Det är bra dist i Hotrodden ändå. Jag är sugen på att köpa den senaste modellen av den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...